سه‌شنبه، دی ۱۵، ۱۳۹۴

اول عمق وابستگی را ببین و بعد سفارت آتش بزن ...!

      اول عمق وابستگی را ببین و بعد سفارت آتش بزن ...!


این پست  تقدیم به کسانیکه فکر میکنند عربستان فقط در ایران سفارت و کنسولگری دارد .

تقدیم به کسانیکه فکر میکنند با ساختن موشک جز کشورهای پیشرفته و صنعتی شدیم .

تقدیم به کسانیکه سفارت عربستان را آتش میزنند و فردا برای حج تمتع از آنها ویزا میخواهند .

[[ در مورد اجاره دادن حاصلخیزترین زمینهای استان کرمان به قطری ها چیزی نمیگویم !!]]

فقط میگویم این مطلب را بخوان و برو بجای آتش زدن سفارت عربها خانه آن کسانی که برای پول  چنین امتیازاتی به آنها دادند و اینچنین روی آنها را باز کردند را آتش بزن ...

چند درصد از مردم ایران میدانند که روابط اقتصادی ایران و عربستان چگونه و در چه سطحی میباشد ؟

و  چند درصد مردم می‌دانند که بخشی از هزینه خرید روزانه آنها مستقیم به جیب عربستان می‌رود و سرمایه‌داران و شاهزاده‌های عربستانی حساب‌های خود را با پول آنها سنگین‌تر می‌کنند؟ 


 جالب است بدانید همین صنایع غذایی بهشهر که روغن و کره با برند بهار و لادن و نسترن تولید می‌کند، سهامداری به نام «سلیمان بن عبدل قادر المهیدب» دارد که یکی از نزدیکان شاهزاده‌های عربستان است و 80 درصد سهام صنایع غذایی بهشهر را در اختیار  دارد.


 「‫صافولا بهشهر‬‎」の画像検索結果              「‫صافولا بهشهر‬‎」の画像検索結果

به‌طور مثال همین «رانی» که چند سالی است از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار شده است را اگر خوب نگاه کنیم، می‌رسیم به «عادل العوجان» یکی از سرمایه‌داران قدرتمند عربستان که مالک این کارخانه است و سود خالص 20 میلیون دلاری در سال را به جیب می‌زند.


کارشناسان رسمی می­گفتند که محصولات این شرکت دارای مواد نگهدارنده­ خطرناک شیمیایی و سرطان‌زاست. شریف‌نیوز نوشت؛ آبمیوه «رانی» محصول شرکت «عوجان» عربستان سعودی است. شرکت عربستانی عوجان برای تولید «رانی»، اسانس و ذرات خشك میوه را (كه در صنعت آب‌میوه به آنها «پالپ» گفته می‌شود) از كشورهای دیگر وارد کرده واسانس و پالپ را به آب اضافه كرده و آبمیوه تولید می‌كند.

 「‫عادل العوجان رانی‬‎」の画像検索結果        「‫عادل العوجان رانی‬‎」の画像検索結果           「‫عادل العوجان رانی‬‎」の画像検索結果

 
البته کم نیستند شرکت‌های ریز و درشتی که در بازار ایران حضور دارند و محصولاتشان به فروش می‌رسد. از بیسکوییت و سس فلفل و سیر گرفته تا کره مارگارین!

برخی کارشناسان نسبت به این مساله که برخی از این اقلام دارای مشکلات بهداشتی هستند، هشدار داده­اند. از باب نمونه از سال گذشته ورود سس فلفل وسس سیر gloria که از کشور عربستان‌سعودی وارد می­شد، ممنوع اعلام شد.

سال گذشته وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت؛ از سال ۲۰۰۴ تا کنون شرکت سعودی صافولا 80 درصد سهام شرکت صافولا بهشهر را خریداری کرده است.

دو کارخانه مواد غذایی زیرمجموعه صافولا بهشهر بیش از ۵۰ درصد از بازار روغن خوراکی ایران را در اختیار دارند.

تحلیل‌گران کاهش شدید ارزش ریال ایران را عامل اصلی کاهش ۲۰ درصدی سود ناخالص صافولا در سال ۲۰۱۳ عنوان می‌کنند.

سایت رسمی شرکت سعودی صافولا نیز ضمن تائید این موضوع ، در معرفی زیرمجموعه‌های خود، از سه مجموعه شرکت صنعتی بهشهر، شرکت کارخانجات مارگارین و شرکت طلوع پخش آفتاب در ایران، نام می‌برد که این شرکت سعودی مالکیت 9/79 درصد سهام «شرکت صنعتی بهشهر» و «شرکت کارخانجات مارگارین» و ۱۰۰درصد مالکیت سهام «شرکت طلوع پخش آفتاب» را در اختیار دارد!


「‫صافولا بهشهر‬‎」の画像検索結果

اما نکته بسیار مهم و مساله­ قابل توجه که نشانگر ضعف و مدیریت و وادادگی مسولین ما میباشد این است که :

 تقریبا هیچ شرکتی از ایران در کارخانه­جات و تولیدات عربستان سهام ندارد.

در مقابل عربستان در برخی از صنایع کشور سهام دارد. این صنایع که بیشتر شامل صنایع خوراکی می­شود، شامل روغن­های نباتی، کره، نوشیدنی­ها، تمبر هندی و... است.

با این حال به نظر می­رسد میزان حضور عربستان در اقتصاد ایران (به‌خصوص صنایع غذایی) در حال افزایش است. این در حالی است که در چند ماه اخیر دولت­های دو کشور بر سر مسائل منطقه­ای و سیاسی اختلافات جدی پیدا کردند. اما این مساله مانع از این نشده‌است که دست سرمایه­داران عربستان در سفره­ ایرانیان پنهان بماند.

حالا فهمیدید که درد ما یکی دوتا نیست و این ابلهانی که بر ما حکومت میکنند خودشان سازنده و بوجود آورنده این جو فعلی و این مسائل و مشکلات میباشند ...!!

          「‫صافولا بهشهر‬‎」の画像検索結果                「‫صافولا بهشهر‬‎」の画像検索結果

ماخذ و برداشت برخی مطالب از : http://www.parsine.com/fa/news/235655/دست‌-عربستان‌-در‌-سفره-مردم-ایران

هیچ نظری موجود نیست: