شنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۱

تخریب و نابود ساختن زمینهای استان آذربایجان با طوفان نمک آغاز شد +عکس

به عکسهای زیر نگاه کنید ، نه این عکس یک صبح مه آلود خیال

انگیزنیست ، این عکس پراکنده شدن نمکهای دریاچه اورمیه ناشی

از خشک شدن تدریجی آن وپراکنده شدن وپخش این نمکها به زمینهای

حاصلخیز اطراف آن و سوزاندن و از بین رفتن قدرت باروری زمینها

و بوجود آمدن سرزمین سوخته ای نیز در شمال غرب ایران هست .//

از حرف زدن و نوشتن درباره این مطلب خسته شدم و میخواهم که

آخرین فکری را که در این مورد کردم عملی کنم .//


شاید بنظرتان مسخره و احمقانه باشد ، اما میخواهم این جمعه با

سفارش یک تانکر آب دوهزار لیتری و پرداخت هزینه آن و ریختن

آب آن به دریاچه اورمیه ، دین خود را هرچند کم و ناچیز ادا کنم و

درمقابل نگاه و پرسش آیندگان ،کمتر شرمسار و سرافکنده باشم.//


و به کسانی که کمر همت به نابودی کشورم بسته اند ،نشان دهم

که هنوز نمرده ام و زنده ام.//

۴ نظر:

786321456453426854 گفت...

zende bashi aziz
man yek afghan hastam ve qesmat zyad e az omram ra dar iran gozarande am ve daryache oromieh ro az nazdik dide am man ham agar iran boodam chonin kari ro mikardam ke shoma mikonid .heif ast agar daryache be ein zibaei khoshk shavad

Unknown گفت...

سلام بر پسر عموی نازنین و مهربانم

از اینکه به خود زحمت داده و با چنین نظر زیبائی و گفتاردرستی ، از کار کوچک من

تعریف نمودی مرا مرهون لطف خود کردی ، من هم ایران نیستم ولی امروز اینکار را

به پایان بردم و با شرکت حمل آبی تلفنی قراردادی بستم و پس فردا بنابر درخواست من

ان کار را میکند ،هرچند که خیلی ناچیز و کم است ،اما فکر میکنم از هیچ بهتر است واز

هیچ نکردن هم بهتر باشد امیدوارم روزی ایران و افغان آبادترین و آزادترین ممالک جهان

شود و مردمش در آرامش و آسایش سالیان دراز خو ش زندگی کنند ، زنده و تندرست و پایدار باشی

786321456453426854 گفت...

سلام دوست عزیز مصطفی جان
انتقال آب با تانکر که من هم با شما موافق هستم بیشتر کاریست نمادین تا یک راه حل اساسی .
و اما مسالۀ که کمتر به آن پرداخته شده اینست که اکثر زمینهای کشاورزی که از آب پشت سد ها آبیاری میشوند، به شیوۀ سنتی و غیر مکانیزه است .
شیوۀ سنتی آبیاری باعث شوری ، فرسایش و از همه مهمتر باعث هدر رفتن آب میشود .
به خاطر اینکه هم کشاورزان بهروری خوب از آب داشته باشند وهم دریاچه ارومیه به حالت اول وشادابی قبلی برگردد ، باید آبیاری این مناطق رو مکانیزه کرد .

786321456453426854 گفت...

دوست عزیز
چون من در بالاترین عضو نیستم نمیتوانم در آنسایت نظر بدم.
وضمنامن در نروژ زندگی میکنم.