پنجشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۹۲

گفتم و گفتای حافظ

                                                        گفتم  و گفتای  حافظ


  
گفتم غم تو دارم  ٬ گفتا غمت سر آيد
 
                گفتم که ماه من شو ٬ گفتا اگر برآيد
 
 
گفتم ز مهرورزان ٬ رسم وفا بياموز
                   
              گفتا ز  خوبرويان ٬ اين  کار کمتر آيد
 
 
گفتم که بر خيالت ٬ راه نظر ببندم
 
         گفتا که شب رو است او٬ از راه ديگر آيد
 
 
گفتم که بوي زلفت ٬ گمراه عالمم کرد
 
          گفتا   اگر   بداني  ٬ هم  اوت  رهبر  آيد
 
 
گفتم خوشا هوايي ٬ کز باد صبح خيزد
 
           گفتا  خنک نسيمي ٬ کز  کوي  دلبر  آيد
 
 
گفتم که نوش لعلت ٬ ما را به آرزو کشت
 
         گفتا  تو بندگي  کن ٬ کو  بنده  پرور  آيد
 
 
گفتم دل رحيمت ٬ کي عزم صلح دارد
 
         گفتا  مگوي  با  کس ٬ تا وقت  آن  درآيد
 
 
گفتم زمان عشرت ٬ديدي که چون سر آمد
 
     گفتا خموش حافظ  ٬ کاين غصه هم  سر آيد
 

 
 

 

 

 

 

 




 

هیچ نظری موجود نیست: