سه‌شنبه، دی ۲۹، ۱۳۹۴

اندر عجایب روزگار در مورد کشف حجاب و حجاب اجباری

     اندر عجایب روزگار در مورد کشف حجاب و حجاب اجباری 
 
 
واقعا گاهی اوقات چرخ فلک و گردش دوران و بازی روزگار , صحنه هائی را در مقابل انسان بنمایش در می آورند که عقل از پیدا کردن پاسخی منطقی و دلیلی روشن برای آن درمانده میگردد و اندیشه در حکمت آن حیران میشود و جز شگفتی و حیرت هیچ چیز دیگری نصیب آدم نمیگردد !
 
یکی از این شگفتی ها , ماجرای اولین کشف حجاب کننده و آغازگر سریال و دومینوی کشف حجاب در هنرپیشه های زن ایرانی میباشد.
 
هنرپیشه ای که درست در هنگام بازی در نقش یکی از مخالفان کشف حجاب رضا شاه در یکی از سریالهای تلویزیونی ( کلاه پهلوی ) حکومتی که حجاب زنان برایش کابوس شومی شد و برای بسط و نهادینه کردن حجاب اجباری در میان زنان از هیچ جنایت و تهدید و تطمیعی فروگذار نکرد و چشم نپوشید , کشف حجاب کرد !   
 
        حنانه شهشهانی از کلاه پهلوی تا مدلینگ
 
تا پیش از خانم حنانه شهشهانی بازیگران زیادی بدون حجاب جلوی دوربین آمده بودند اما هیچکدام نسبت به سختگیری‌هایی که در سینما و تلویزیون بابت حجاب و رفتار اجتماعی با آن‌ها می‌شد معترض نبودند.
 
او دختر یکی از گویندگان شناخته شده دوبله ایران بود بازیگری را از چهارسالگی
شروع کرد و بعد از چند سالی که برای تحصیل به خارج از ایران رفت با بازی در فیلم‌هایی چون یک مشت پر عقاب به ایران بازگشت.
 
او در فیلم به نام پدر همبازی گلشیفته فراهانی بود.
 
چهره کمی شیطان و کودکانه‌ی او باعث شد تا ضیاالدین دری او را برای نقش یکی از دخترانی که نسبت به کشف حجاب اجباری رضا شاه معترض هستند انتخاب کنند.
 
اما حنانه شهشهانی بازیگر جوان درست در میانه پخش فیلم کلاه پهلوی که به موضوع کشف حجاب در زمان رضا شاه باز می‌گشت با انتشار عکس‌هایی نیمه برهنه خود در اینستاگرام نخستین بازیگری بود که به صورت علنی بر حجاب در سینما و تلویزیون ایران قیام کرد.
 
تضادی که این نقش با عکس‌هایی که او در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد آن‌چنان زیاد بود که حتی مادرش تلاش کرد تا این موضوع را تکذیب کند.
 
اما حنانه شهشهانی که تصمیم گرفته بود در حوزه مدلینگ زندگی‌اش را ادامه دهد با تاکید بر این که در ایران چه سختی‌هایی مقابل زنان بازیگر است تاکید کرد که این عکس‌ها تصویر واقعی خود اوست.
 

هیچ نظری موجود نیست: