درخواستی از پیک نت ، و جوابی درخور فهم و شخصیت یک پرسشگر نا آگاه
با سلام ، و تبریک سال نو به کارکنان و مسولین وبسایت پیک نت ،
درخواستی دارم که امیدوارم بدون حب و بغض و با بلند نظری به آن نگاه کنید ؛
در آخر نوشته ؛ خرامان میرود ، اما به موقع میرسد!
دوست نگارنده پرسشی کردند و خواهان جواب بودند . هرچند جوابی درخور و شایسته این دوست گرامی دارم و خواهم داد ، ولی با شک از اینکه آنرا نشر و پخش نخواهید کرد!
خواهشمندم حداقل آنرا به روئیت نگارنده و پرسشگر برسانید ، سپاسگزارم .//
دوست حسرت کشیده و خوش نظر و متوقع ! ،
در نوشته مختصر خود ، چنان ای کاش های گفتید که جگر سنگ هم کباب شد و در نهایت نیک سرشتی و خیر خواهی خواستار مدرن کردن و بسط راه آهن شدید ، تا مردم بینوای ما بتوانند با خیال راحت به مسافرت و تفریح و تفرج بروند و آسوده نیز به خانه برگردند.//
و شکوه و شکایت از شاه و خمینی و آخوند ها کردید که با پول نفت پس چه میکنند و چرا نمیسازند ؟
که یا برای سبک کردن گناه بازخواست ، نام شاه فقید را با جمهوری اسلامی و آخوند ها آوردید و یا برای تحقیر و طعنه و جسارت به شاه ، از بی آبروئی جمهوری اسلامی هم سخن راندید ، که از بار طعن کلامتان بکاهید ، وگرنه کاظم آقا بقال هم میداند این دو اصلا با هم قابل قیاس نیستند !!
خدمتتان میگویم ، که آن پلی که نظر شما را جلب کرد و سبب گفتن این سخن شما شد ، یکی از شاهکارهای پل سازی جهان است و هیچ سازه فلزی درساخت آن استفاده نشده ومتاسفانه کار پل سازان ایرانی نیست و توسط شرکت مهندسی دانمارکی Kampsax و توسط مهندسان آلمانی و اتریشی به سرپرستی سرمهندس اتریشی، والتر اینگر ساخته شد ، وهزینه آن با پول ٢ ریال های گرفته شده از بابت قند و چای مردم تامین گردیده و حکایت میکنند که زمان افتتاح آن به مهندس طراح آن دستور داده شد ، که به زیر آن رفته و قطاری را با حد اکثر ظرفیت یاد شده از جانب همان مهندس ، از روی پل بگذرانند که اگر آن پل خراب شد اول بر سر وی خراب شود و او بمیرد ، نه یک ایرانی ......
که نشانگر ایران و ایراندوستی آمر آن فرمان میباشد ،
و این پل کمک بزرگی در رساندن سلاح و آذوقه به نیرو های متفقین برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم شد و پل پیروزی لقب گرفت .//
پرسشگر گرامی ؛
شما هیچ نامی از آمر ساختن این پل و زمان ساخت آن ودر دوره کدام رهبر و پادشاه بودنش ، به سهو و یا به ظن قوی به عمد نبرده اید!!
آیا شما میدانید که این پل بنابه فرمان چه کسی و در دوران حکومت چه شخصی و با نظارت کدام خدمتگزار به میهن ، برای آسایش و رفاه مردم و پیشرفت ایران ساخته شده است ؟
که اگر میدانید و میدانستید ، شرط ادب وانسانیت و قدر شناسی نبوده و نیست که نامی از وی نبرید و برای ساختن آن حداقل تشکری از وی نکنید ،
و فقط به خاطر ساختن همین پل ورسک ، درود و سلامی نثارش نکنید.!
و اگر میدانستید و پنهان کردید ، با پوزش ، شما انسان دغل و فریبکار و شیادی هستید که لیاقت پاسخگوئی هم ندارید .//
و اگر نمیدانستید !!
به کسی که ، سازنده و آمر و عامل ساختن این شاهکار مهندسی و تامین کننده هزینه آن از مردمی ترین راه و بیادگار گذاشتن آن تا امروزکه باز هم میتوان قطار با بار را از روی آن پل {{ نزدیک به هفتاد سال از ساختن آن میگذرد }} خرامان خرامان گذراند ، نیامده است که گنده گوئی کند و متوقع باشد و از آدم های بزرگ ایراد بگیرد و اظهار فضل بکند .//
چطور آدمی را که نسبت به ساختن و تلاش و آبادی مملکت توسط دیگران ،بی توجه و نا آگاه و نادان هست میتواند اجازه این اظهار نظر ها و گنده گوئی ها را بخودش بدهد ؟
کسیکه در مورد کشور خودش آگاهی ندارد و از خصلت های انسانی و نیک قدردانی و قدر شناسی بدور است و خادمین به مردم و خائنین به مملکت را نمیشناسد و یا بعمد آنرا پنهان میکند و نامی از آنها نمی آورد بسیار بیجا میکند که خودرا دلسوز مردم نشان بدهد و سنگ مردم را برای خودنمائی و تظاهر به سینه بزند .//
شما برو اول این خصلت های نیک را برای کمال خودت و آن آگاهی کافی را در مورد مملکت خویش بدست بیاور...........
و بعد از دیگران بپرس و پرسشگر باش..... ،
که مطمئنم اگر به آن حد از کمال و آگاهی برسی اصلا نیازی نیست که از دیگران بپرسی و خودت پاسخ را بدست خواهی آورد .//
برایتان آرزوی تندرستی و بینش و دانش در سال جدید دارم ، پیروز و آگاه و فهمیده باشید .//
با تشکر از کارکنان زحمتکش پیک نت ، برای رساندن این پاسخ به حضور شخص پرسشگر .//
[[ این نوشته بدون هیچ کم و کاست برای پیک نت به آدرس
ارسال میگردد .//
با سلام ، و تبریک سال نو به کارکنان و مسولین وبسایت پیک نت ،
درخواستی دارم که امیدوارم بدون حب و بغض و با بلند نظری به آن نگاه کنید ؛
در آخر نوشته ؛ خرامان میرود ، اما به موقع میرسد!
دوست نگارنده پرسشی کردند و خواهان جواب بودند . هرچند جوابی درخور و شایسته این دوست گرامی دارم و خواهم داد ، ولی با شک از اینکه آنرا نشر و پخش نخواهید کرد!
خواهشمندم حداقل آنرا به روئیت نگارنده و پرسشگر برسانید ، سپاسگزارم .//
12
فروردین
1392. فرار از راهبندان های زمینی در جاده هراز و پناه بردن به جاده فیروزکوه.
اتفاقا به نزدیک پل "ورسک" که رسیدیم، قطار تهران مازندران سلانه سلانه از روی پل
عبور می کرد. چند عکس به نیت انتشار در پیک نت گرفتم. ای کاش می شد با اتومبیل، حتی
سلانه سلانه و بی دلهره راهبندان های دیوانه کننده و تاخیرها و حوادث در کمین، از
شمال بازگشت به تهران و یا از تهران رفت به شمال. و باز، ای کاش این خط آهن را
گسترش می دادند، قطارهایش را بیشتر و مجهز تر می کردند، خط ریل هایش را مدرن می
کردند و از قائم شهر به طرف ساری و لاهیجان و رشت و آستارا هم آن را ادامه میدادند
تا بلکه از بار جاده های شمال کاسته شود و مردم با خیال راحت سوار بر قطار بروند
شمال و بازگردند به سر زندگی شان. با این همه پول و درآمد نفت که هم شاه داشت و هم
جمهوری اسلامی، چرا چنین نکردند و نمی کنند؟ یک کسی پاسخ بدهد؟
|
دوست حسرت کشیده و خوش نظر و متوقع ! ،
در نوشته مختصر خود ، چنان ای کاش های گفتید که جگر سنگ هم کباب شد و در نهایت نیک سرشتی و خیر خواهی خواستار مدرن کردن و بسط راه آهن شدید ، تا مردم بینوای ما بتوانند با خیال راحت به مسافرت و تفریح و تفرج بروند و آسوده نیز به خانه برگردند.//
و شکوه و شکایت از شاه و خمینی و آخوند ها کردید که با پول نفت پس چه میکنند و چرا نمیسازند ؟
که یا برای سبک کردن گناه بازخواست ، نام شاه فقید را با جمهوری اسلامی و آخوند ها آوردید و یا برای تحقیر و طعنه و جسارت به شاه ، از بی آبروئی جمهوری اسلامی هم سخن راندید ، که از بار طعن کلامتان بکاهید ، وگرنه کاظم آقا بقال هم میداند این دو اصلا با هم قابل قیاس نیستند !!
خدمتتان میگویم ، که آن پلی که نظر شما را جلب کرد و سبب گفتن این سخن شما شد ، یکی از شاهکارهای پل سازی جهان است و هیچ سازه فلزی درساخت آن استفاده نشده ومتاسفانه کار پل سازان ایرانی نیست و توسط شرکت مهندسی دانمارکی Kampsax و توسط مهندسان آلمانی و اتریشی به سرپرستی سرمهندس اتریشی، والتر اینگر ساخته شد ، وهزینه آن با پول ٢ ریال های گرفته شده از بابت قند و چای مردم تامین گردیده و حکایت میکنند که زمان افتتاح آن به مهندس طراح آن دستور داده شد ، که به زیر آن رفته و قطاری را با حد اکثر ظرفیت یاد شده از جانب همان مهندس ، از روی پل بگذرانند که اگر آن پل خراب شد اول بر سر وی خراب شود و او بمیرد ، نه یک ایرانی ......
که نشانگر ایران و ایراندوستی آمر آن فرمان میباشد ،
و این پل کمک بزرگی در رساندن سلاح و آذوقه به نیرو های متفقین برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم شد و پل پیروزی لقب گرفت .//
پرسشگر گرامی ؛
شما هیچ نامی از آمر ساختن این پل و زمان ساخت آن ودر دوره کدام رهبر و پادشاه بودنش ، به سهو و یا به ظن قوی به عمد نبرده اید!!
آیا شما میدانید که این پل بنابه فرمان چه کسی و در دوران حکومت چه شخصی و با نظارت کدام خدمتگزار به میهن ، برای آسایش و رفاه مردم و پیشرفت ایران ساخته شده است ؟
که اگر میدانید و میدانستید ، شرط ادب وانسانیت و قدر شناسی نبوده و نیست که نامی از وی نبرید و برای ساختن آن حداقل تشکری از وی نکنید ،
و فقط به خاطر ساختن همین پل ورسک ، درود و سلامی نثارش نکنید.!
و اگر میدانستید و پنهان کردید ، با پوزش ، شما انسان دغل و فریبکار و شیادی هستید که لیاقت پاسخگوئی هم ندارید .//
و اگر نمیدانستید !!
به کسی که ، سازنده و آمر و عامل ساختن این شاهکار مهندسی و تامین کننده هزینه آن از مردمی ترین راه و بیادگار گذاشتن آن تا امروزکه باز هم میتوان قطار با بار را از روی آن پل {{ نزدیک به هفتاد سال از ساختن آن میگذرد }} خرامان خرامان گذراند ، نیامده است که گنده گوئی کند و متوقع باشد و از آدم های بزرگ ایراد بگیرد و اظهار فضل بکند .//
چطور آدمی را که نسبت به ساختن و تلاش و آبادی مملکت توسط دیگران ،بی توجه و نا آگاه و نادان هست میتواند اجازه این اظهار نظر ها و گنده گوئی ها را بخودش بدهد ؟
کسیکه در مورد کشور خودش آگاهی ندارد و از خصلت های انسانی و نیک قدردانی و قدر شناسی بدور است و خادمین به مردم و خائنین به مملکت را نمیشناسد و یا بعمد آنرا پنهان میکند و نامی از آنها نمی آورد بسیار بیجا میکند که خودرا دلسوز مردم نشان بدهد و سنگ مردم را برای خودنمائی و تظاهر به سینه بزند .//
شما برو اول این خصلت های نیک را برای کمال خودت و آن آگاهی کافی را در مورد مملکت خویش بدست بیاور...........
و بعد از دیگران بپرس و پرسشگر باش..... ،
که مطمئنم اگر به آن حد از کمال و آگاهی برسی اصلا نیازی نیست که از دیگران بپرسی و خودت پاسخ را بدست خواهی آورد .//
برایتان آرزوی تندرستی و بینش و دانش در سال جدید دارم ، پیروز و آگاه و فهمیده باشید .//
با تشکر از کارکنان زحمتکش پیک نت ، برای رساندن این پاسخ به حضور شخص پرسشگر .//
[[ این نوشته بدون هیچ کم و کاست برای پیک نت به آدرس
|
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر