پنجشنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۹۴

نظام فاسد و فساد در جمهوری اسلامی

                  نظام فاسد و فساد در جمهوری اسلامی



هر چند که حاکمان و مسئولان جمهوری اسلامی آمارهائی را که به نفع خودشان  نیست از دسائس مؤسسات و بنگاه های استکبار جهانی و دشمن میدانند و مینمایند ( اما  همین جمهوری اسلامی آمارهای همان موسسه ها و بنگاه ها را در مورد فرستادن حلزون و کرم به فضا و یا قدرت موشکی و جهش علمی که به نفعش هست در بوق و کرنا میکند ! ) ولی باید قبول کنیم که این آمارها در جهان مورد تایید اکثریت کشورهاست و بنابر همین شاخص ها و آمارهاست که دول جهان روابط بین المللی و خط و مشی خودشان را تنظیم میکنند .

در تازه ترین اخبار مربوط به آمارها , سازمان شفافیت بین المللی لیست شاخص فساد در کشورهای مختلف جهان در سال 2015 را اعلام کرد.


اما اجازه بدهید قبل از اعلام سالم ترین و فاسد ترین کشورها و جایگاه جمهوری اسلامی در آمار جهانی و شاخص فساد , یکبار دیگر معنی کلمه و واژه فساد و فاسد را در فرهنگ لغت پارسی بخوانیم و مرور کنیم .


 فساد. [ ف َ ] (ع مص ) تباه شدن . (ترجمان علامه ٔ جرجانی ) (منتهی الارب ). ضد صلاح . (از اقرب الموارد). || به ستم گرفتن مال کسی را...


فساد فساد. [ ف ُس ْ سا ] (ع ص ، اِ) ج ِ فاسد.


(فرهنگ فارسی معین ) فساد :


 1ـ عاملی‌ که‌ باعث‌ ساقط‌ شدن‌ چیزی‌ از بهره‌برداری‌ می‌شود.
 2ـ وادار کردن‌ کسی‌ به‌ رفتاری‌ بر خلاف‌ وظیفه‌ یا بینش‌ خود با‌ دادن‌ هدیه‌، و... 


 فاسد. [ س ِ ] (ع ص ) تبه . (منتهی الارب ). معیوب . تبه . خراب .


 فاسد شدن . [ س ِ ش ُ دَ ] (مص مرکب ) تباه شدن . تباه گردیدن : ظن آن شخص فاسد شد و بازار اینان کاسد. (گلستان ). || گندیدن . رجوع ...


فاسد کردن . [ س ِ ک َ دَ ] (مص مرکب ) فاسدساختن . گندانیدن . رجوع به تباه و تباه ساختن شود.


حالا ؛


[[  کشور دانمارک با شاخص 91 سالم ترین کشور جهان از لحاظ وجود فساد اداری و مالی و سومالی و کره شمالی با شاخص 8 فاسد ترین کشور جهان اعلام شده اند و در جایگاه صدو شصت و هفتم جهان قرار گرفته اند.و جمهوری اسلامی در این جدول در رده صدو سی ام قرار دارد و با کسب شاخص 27 با کشورهایی چون اوکراین، کامرون،نپال، نیکاراگوئه و پاراگوئه در یک ردیف قرار گرفته است.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس سازمان شفافیت بین المللی وضعیت وجود فساد اداری و مالی در کشورهای مختلف دنیا در سال 2015 را با شاخص بین صفر و صد ارزیابی و اعلام کرده است.]]

این یعنی آنکه در میان دویست و چند کشور جهان از ۱۶۷ کشوری که از لحاظ سلامت و یا فساد مالی و اداری مورد تحقیق قرار گرفتند  , جمهوری اسلامی که ادعای یک حکومت دینی با اصل مترقی ولایت فقیه را دارد و با یک رهبر و یک رئیس جمهور روحانی که در کشورهای غیر مسلمان مجسمه های لخت یک موزه را به احترام لباسش میپوشانند ...!

در  تباهی و تباه کردن سرمایه های ملی و تخریب و از بین بردن اعتبار و زیرساخت های کشور و در گندیدن و گندانیدن و آلوده کردن مردم به دزدی و رشوه  و تباه کردن و تباه ساختن آینده و آیندگان چنان موفق عمل کردند که در رده  ۱۳۰ این جدول جای گرفتند و این یعنی آنکه از هر صد نفر مسئول و مدیر و دولتمرد  ۷۳ نفر آنها افرادی دزد و بی شرف و فاسد و تبهکار میباشند .

(( البته ما میدانیم و مطمئن هستیم که با توجه به اختلاس ها و دزدی ها و رانت خوا ری ها و زمین خواری ها و سواستفاده های دولت و دولتمردان از مقام و منصبشان که در اخبار رسانه های خود جمهوری اسلامی نشر و بازتاب پیدا میکند, قانونا باید جمهوری اسلامی در همان رده ۱۶۷ باشد , چون نه در سومالی و نه در کره جنوبی هیچگاه اختلاس میلیاردی نبوده و صورت نگرفته است , منتهی چون کارمندان و محققین این سازمان آمارگیری کمی از معنای دین خبر دارند و آن پسوند اسلامی را هم میبینند , رویشان نشده و یا باور نکردند که یک کشوری که ادعای مسلمانی و اسلامی بودن را دارد در قعر این رده بندی جای دهند...!)) 


اما نکته بسیار جالب اینجاست که همین دزدهای ملبس به لباس روحانیت  در جمهوری اسلامی کشورهایی مانند :


[[  قطر در مجموعه کشورهای خاورمیانه و اسلامی بهترین شاخص را به لحاظ نبود فساد اداری و مالی کسب کرده و با کسب شاخص 71 در جایگاه بیست و دوم جدول جهانی قرار گرفته است. وضعیت قطر از این نظر حتی از وضعیت کشورهایی چون فرانسه چند پله بهتر است.پس از قطر کشور امارات متحده عربی با کسب شاخص 70 در جایگاه بیست و سوم قرار دارد. اردن با شاخص 53 در رده چهل و پنجم قرار گرفته و کشورهای عربستان سعودی و بحرین با کسب شاخص های 52 و 51 در رده 48 و 50 جهانی قرار گرفته اند.]]


را قبول ندارند و حکام و مسئولین و دولتمردان و رهبران آنها را دزد و فاسد و خائن و بی لیاقت و بی کفایت میدانند و مینامند و برای حکومت آنها اضمحلال و فروپاشی و سرنگونی و از هم پاشیدگی و زوال و سقوط پیشبینی میکنند !!

که آدم حیران میشود که بر این بلاهت بخندد یا بر این وقاحت زارزار گریه کند !

 در اینجا پیشاپیش برای بستن دهان ابلهان و بی سوادان و افراد نفهمی که میخواهند بر این نوشته ایراد بگیرند بسیار رک و شفاف میگویم که :


اگر این خبر و آمار درست باشد که بدا بحال شما که ابلهانه سنگ چنین افراد دزد و بی شرفی را به سینه میزنید و از حکومت آنها طرفداری میکنید ...


و اگر این آمار درست نیست و سیاهنمائی استکبار جهانی باشد, باز هم هم بدا به حال شما که دولتمردانی بی کفایت و دزد و ابله و خائن دارید که برای نشان دادن واقعیت و جایگاه واقعی کشور و حفظ آبروی شما هیچ حرکت و اقدامی نمیکنند بلکه همچنان مشغول زیرآب زدن و دروغ گفتن و تهمت بستن به یکدیگر برای کسب قدرت بیشتر میباشند .


و در آخر از تمام هموطنانی که میخواهند در نمایش مسخره انتخابات شرکت بکنند تا از میان بد و بدتر انتخابی داشته باشند و افرادی را به طویله مجلس بفرستند عاجزانه تقاضا دارم که لااقل افرادی را انتخاب کنند که سر سفره پدر و مادرشان نشسته باشند و محض رضای خدا به اندازه ارزنی  دارای شرف و وجدان و اخلاق باشند و از مسئولیت و وطن و غیرت بوئی برده باشند که برای حفظ ظاهر هم که شده در پایان کارشان از شما طلبکار نباشند و به ریش شما و هفت جد و آبادتان نخندند و دوقورت و نیمشان هم از شما باقی نباشد.//


  


 

هیچ نظری موجود نیست: