شنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۴

بی لیاقتی و بی کفایتی دولت سعودی در تأمین امنیت زائرین

    بی لیاقتی و بی کفایتی دولت سعودی در تأمین امنیت زائرین
 


بار دیگر حادثه ای دهشتناک و مرگبار بی لیاقتی مسئولین و دولت سعودی در تأمین امنیت جانی زائرین خانه خدا و حجاج را نشان داد و اثبات کرد .

ساخت و ساز آن هم درست در زمان مراسم حج و در آستانه روز عید قربان سبب فرو ریختن جرثقیل و کشته شدن دستکم ۸۷ زائر و زخمی شدن بسیاری دیگر گردید که  ۱۵ ایرانی نیز در میان مصدومین بوده اند.


هر چند که  شاهزاده خالد الفیصل، امیر مکه، خواستار تحقیقات در این زمینه شده است ولی بروز این حادثه نشان از عدم رعایت مسائل ایمنی و بی توجهی مسئولین دولت سعودی نسبت به امنیت جانی حجاج و زائرین بیت الله الحرام میباشد.


همچنین پاسخگو نبودن مسئولین و و عدم رسیدگی دولتمردان سعودی در مورد واقعه تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده که چندی پیش اتفاق افتاد نشان از این دارد که سعودی ها توان و لیاقت کافی برای اداره بیت الله الحرام و مراسم و مناسک حج و ایجاد و تامین امنیت جان و ناموس زوار را ندارند.


و بجاست جمهوری اسلامی بجای پرداختن و دخالت در امور و جنگ فی مابین دول عربستان و یمن , تمام توان خود را برای ایجاد و تشکیل یک هیئت و شورای متشکل از نمایندگان تمامی کشورهای مسلمان برای اداره و رسیدگی به مکه و خانه خدا و امور حج صرف نماید  و دراین زمینه که مقدمات فکری و نظری آن مهیا میباشد تلاش کند .


 
 

هیچ نظری موجود نیست: