دوشنبه، دی ۲۱، ۱۳۹۴

نفوذ یعنی چه و به چه افرادی نفوذی میگویند ؟

             نفوذ یعنی چه و به چه افرادی نفوذی میگویند ؟



در فرهنگ لغات جمهوری اسلامی " نفوذ " واژه ای هست که بعد از واژه های " فتنه " و " انحرافی "  بوجود آمده و کاربرد پیدا کرده است .

(( البته در زمان جنگ هم کلمه " نفوذ و نفوذی " داشتیم ولی آن  " نفوذ و نفوذی " با این " نفوذ و نفوذی " زمین تا آسمان فرق دارد !!))


نفوذ , واژه ای افترائی و تهمتی با فضای کاربردی بسیار زیاد و نامحدود میباشد که آنرا براحتی میتوان به هر چیزی بست و هر چیزی را به آن نسبت داد .


در کل به هر مورد و مساله و یا مشکلی که تاکنون جمهوری اسلامی با آن برخورد نکرده و برایش ناشناخته بود نفوذ میگویند !




برای مثال جمهوری اسلامی در مقابل برنامه ها و سیاست های امریکا مانند خر در گل مانده است و نمیداند که امریکا در مورد او چه برنامه هائی در سر دارد و حرکت بعدی او چیست و از کجا و چگونه میخواهد آنها را دست بیاندازد و به ریش آنها بخندد؟


 و یا حرکت هائی میکند که برای آنها ناشناخته هست و قابل درک نیست .


بنابرین چون نمیتوانند شفاف و درست و حسابی بگویند که امریکا چکار میخواهد بکند و فقط میگویند دشمن در حال نفوذ است و یا قصد نفوذ دارد !


تا هر مساله و مشکلی بوجود آمد آقایان بگویند : دیدید! ما گفتیم آنها قصد نفوذ داشتند و نفوذ کردند !!


در نفوذ , همیشه خدا مقصر مردم هستند و همیشه غفلت از جانب آنها صورت گرفته و راه نفوذ را آنها برای دشمن باز گذاشته اند و مسئولین و دولتمردان هیچ نقشی در آن ندارند و اصلا و به هیچ وجه مقصر نبودند و نیستند و نخواهند بود . 


 و اما نفوذی کیست و به چه افرادی نفوذی میگویند ؟


نفوذی ها افراد مشخصی نیستند و دارای تیپ و قیافه بخصوصی نیستند و در کل آنها را نمیشود شناسائی کرد.


ولی بنابر وضعیت موجود و وزش باد و برخاستن موج موافق و سوار شدن بر آن میتوان به هر شخص و یا اشخاصی که خواهان رعایت قانون بازی و اجرای آن هستند , نفوذی گفت .


در استفاده از این واژه سوابق و میزان خدمات قبلی فرد مورد نظر اصلا به حساب نمی آید و برعکس آن جز زمان مورد نیاز برای نفوذ کردن محسوب میشود و هر چه بیشتر و طولانی تر آن فرد نفوذی تر و نافذتر میباشد.


( توجه داشته باشید که به فرد غریبه و یا تازه وارد نمیتوان نفوذی گفت و نفوذی را به نافش بست , چرا که فرد نفوذی باید حتما سوابقی برای همکاری قبلی داشته باشد !)


یکی از زیباترین و جذاب ترین و کارآمد ترین , کاربردهای این واژه این است که بزرگ و کوچک و قوی و ضعیف و رئیس جمهور و نوه امام و رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام نمیشناسد و میتوان آنرا هر جوری که دلشان خواست و از هر زاویه ای که مناسب دیدند , به آنها بزنند و به نافشان بچسبانند ...


چه رسد به آن بسیجی احمق یکبار مصرفی که جوگیر شده باشد و در آتش زدن سفارتی نقش داشته باشد!!


یکی دیگر از مزایای این واژه خانه برانداز و مهیب و خانمانسوز این است که با بوجود آوردن یک جو نفوذ و  نفوذی و نفوذی شناسی چنان فضائی بوجود می آورند که هیچکس از ترس نفوذی نبودن و نفوذی نشدن جرات نکند یک کلام حرف بزند و خایه نکند به قدرت بگوید که بالای چشمت ابروست...


و چنان این ترس از نفوذ و نفوذی شدن جو را ساکت و آرام میکند و چنان فضا را برای قدرت آماده میسازد که هر لیستی دلش بخواهد برای انتخابات مجلس خبرگان و یا مجلس شورا بدهد بی چون و چرا  مورد قبول همگان قرار میگیرد و همان ها که در لیست هستند از صندوق های رای بیرون خواهند آمد و صددرصد انتخاب خواهند شد!  


 اما به گزارش سازمان هواشناسی سیاسی کشور , این جبهه هوای سرد و غبار آلود و پر از نفوذ و نفوذ بازی که از جنوب و جنوب غربی وارد کشور شده است تا اسفند ماه و درست تا پایان انتخابات مجلسین خبرگان و شورا آسمان روزگار مردم و فضای کشور را تیره و تار کرده و میپوشاند ولی درست فردای آن روز و پس از اعلام نتایج , با وزیدن بادی از گفتن آخیش ...از جانب قدرت , به یکباره این توده هوای سنگین برطرف گردیده و آسمان صاف صاف و آبی آبی خواهد شد و آلودگی هوا و میزان روزهای آلوده کشور نیز بطرز محسوس و چشمگیری کاهش خواهد یافت و پس از مدتها مردم میتوانند نفسی بکشند ...!  




 

هیچ نظری موجود نیست: