چهارشنبه، فروردین ۱۳، ۱۳۹۳

نهی از منکر یا ایجاد فتنه ودرگیری در میان مردم

نهی از منکر یا ایجاد فتنه ودرگیری در میان مردم




از مرگ  علی خلیلی جوان ٢١ ساله ای که در ١٩ سالگی بخاطر فتوی امثال مصباح و مکارم و صافی و جنتی و ... برای به اصطلاح امر به معروف طی یک در گیری خیابانی زخمی شد و پس از دوسال تحمل درد و مشقت جان باخت متأثرشدم.

چرا که یک جوان ایرانی بود وبه سلیقه و عقیده او کاری ندارم چون فرزند همین آب و خاک بود جای تاسف دارد و مرگ او قلب آدمی را میفشرد و حال آدم را دگرگون میکند.

اما کار ایشان را که امروزه در بوق و کرنا کرده اند و در همه جا جار میزنند هوار میکشند و آنرا محاربه با قوانین اسلام و مخالفت با امر به معروف درج شده در قرآن و روایات و احادیث ائمه عنوان میکنند را بسیاری از جوانانی که حتی معنی آنرا نمیدانستند و اعتقادی هم بدان نداشتند نیز انجام داده اند و در این راه جان باختند و یا زخمی و مجروح شده اند!


برای مثال چند سال پیش پسر یکی از اقوام ما که درست به سن و سال همین مرحوم خلیلی بود درست در ماجرائی مشابه و تعرض به دختری در خیابان پا پیش گذاشته و با آنها درگیر شد و از ناحیه قلب مورد اصابت چاقو قرار گرفت و کشته شد.


منتهی چون این فامیل ما طلبه و بسیجی نبود در روزنامه های آنزمان نوشتند که جوانی بر سر مسائل ناموسی در درگیری با اراذل و اوباش کشته شد. همین !

همین حالا شما درهر کجا و در محله کسی به دختری متلک بگوئی و یا دنبال او بیفتی و مزاحم او شوید , بی برو برگرد و صددرصد اگر هر جوانی با هراعتقاد و با هر مذهب و با هر عقیده ای که آنجا باشد و ببیند , پا پیش میگذارد و تا پای زد و خورد و درگیری هم پیش میرود و باکی از چیزی ندارد و اینکار را امر به معروف یا نهی از منکر نمیداند و به آن نیت نمیکند و انجام نمیدهد .


پس اینکار تنها مختص به بسیجی ها و طلبه ها و مسجد برو ها و ریشو ها نیست و همه ما بی تردید با چنین مسائلی در کوی و محله خود برخورد داشتیم و داریم.


حالا  گروهی با هدفهای مشخص و برنامه ریزی شده میخواهند که از خون این جوان مثل خون کشته شدگان جنگ سواستفاده و فرصت طلبی کنند و به نفع خود و افکار خود از آن بهره ببرند و در اصل برای آخوندهای فتنه گر و دو بهم انداز از این آب گل آلود ماهی بگیرند .

راست و حسینی به من بگوئید :

کدام یک از این مراجع و آیات  و علمائی که بالای منبر از این مهملات میگویند و فتنه گری میکنند در طی این دوسال به ملاقات علی خلیلی رفتند وحال اورا پرسیدند ؟


کجا آیتالله مکارم و صافی دسته گلی خریدند و به عیادت او رفتند ؟

کی آیتالله نوری همدانی و جنتی سری به او زدند و از حال او پرسیدند ؟

آیا آیتالله مصباح و احمد خاتمی از هزینه درمان او اطلاع داشتند و کمکی به او و خانواده اش کردند ؟

اینطور که در نامه و وصیتنامه او توسط خودش نوشته شده و آمده  …

یک آقای ریشوی تسبیح بدست وقتی فهمید من چکار کرده ام گفت : پسرم تو چرا دخالت کردی؟ قطعا رهبر مملکت هم راضی نبود خودت را به خطر بیندازی!من از دوستانم خواهش کردم که از او برای خرج بیمارستان کمک نگیرند!

                   

که بدون شک این ریشوی تسبیح به دست از جنس همان آخوند ها و از قماش همان آیتالله هائی هست که نام بردم...     


چه بسا باشند جوانانی ساده دل که بازهم اسیر حرفهای بی منطق و نادرست و بی اساس آخوندها شوند فریب آنها را بخورند و باز هم مصیبتی چنین رقم بخورد.

برادران من خودتان کمی فکر کنید آیا براستی جامعه امروزی و جوانان قرن بیست یکم را میتوان با قانون عصر تیر کمون حجاز در قالب امر به معروف و نهی از منکر ارشاد کرد  و از گناه و بزهکاری آنها جلوگیری نمود ؟

آقایانی که برای اینکار پا پپش میگذارید , آیا از میزان جو آلوده و عصبی و فشارهای مختلف اجتماعی و خانوادگی بر روی اعصاب و روان شخص مخاطب خود آگاه هستید ؟

اگر فکر ثواب و توشه آخرت هستی برو درخت بکار که از هر ثوابی اجرش بیشتر است .

اگر میخواهی عاقبت به خیر شوی هفته ای یکبار برو در خانه سالمندان و عقب افتادگان خدمت کن .


اگر میخواهی بنده خوب خدا باشی به فکر خدمت به مردم باش.

و اگر تنت میخارد و دنبال شر میگردی و باد در دماغت افتاده و میخواهی به حرف آخوندها گوش کنی و در کار قانون و مردم فضولی کنی...

برو به مردم گیر بده , تا کتک بخوری و چاقو بهت فرو کنند و بمیری و پدر و مادرت را عزادار و سیاه پوش کن.

آدم باش و در کار مردم و قانون دخالت نکن و یادت باشد که این علی خلیلی بیچاره چگونه مرد و فریب چه کسانی را خورد .   

نکته قابل توجه در اینگونه مسائل و مصائب اینست که فقط عاملین نهی از منکر به چنین سرنوشتی دچار میشوند و اگر کمی دقت کنیم میبینیم که از امر به معروف و نهی از منکر فقط نهی از منکر وجود دارد و ما چیزی به نام امر به معروف ندیدیم و شاهد نبودیم .

چیزی که شاهد آن هستیم و از تمام ارگان ها و سازمانها و در کل هر که ریش دارد و دکمه پیراهنش را تا خرخره بسته و شلوار خاکی بپا کرده و دیدیم فقط این بود که نکن و چرا کردی ؟

که این به اصطلاح خودشان همان نهی از منکر است !     

هیچ نظری موجود نیست: