سه‌شنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۴

پاسخی به پیام اخیر رهبر جمهوری اسلامی

                       پاسخی به پیام اخیر رهبر جمهوری اسلامی 



آخرین پیام سید علی خامنه ای در مورد بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت همگانی در خصوص «ترویج نماز»، همگان، بویژه مسئولان دستگاهها و دارندگان امکانات مادی و معنوی و مدیریتی را خواندم و بر خلاف پاچه خوا ران و مجیز گویان و کفتران  و کفتاران ولایت که فقط به به و چهچه میکنند و هیچگاه هیچ پرسشی از بیانات ولایت فقیه در ذهن کوچک و بسته آنها شکل نمیگیرد و ایرادی در آن نمیبینند , لهذا بعنوان یک شهروند ایرانی  لازم دیدم از این طریق ایرادات و ابهامات و پرسش هائی که از خواندن این پیام در ذهن من بوجود آمده را ابراز کنم .

ایشان در همان اوایل پیام خود نوشتند :


[[ با این همه، ظرفیت و میدان کار و نیز نیاز و عطش جامعه ی اسلامی برای رسیدن به نقطه مطلوب، بسیار بیش از واقعیتهای کنونی در این باره است.]]


که آدم حیران میماند که پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از به حکومت رسیدن شما و اسلامیزه کردن کشور ایران و داشتن تمام امکانات و تجهیزات و رسانه ها و سرمایه و ظرفیت و میدان کار هنوز به نقطه مطلوب نرسیدید که هیچ !! بلکه واقعیت کنونی نشانگر یک چیز دیگر است ؟؟!


آیا فکر نمیکنید که یک یا چند جای این کار شما میلنگد و بیهوده آب در هاون میکوبید
 و توقعی غیر واقعی و بیجا و محال دارید؟

سپس در پیام خود متذکر شدید که :


[[  سخن امروز من تأکید بر احساس مسئولیت همگانی است. ]]


که فقط میگوئیم : ای کاش چنین تاکیدی را هم , برای رفع آلودگی هوا و بحران آب و خشکسالی میکردید و در این مورد نیز بر احساس مسئولیت همگانی مسئولان و مدیران نظام خود دقت داشتید و پیگیری لازم را مبذول میداشتید و از دولتمردان و اعمال این نظام انتظار و توقع داشتید که عمق خطر و عظمت فاجعه را درک کنند و بفهمند و کاری بکنند ! 


 و بسیار جالب و در خور تعمق و تفکر است که میبینیم در حالیکه تمامی رهبران ملل دنیا همه توان خودشان را در راه (( پیشگیری )) از " آسیب های اجتماعی " بکار بستند و در این راه میکوشند , شما تازه در فکر (( کاستن و کاهش))  " آسیب های اجتماعی " بوسیله نماز میباشید , در حالیکه خودتان اعتراف کردید و قبول دارید که واقعیت های کنونی یک چیز دیگر است !!


[[  همه بدانند که یکی از مؤثرترین راهها برای کاستن آسیبهای اجتماعی، ترویج نماز است. به این که حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور، در نماز سهل انگاری نکند همت گمارید. این یکی از بهترین راهها برای سلامت معنوی و روحی مردم ما و جامعه ما است.]]


حالا گیریم که بنابر تفکر و نظر و عقیده شما :


[[  به این که همگان فرا بگیرند و عادت کنند که نماز را با خشوع و حضور قلب به جا آورند، همت گمارید. اینها همه کارهای ممکنی است که با عزم راسخ و کار مداوم شما دست اندرکاران، محقّق خواهد شد، ان شاءالله.]]


چنین شد و بشود , اما ...


آیا نماز خواندن با خشوع جوانان , مشکل بیکاری را کاملا حل میکند ؟!


آیا به جا آوردن نماز با حضور قلب از آمار معتادان لیسانس و فوق لیسانس ما کم میکند و معضل اعتیاد برطرف میگردد ؟


آیا مطمئن هستید که خواندن نماز از فرار مغز ها وآن ضررهنگفت جلوگیری میکند ؟


آیا واقعا باور دارید که با خواندن نماز آمار وحشتناک کنونی طلاق پائین می آید و صفر میشود ؟


آیا حقیقتا معتقد هستید که خواندن نماز سبب آن شور و نشاط لازم جوانان برای به حرکت در آوردن چرخهای مملکت , میگردد ؟


آیا بهتر نبود اول آماری از آسیب های اجتماعی حاصله از رفتار همین نماز خوان ها و نمازگزاران در جامعه میگرفتید ؟


آیا  از اختلاف فاحش خشونت رفتاری و گفتاری که یکی از عوامل مهم در بوجود آمدن آسیب های اجتماعی میباشد در میان نماز خوان ها و نماز نخوان ها چیزی میدانید و آگاه هستید؟


ولی اگر واقعا باور میکنید و قبول دارید که نماز سبب کاستن جرائم و آسیب های اجتماعی میشود  , کافیست که فقط یک تست اعتیاد از همان دوربری های خودتان و افراد بیت و مربوط به بیت و فرزندان آنها که حتما همه آنها نمازشان را سر وقت میخوانند بگیرید و سوابق آنها را در کلانتری ها جویا شوید ...!


                   متن پیام رهبر جمهوری اسلامی و نظام مقدس !


 متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز(سه شنبه) در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز از سوی آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین قرائت شد به این شرح است:

                              بسم الله الرحمن الرحیم


خداوند علیم و قدیر را سپاسگزارم که تلاش شما دست اندرکاران محترم این اجلاس مهم و بیش از همه عالم بزرگوار و مجاهد جناب حجة الاسلام آقای قرائتی در بخشهای اساسی و مؤثری به بار نشسته و کارهای مفیدی در ترویج فریضه ی بزرگ و بی بدیل نماز انجام گرفته است.

با این همه، ظرفیت و میدان کار و نیز نیاز و عطش جامعه ی اسلامی برای رسیدن به نقطه مطلوب، بسیار بیش از واقعیتهای کنونی در این باره است. در پیام سال گذشته گوشه ئی از این فضای خالی و تلاش پذیر، نشان داده شده است.

سخن امروز من تأکید بر احساس مسئولیت همگانی است.

توقع و انتظار این جانب آن است که همه بویژه مسئولان دستگاهها و دارندگان امکانات مادی و معنوی و مدیریتی، عظمت این مسأله را به درستی دریابند و گام در راه عمل نهند.

همه بدانند که یکی از مؤثرترین راهها برای کاستن آسیبهای اجتماعی، ترویج نماز است. به این که حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور، در نماز سهل انگاری نکند همت گمارید. این یکی از بهترین راهها برای سلامت معنوی و روحی مردم ما و جامعه ما است.

به این که همگان فرا بگیرند و عادت کنند که نماز را با خشوع و حضور قلب به جا آورند، همت گمارید.

اینها همه کارهای ممکنی است که با عزم راسخ و کار مداوم شما دست اندرکاران، محقّق خواهد شد، ان شاءالله.

والسلام علیکم و رحمةالله
    سید علی خامنه ای
    6 بهمن ماه 1394

انتهای پیام/




هیچ نظری موجود نیست: