حد ترخص حکمی ناشی از کسر تعقل در مرز تمسخر میباشد!
بار دیگر آفتاب علم و دانش از فیضیه قم تابان شد و نقطه عطفی در تاریخ اسلام بر جای نهاد و برای کمک به بشریت و خدمت به انسانها و مبارزه با فقر و ریشه کن کردن اعتیاد و حل معضل طلاق و ساماندهی کودکان کار و ساختن فرصت شغلی برای بیکاران و پیشگیری از بیماری ایدز و جلوگیری از فرار مغز ها و کاهش آمار کشته های تصادفات جاده ای و آتش نگرفتن اتوبوس های اسکانیا و کباب نشدن مردم و درکل برای سعادت و آسایش امت همیشه در صحنه از تابلوهای ی حد ترخیص در جاده های قم پرده برداری شد.
خدمت آندسته از مردم غیورو انقلابی که هنوز معنی حد ترخص را از نظر فقه اسلامی نمیدانند :
حدّ ترخّص در اصطلاح فقه به مکانى اطلاق مىشود که مسافر با رسیدن به آنجا دیوار خانههاى شهر را نبیند و اذان را نشنود.
(( در مورد نماز خواندن و روزه گرفتن مسافران مسلمان کاربرد دارد))
جای دارد که یکی از این فقیهان دانشمند و فاضل لطف کنند و توضیح دهند که:
چگونه برای انسانهایی که همه آنها قوه بینائی و قدرت شنوائی یکسانی ندارند و درجه بینائی و شنوائی برخی بسیار کم و در سطح پایینی میباشد , چطور و با کدام عقل میتوان مسافت شرعی و حد ترخص یکسانی برای همه تعیین کرد و مشخص نمود ؟
مگر همه میتوانند بطور یکسان در فاصله مشخص شده فوق دیوار خانه های شهر را ببینند یا نبینند ؟
یا مگر همه شنوائی یکسانی دارند که از فاصله تعیین شده شما صدای اذن را بشنوند یا نشنوند ؟
و برای تائید حماقت و تکمیل بلاهت چنین میگویند :
[[ در اینکه معتبر در حدّ ترخّص، تحقق یکى از دو ملاک یاد شده (ندیدن دیوار خانههاى شهر و نشنیدن اذان) است، یا هر دو باهم، و یا نشنیدن صداى مؤذن به تنهایى و یا ندیدن دیوار خانههاى شهر به تنهایى، اختلاف است. قول اوّل به مشهور متقدمان و قول دوم به مشهور متأخران منسوب است!!]]
بار دیگر آفتاب علم و دانش از فیضیه قم تابان شد و نقطه عطفی در تاریخ اسلام بر جای نهاد و برای کمک به بشریت و خدمت به انسانها و مبارزه با فقر و ریشه کن کردن اعتیاد و حل معضل طلاق و ساماندهی کودکان کار و ساختن فرصت شغلی برای بیکاران و پیشگیری از بیماری ایدز و جلوگیری از فرار مغز ها و کاهش آمار کشته های تصادفات جاده ای و آتش نگرفتن اتوبوس های اسکانیا و کباب نشدن مردم و درکل برای سعادت و آسایش امت همیشه در صحنه از تابلوهای ی حد ترخیص در جاده های قم پرده برداری شد.
خدمت آندسته از مردم غیورو انقلابی که هنوز معنی حد ترخص را از نظر فقه اسلامی نمیدانند :
حدّ ترخّص در اصطلاح فقه به مکانى اطلاق مىشود که مسافر با رسیدن به آنجا دیوار خانههاى شهر را نبیند و اذان را نشنود.
(( در مورد نماز خواندن و روزه گرفتن مسافران مسلمان کاربرد دارد))
جای دارد که یکی از این فقیهان دانشمند و فاضل لطف کنند و توضیح دهند که:
چگونه برای انسانهایی که همه آنها قوه بینائی و قدرت شنوائی یکسانی ندارند و درجه بینائی و شنوائی برخی بسیار کم و در سطح پایینی میباشد , چطور و با کدام عقل میتوان مسافت شرعی و حد ترخص یکسانی برای همه تعیین کرد و مشخص نمود ؟
مگر همه میتوانند بطور یکسان در فاصله مشخص شده فوق دیوار خانه های شهر را ببینند یا نبینند ؟
یا مگر همه شنوائی یکسانی دارند که از فاصله تعیین شده شما صدای اذن را بشنوند یا نشنوند ؟
و برای تائید حماقت و تکمیل بلاهت چنین میگویند :
[[ در اینکه معتبر در حدّ ترخّص، تحقق یکى از دو ملاک یاد شده (ندیدن دیوار خانههاى شهر و نشنیدن اذان) است، یا هر دو باهم، و یا نشنیدن صداى مؤذن به تنهایى و یا ندیدن دیوار خانههاى شهر به تنهایى، اختلاف است. قول اوّل به مشهور متقدمان و قول دوم به مشهور متأخران منسوب است!!]]
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر