جمعه، فروردین ۱۵، ۱۳۹۳

تفاوت و مقایسه تصویری راهیان نور ایرانی و راهیان نور ژاپنی

تفاوت و مقایسه تصویری راهیان نور ایرانی و راهیان نور ژاپنی
 
مسئولین و مدیران سیستم آموزش و پرورش ژاپن هم مثل نظام مقدس جمهوری اسلامی  راهیان نور دارند , فقط چون آنها فهمشان نمیرسد که راه نور کجاست و بیسوادان جاهل چون نمیدانند نور راه و راهی و راهیان دارد به آن بازدید کننده علم میگویند و نام دادند تا بچه های آنها به دنبال  راه نور به درون گور نروند. 
 
جالب اینجاست که هر دو از اتوبوس برای جابجائی راهیان نورشان استفاده میکنند !
 
        
 
 
اما پوشش آنها با هم متفاوت است و راهیان نور ژاپنی سر بند السلام علیک یا هیروهیتو و یا لبیک یا کوروساوا و یا اوساکا اوساکا ما داریم می آئیم نمیبندند و ندارند ! 
 
     
 
به راهیان نور ژاپنی قلم و دفتر میدهند که یاداشت بردارند و قبل از رفتن سرود ملی کشورشان را میخوانند , ولی راهیان نور جمهوری اسلامی زنجیر میگیرند تا بر سرو کول خود بکوبند و قبل از رفتن نوحه می خوانند و گریه می کنند .
 
 
             
 
راهیان نور ژاپنی روی زمین هستند ونحوه بهرهبرداری از آن را یاد میگیرند , ولی راهیان نور ایرانی از توی زمین راه میروند و نحوه بخاک رفتن و خاکسپاری را می آموزند .
 
          

به راهیان نور ژاپنی چگونگی و نحوه بازیافت مواد را نشان میدهند  تا زندگی زیباتر و پاکیزه تری داشته باشند , اما به راهیان نور ایرانی نحوه باز گشت همه بسوی است را نشان میدهند و چگونگی خواندن فاتحه  و خواندن قرآن و خوردن خرما و حلوا را یاد میدهند تا مرگی بهتر و با صواب تر را بفهمند .

  


راهیان نور ایرانی با ادوات و آلات جنگی برای فتح  کربلا و رفتن به قدس آشنا میشوند , ولی راهیان نور ژاپنی با تجهیزات فضانوردی و فتح فضا و رفتن به سیارات دیگر را می آموزند و با آن آشنا میشوند .


     

راهیان نور ایرانی طرز ژست گرفتن در عکس یادگاری و قمپز در کردن و پز دادن و گفتن دروغ  و خیال ها  به دوستانشان را تمرین میکنند , ولی راهیان نور ژاپنی به کارخانجات و مراکز سنتی میروند تا با حقیقت کار بصورت واقعی را  در عمل تمرین و تجربه کنند.   


        


راهیان نور ایرانی میروند تا بر خاک بنشینند و خاک را ببینند و خاک بر سرشان کنند و بر خاک گریه کنند  اما راهیان نور ژاپنی به مراکز تولیدی میروند تا با راه رفتن و دیدن آن مراکز  و محصولاتش , راه پول درآوردن و پول پارو کردن را یاد بگیرند .

      

راهیان ایرانی به چگونه کشته شدن و چطور مردن و جنس خاک گور خود دقت میکنند , اما راهیان نور ژاپنی به دستگاه های صنعتی و الکترونیکی و نحوه کار آن دقت میکنند تا بدانند که باید زندگی خودشان را با آنها بگردانند و چرخ مملکت را بچرخانند .


           


توشه و سوغات راهیان نور ایرانی یک چفیه و عکس با یک تپه آهن زنگ زده بی مصرف که روزی تانک برای ویرانی و کشتار بوده میشود و  از این سفر می آورند و تجربه میکنند در حالیکه راهیان نور ژاپنی با محیط کار والدین خود از نزدیک آشنا میشوند و با دیدن کار آنها و استفاده از تجربیات شان به فکر انتخاب شغل آینده خودشان هستند و درباره آن تصمیم میگیرند. 


          


و در آخر راهیان نور ایرانی مینشینند و به خالی بندی ها و خاطرات  یک بسیجی جبهه نرفته و جنگ ندیده گوش میکنند و به عرعر او برای دعا رهبر وارزش شهادت و خون دادن برای اسلام گوش میدهند ولی راهیان نور ژاپنی با تجمع در مقابل مکان بازدید به نسیه رئیس کارخانه گوش میکنند و از او برای اجازه بازدید تشکر و قدر دانی میکنند .

 

راهیان نور ژاپنی با همان اتوبوس هائی که رفتند  صحیح و سالم به مدرسه و آغوش پدر و مادرشان که منتظر آنها هستند, با شادی و خنده  باز میگردند  ولی راهیان نور ایرانی در وسط بیابان یا ته دره تیکه و پاره و زخمی در زیر و اطراف اتوبوس منتظر آمبولانس و آمدن پدر مادرشان ناله  و گریه میکنند. 

   

راهیان نور ایرانی بر روی تخت بیمارستان با نکات و روش های درمانی و تجهیزات پزشکی  آشنا و معالجه میشوند , در حالیکه راهیان نور ژاپنی با نکات امنیتی و تجهیزات ایمنی کار آشنا  میشوند .



 

راهیان نور ایرانی از درد بر روی تخت بیمارستان بخود میپیچند و با فکر به دست و پای شکسته و بی توجهی مدیران و مسئولین به امنیت برای حفظ جان بچه ها زجر میکشند , ولی راهیان نور ژاپنی با دیدن و آشنا شدن با ماموران حفظ امنیت و حفظ جان و زندگی آنها باآرامش  اطمینان و قوت قلب بیشتری به زندگی ادامه میدهند . 


  

دفتر ها و کتابها و یاداشت های راهیان نور ایرانی با وزش باد از اطراف اتوبوس واژگون شده در بیابان پراکنده و خوراک بز های گله چوپانان میشود و از بین میرود , ولی راهیان نور ژاپنی با یاداشت های فراوان و دفترهای سالم در دست به فکر تهیه گزارش از بازدیدشان برای زنگ انشا  و خواندن برای دیگران آنرا پاکنویس و نگهداری میکنند .

      

و راهیان نور ایرانی یا راهی گور میشوند و یا با خاطره ای زشت و کابوس های شبانه از آن یاد میکنند و دوباره به مدرسه میروند ولی راهیان نور ژاپنی با یاداوری آن خاطره ای زیبا از دوران مدرسه  در دفتر زندگی خودشان میسازند .


  


و ما نفهمیدیم که ایشان چه خیر و برکتی در این حرکت دیدند و میدانند ؟


 
اما خریت و حماقت و جهالت و بلاهت و کثافت  و رذالت این جانوران را تا این حد ندیده بودیم که آدرس بهشت را در اینجا و اینگونه نشان بدهند و با جان بچه های مردم اینچنین بازی کنند...عکس زیر بهترین گواه بر این جنایت است .// 
 


 

هیچ نظری موجود نیست: