جمعه، فروردین ۰۲، ۱۳۹۲

اوج بی شرافتی و دروغپردازی و تخریب جاهلانه و کور، در سایت پیک هفته

اوج بی شرافتی و دروغپردازی و تخریب جاهلانه و کور، در سایت پیک هفته 

در سایت پیک هفته مطلبی با این شکل و عنوان در صفحه نخست آن دیده میشود؛ 

چرا با تاریخ یک ملت
حکومت ها سر ستیز دارند؟

این غصه را کجا ببریم که هر حکومتی در ایران بر سر کار می آید، به بهانه دشمنی با حکومت قبلی، آثار تاریخی باقی مانده از دوران آن حکومت را نابود می کند، اسم خیابان ها و محلات و ساختمان ها را تغییر میدهد و می کوشد حافظه تاریخی ملت را از بین ببرد.

در جمهوری اسلامی همین سیاست اجرا شد، در زمان رضاشاه نیز همین شد و در دوران قاجاریه و صفویه نیز.

این عکس که در سال 1300 هجری قمری گرفته شده، عمارت باغ "صاحب دیوان محمد علی میرزا" در تبریز است که رضا شاه به بهانه قاجاریه زدائی آن را تخریب کرد. و غم انگیز تر آن که زندان کنونی تبریز روی ویرانه همین ساختمان بنا شده است.//
 
 

ما عمارتی به نام ( عمارت باغ صاحب دیوان محمد علی میرزا ) نداریم ،

که پس از جستجوی فراوان و پیدا کردن دو محمد علی میرزای  قاجار یکی ملقب به دولتشاه و دیگری آمر به توپ بستن مجلس و کشتار مشروطه خواهان یعنی همان محمد علی شاه میباشند و در لیست بناهای تاریخی شهر تبریز فقط به بنای باغ صاحب دیوان که سازنده اش میرزا فتحعلی خان میباشد برخوردیم که به استناد به نوشته ویکیپدیا اینچنین است ( شرح زیر ) و عکسی هم از آن نبوده و تعجب در این است که گردانندگان سایت مزبور با داشتن چنین اسنادی !! چرا آنرا در دانشنامه ویکیپدیا ثبت نکرده اند که تمام ایرانیان از آن بهره مند شوند ؟؟

باغ صاحب‌دیوان [ویرایش]

میرزا فتحعلی‌خان پسر حاجی میرزا علی‌اکبر قوام‌الملک و نوهٔ اعتمادالدوله صدراعظم آقامحمدخان در مدتی که پیشکاری ولی‌عهد را در تبریز داشت به ایجاد بناهای قابل توجهی اقدام نمود که از جملهٔ آن‌ها ایجاد باغی معروف به «باغ صاحب‌دیوان» در دروازهٔ ورودی شهر تبریز از جانب مشرق بود. وی ساختمانی زیبا در وسط این باغ احداث نمود که بعدها رو به ویرانی نهاد و امروزه زندان مرکزی تبریز در همان باغ قرار دارد. از دیگر اقدامات وی اقدام به جمع‌آوری وجوه و هدایای مردم تبریز برای بستن سد دوطرف مهران‌رود بود که تبریز را برای همیشه از خطر سیل رهانید. ایجاد سرای‌ها و بازارچه‌های قیصریه نیز از دیگر اقدامات عمرانی وی محسوب می‌شود.//

که همانطور که میبینیم هیچ نامی از شخص و یا اشخاصی که  به عمد دست به تخریب این عمارت زده باشند دیده نمیشود و این جعل تاریخی زائیده ذهن افرادی بیمار و بی مایه و کوردل و تاریک اندیش است ،که برای تسکین عقده ها و کمبود های خویش دست به هر حماقت و جنایت و جعل و تحریفی میزنند
 و گرداننگان سایت پیک هفته هم بدون ترس از آبروی داشته وبا تصور مخاطبانی در سطح فهم و شعور مردم سالهای ١٣٢٠ و ترکتازی روشنفکران!! توده ای ، آنرا چاپ و در صفحه اول نیز میگذارد !!

آقایان بهتر است به جای تحریف تاریخ و تحمیق مردم در لوای آگاهسازی و خبررسانی ،کمی به فکر شرافت و رعایت آداب و اخلاق در باز پخش
 و نشر خبر باشید .//

۵ نظر:

ناشناس گفت...

دوست گرامی و میهن دوست
از توده ای انتظار شرف داشتن انتظار بیهوده ای هست این "پیک نت " که جای خود دارد ، سایت " پیک نت " که با کمک مستقیم بخش های از جمهوری اسلامی تغذیه میشود از این بیشرافتی ها در جهت تحکیم جمهوری اسلامی زیاد انجام داده است از جمله چاپ خاطرت " جعلی " تحت عنوان خاطرات مادر شهبانو که بوسیله وزارت اطلات رژیم نوشته شده بود که با یورش میهن دوستان مجبور به قطع ان شد .
من هیچگاه به ان سایت مراجعه نمیکنم اما بعد از مطلب شما به ان مراجعه تا جواب این " دروغ بزرگ تاریخی " که از بیسوادی و نا آگاهی نویسندگان و خوانندگان " پیک نت " رژیمی سرچشمه میگیرد را بدهم ولی خوشبختانه سایت های توده ای انقدر منفور هستند که ستون نظریات خوانندگان را ندارند فقط برای " ایمیل " باز هست که البته کامپیوتر شما به این وسیله مستقیم به وزارت اطلاعات وصل میشود .
در هر صورت جوابیه این است : اسم این کاخ عمارت " شهرستانک " در کوه پایه های شمیران بود ، ناصر الدین شاه هر ساله در تابستان که به ییلاق میرفت اول در اینجا اتراق و سپس از طریق کوه های البرز تا دریاچه لار رفته و سپس از جاجرود سر در میآورد و آنجا هم چند روز در جاجرود بود و بعد به " قصر فیروزه " نقل مکان میکرد .
عمارت شهرستانک در همان زمان ناصر الدین شاه ویران شد و از میان قصرهای قاجاری آنها که باقی ماند به لطف شاهان پهلوی باز سازی و مرمت گردید و همان قصر فیروزه هم اقامتگاه محمد رضا شاه بود که اینک بوسیله سپاه پاسداران به انضمام جنگل های سرخه حصار پادگان شده و قصر فیروزه به محل توپهای ضد هوای سپاه تبدیل شده .
با تاسف کتاب خطرات دوستعلی خان معیر الممالک که در باره امارات زمان قجر بود به یکی از دوستان امانت داده شده که به زودی برگشت میشود و
با توجه به عکس های مختلف از این عمارت شهرستانک که در این کتاب هست میتوان دست این دشمنان ایران را که تنها با پهلوی ها ضدیت میکنند را باز کرد .

ناشناس گفت...

تکمیلی ........
این تبلیغات منفی و سیاه نمای این گروه ها فقط با آگاهی مردم کاربرد خود را از دست میدهد ، اینها خسرو روزبه این قاتل بزرگ را قهرمان خلق میدانندولی به پادشاهان پهلوی توهین میکنند آخر خسرو روزبه چکار برای این ملت کرد که قهرمان خلق است ؟؟؟
کیانوری دبیر کل حزب توده در خاطرات خود مینویسد : روزبه بدون اطلاع ما گروه ترور تشکیل داد وی محمد مسعود را که یک روزنامه جنجالی به نام " مرد امروز " داشت و در ان به شاه و اشرف حملات زیادی میکرد با کمک چند تن ترور کرد تا همه به شاه بدبین شوند گروه ترور متشکل از : روزبه ، ابو الحسن عباسی ، حسام لنکرانی ،بانو صفا خواهر هوشنگ هدایت الله حاتمی و چند تن دیگر بود و البته لنکرانی بعد ها بوسیله روزبه و آرسن آوانسیان با نظارت جودت توسط حزب محکوم به عدم و کشته میشود ( دشمنان شاه و ایران زمین را بنگرید که به خود هم رحم نمیکردند وای به بقیه ) که البته چند نفر دیگر را هم ترور میکنند . { برگرفته از خطرات کیانوری دبیر کل حزب توده صفحه ١٤٩ چاپ دوم ، سال ١٣٧٣، چاپ تحقیقاتی و انتشاراتی دیدگاه }.
با توجه به موارد بالا شما چه انتظاری از این مزدوران دارید ؟ قاتل را به زور تبلیغات رفیق خلق قالب میکنند و بر پادشاهن ایران ساز پهلوی یورش میبرند ، تنها آگاهی ما و میهن دوستانی مانند شماست که این دشمنان قسم خورده ملت ایران افشا میشوند .
پیروز و سربلند باشید .
آدم برفی

Unknown گفت...

از توضیحات کامل و جامع شما بسیار ممنونم ، باور کنید پس از سه چهار سال من امروز سری به این سایت زدم و خوشحالم که این دروغ بزرگ و کثیف را دیدم ،تعجب من از این است که پست ها و کامنت ها و لینکها در دنیای مجازی باقی میمانند [ من خودم آنرا کیپ کردم ] و چطور آنها میتوانند با این بی شرمی و حماقت دست به چنین جعل ابلهانه ای بزنند >؟؟ از بذل توجه و نکته سنجی شما هم بی نهایت سپاسگزارم ، شما با این آگاهی و اطلاعات بسیار خوب چرا آنرا در وبسایتی لینک و نگهداری و نشر نمیکنید ؟؟

ناشناس گفت...

گرامی نیک کردار با درود
ضمن سپاس از شما سعی من اینست که سایت میهن دوستانی مانند شما را یافته و اندک دانسته های خود را اگر در خور مطلب بود در اختیار بگذارم .
در مورد قاجارها مطلب فراوان هست و با تاسف این سایت مشکوک "پیک نت " با چاپ خبرهای جنجالی آدمهای کم عمق و سطحی را به خود جلب میکند اینها که مانند بختک بر افکار عمومی چنبر زده اند با پشتیبانی از همدیگر راه بر تمام حقایق میبندند چرا که اگر حقایق روشن شود جایی برای اینها در میان مردم نمیماند . نگاهی به سایت های ، روز ، کلمه ، راه سبز، پیک نت ، راه توده ...... و از این دست بیاندازیم متوجه میشویم که چه باند های مافیایی این حلقه حمایت از هم را حفظ میکنند و برای هم به شدت تبلیغ میکنند و این نه در این زمان که در اوج قدرت شاه هم در ایران اعمال میشد بطور مثال اسماعیل رایین نویسنده کتاب فراماسونری در ایران مینویسد : برای چاپ کتابم دنبال چاپخانه ای میگشتم که توده ای ها شخصی در ان بکار نگمارده باشند تا به آنها اطلاع ندهد که مانع چاپ کتاب شوند ، بله این آقای اسماعیل رایین در زمان شاه آزاد میگشت و کتاب مینوشت ولی در سال ٥٨ در پی یک دعوای ساختگی در دفتر چاپخانه ای به قتل میرسد و قاتل هم کمی بعد آزاد میگردد .
همانطور که در این مقدمه میبینید اینها هم در پست های حساس کشور رخنه کرده بودند هم در جاهایی که با فرهنگ و افکار عمومی سر و کار داشت و همیشه با مظلوم نمایی دولت را مقصر و خود را شهید جلوه میدادند .
چند روز پیش مصاحبه تیمسار سپهبد خسروانی را از روسای سابق تربیت بدنی را میدیدم که در مقابل سوال مصاحبه گر در مورد کمک ٦٠ میلیون تومانی دولت به باشگاه تاج و چرا اینکه تیمسار با این دروغ را در آنزمان مقابله نکرده ایشان با عجز فرمودند آنها از نظر تبلیغات خیلی قوی بودند بله
این جمله با معنی را باید چند بار خواند .
در هر صورت تمام اینها برای اینست که ببینیم اینها چگونه مافیا مانند همدیگر را حفظ میکنند ،آیا ان اندازه که از شاملو یاد میشود از میهن دوستی مانند نادر نادر پور یاد میشود ؟ آیا در این بزرگداشت ها که در خارج کشور برای سیمین بهبهانی ها و دولت آبادی ها برگزار میشود نامی هم از شجاع الدین شفا برده میشود ؟
در پایان ضمن سپس از شما هرجا موردی باشد در خدمت شما هستم و سعی بر اینست که گوشه های از حقایق روشن شود چه توسط شما و چه توسط دیگران و ما هم تا آنجا که توان و معلومات اجازه دهد در کنار شما هستیم.

Unknown گفت...

دوست عزیز از الطاف شما بسیار سپاسگزارم ، و به آگاهی عمیق شما و ارتباط درست آنها با یکدیگر ،غبطه میخورم و نهایت بهره و استفاده را از آنها میبرم .به امید آزادی و آبادی ایران