یکشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۳

طناب پوسیده هنری کیسینجر و نقطه ضعف ما ایرانیان

           طناب پوسیده هنری کیسینجر و نقطه ضعف ما ایرانیان

 

هنری آلفرد کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا ,  دیپلمات و سیاستمداری است که در ایران کمتر کسی هست که او را نشناسد و بنوعی برای ما همان چرچیل آمریکائی ها میباشد .

او کارهای بزرگی همچون  مذاکرات مربوط به محدودسازی سلاح های استراتژیک میان آمریکا و شوروی ، برقراری رابطه میان آمریکا و چین با اجرای سیاست معروف به دیپلماسی پینگ پنگ  و نقش مؤثری  در خاتمه بحران ویتنام و پایان جنگ ویتنام در کارنامه خود دارد .

او سیاستمداری هست که برخلاف رئیس جمهور های ایالات متحده اصلا مزخرف نمیگوید و حرف خود را سنجیده میزند ولی  فقط بدی آن در این هست که  دیگران ٢٠ سال بعد میفهمند که او  در آنروز چه میگفت !

ایشان در تازه ترین گفتگوی خود در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR) با اشاره به جایگاه تاریخی ایران و نفوذ این کشوردر منطقه خاورمیانه , ایران را مستعد ترین کشور منطقه برای ایجاد هژمونی و تشکیل یک امپراتوری قوی در خاورمیانه دانست!

کسینجر: ایران مشکل بزرگتری از داعش است/ امپراتوری ایرانی ها در حال شکل گیری است .

م . خ :  http://www.asriran.com/fa/news/354266/ 

در حالیکه میدانیم ایران به زعامت جمهوری اسلامی درضعیفترین دوران اقتصادی و بیشترین مشکلات طبیعی مانند خشکسالی بسر میبرد و تحریم هایی که فشار مصیبت بار و خرد کننده ای بر کشور ما داشته ایران را به لب پرتگاه برده و خود امریکا بانی آن بوده اند  وهنوز هم  تمام شریانهای نفتی و پولی مرتبط با ایران را امریکا بسته و در دست خود گرفته اند و میزان نارضایتی های بسیار بالای اجتماعی حاصله از آن احتمال هر چیزی را ممکن میسازد , زدن چنین حرفی از یک سیاستمدار کارکشته و تاثیرگزاری چون کیسینجر بسیار عجیب و قابل تامل است !!

                                     

و اولین تصوری که از این گفتار در ذهن انسان تداعی میشود , سواستفاده از رگ خواب ایرانیان که همانا تعریف و تحریک کردن حس بزرگی و خودنمائی آنهاست , میباشد .

و همچنین بیشتر به همان کنایه رفتن به چاه با طناب پوسیده (( اینبار از جانب جناب کیسینجر  میباشد)) شباهت دارد و میماند .

ولی با پیشرفت تکنولوژی و فناوری روز , اینبار فکر نمیکنم برای فهمیدن حرف ایشان به بیست سال زمان نیازمند باشیم و احتمالا در طی همین دهه جاری شاهد دگرگونی هائی  در خودمان و اطرافمان خواهیم بود ...

حال باید ببینیم که آیا در کتاب نوشته خودش (( دیپلماسی )) که با این  نوشته
 [[ تقدیم به دشمن قابل احترام  ]] امضاء کردند به آقای ظریف هدیه دادند ,
سرنخی میتوانیم پیدا کنیم یا نه ؟!!  
  


     

هیچ نظری موجود نیست: