پنجشنبه، دی ۲۴، ۱۳۹۴

یک عکس و هزار حرف و حدیث !

                      یک عکس و هزار حرف و حدیث !



چندی پیش ۲۰ گردشگرازکشور لهستان به جزیره قشم سفر می کنند و بعد از گردش دو روزه به هنگام میروند و دراین جزیره برای انداختن عکس یادگاری در کنار ساحل جمع میشوند و ۹ نفر از مردان این گروه با پوشیدن رو سری و برداشتن حجاب زنان این عکس دسته جمعی را می اندازند ...

اما این عکس حرف و حدیث های بسیاری در آورده که گزیده آنها به شرح ذیل میباشد :


- سایت های حکومتی و حزباللهی ها و برادران ارزشی هر چهار پای خود را داخل یک کفش کردند که بی برو و برگرد این کار به  سخره گرفتن حجاب است و آنها به طور آشکار حجاب اسلامی را به تمسخر گرفتند.


- اما برخی از رفتارشناسان انگیزه این کار را تمایل شدید مردان لهستانی به تغییر جنسیت و زن شدن آن هم زن شدن به سبک زنان ایرانی میدانند و ارزیابی کردند .


- اما فعالان تساوی حقوق زن و مرد این حرکت را نشانگر سطح فکر بالای مردان لهستانی میدانند و میگویند که مردان لهستانی برای آنکه به زنهای خود نشان بدهند که هیچ فرقی با هم ندارند , آنها هم روسری سرشان کردند تا مساوات را اجرا کنند .


- گروهی از مراجع مشنگ و آیات عظام ملنگ و برخی از فقهای شیرین عقل فیضیه و حوزه این کار را به حمایت و تمایل شدید مردان اروپائی به حجاب اسلامی تفسیر کردند و هم اکنون سخت مشغول گشتن آیات قرآن و سوراخ سنبه های بحارالانوار , گوشه کنارهای تفسیرالمیزان و کوچه پس کوچه های اصول کافی هستند تا ببینند میتوانند آیه ای , حدیثی , روایتی , نقل قولی , خلاصه چیزی پیدا کنند که بر سر کردن روسری را هم برای مردان اجباری کنند یا نه ؟!


- اما مورخین و تاریخ شناسان مطمئن هستند که این حرکت نوعی احساس قدردانی و قدرشناسی از زنان ایرانی و دسپخت آنها در زمان جنگ جهانی دوم است که چند ده هزار گدا گشنه و آواره لهستانی سربار ایران شده بودند , منتهی چون نوه و نتیجه های آنها فهم آنرا نداشتند که بصورت رسمی آنرا به زبان بیاورند و بگویند بنابر میزان فهم و شعورشان خواستند که از این طریق آنرا نشان بدهند و ابراز تشکر بنمایند !


- البته شوونیست ها و فمینیست ها و بسیاری از اعضای انجمن حمایت از زنان که از مبارزه با حجاب اسلامی سرخورده شدند عمیقا معتقدند که افراد این گروه توریستی لهستانی خواستند که نشان بدهند که برای برابری زن و مرد  , مردان هم باید روسری سرشان کنند تا از رنج سنگینی روسری بر سر زنان بکاهند و تحمل روسری سر کردن را بر زنان آسان کنند و اینک مشغول تهیه و تدارک کمپینی برای این خواسته قانونی خود میباشند !


- ولی بسیاری از مدیران آژانس های مسافرتی و وزیران و مدیران و مسولین صنعت توریسم جهان , این عکس را نوعی ترفند و شگرد تبلیغاتی سازمان گردشگری جمهوری اسلامی برای جذب توریستهای مردی که علاقه به روسری بر سر کردن دارند میدانند که با این تبلیغ خواسته به تمام مردان مسافر و توریست در جهان نشان دهد که در ایران هیچ محدودیتی برای روسری بسر کردن مردان وجود ندارد !


- و گروهی از شکاکان و بدبینان و معتقدان به توهم توطئه و مظنونان و مشکوکین و مظنونین و سیاه نما ها و سیاه کارها , عقیده دارند که این مردان مجارستانی پس از گشتو گزار در ایران و دیدن وضعیت ایران و آگاهی از ظرفیت های اقتصادی کشور و نحوه حکومت تخمی آخوندها خواستند با این کار خود به مردان ایرانی بگویند که خاک بر سر شما که مرد نیستید و بهتر است که شما هم لچک بر سر خودتان کنید که فرقی با لچک بسرها ندارید !


- اما خیلی از مردم عادی منجمله خودم فکر میکنم که این عکس هیچ منظور خاصی ندارد و این توریستهای شکم سیر وخوش , برای آنکه عکس متفاوتی داشته باشند تا بعد ها که با جمع شدن بدور هم و یادآوری خاطرات با دیدن این عکس کمی بخندند و شاد باشند , همین , چون اگر آنها هر منظوری حتی بی احترامی و تمسخر حجاب و روسری را داشتند این عکس را در کنار سی و سه پل و یا تخت جمشید و یا میدان شهیاد ( آزادی فعلی ) یا در یکی از خیابانهای تهران می انداختند که ثابت کنند آنجا ایران است نه آنکه در یکی از سواحل دورافتاده و بدور از مردم و اغیار جزیره هنگام که میتوان آنرا ساحل دریای هر کشوری دانست و عنوان کرد !! 


تمسخرکردن حجاب توسط گردشگران لهستانی در ایـران+عکس  

 
 

هیچ نظری موجود نیست: