پنجشنبه، فروردین ۲۱، ۱۳۹۳

ابراهیم حاتمی کیا مدافع انقلاب شد واسکار فرهادی را درغگو نشان دادن ایرانی ها دانست !

 ابراهیم حاتمی کیا مدافع انقلاب شد واسکار فرهادی را درغگو نشان دادن ایرانی ها دانست !




آقای حاتمی کیا اعتراض کنید , حرف حق بزنید , اما تخریب نکنید ...

آقای حاتمی کیا آیا فیلم جدائی سیمین از نادر درغگوئی ایرانیان بود ؟


آقای حاتمی کیا دو پاسپورته بودن نمایندگان مجلس برای شما نگران کننده تر هست یا دوپاسه بودن هنرمندان ؟

آقای حاتمی کیا آیا زندگی خصوصی و شخصی هنرمندانی که یک پایشان این ور مرز و یک پایشان آن ور مرز هست به من و شما ربطی دارد ؟

جناب همه که مثل شما مدافع انقلاب و پاسدار خون شهدای هنری جنگ نیستند....

همه که مثل شما الگویشان مرتضی آوینی (( که هیچکدامتان جرات و شهامت بازگوئی سابقه قبل ازانقلاب او را ندارید!)) نیستند !

آقای حاتمی کیا شما که اینگونه میگوئید :
[[  من همراه چند نفر از دوستان دیگر در زمان جنگ لباس رزمنده‌ها را پوشیدیم کسانیکه بسیاری از آن‌ها شهید شدند انا امروز من فیلمساز شده‌ام و گروهی دیگر از دوستان تهیه کننده و باید مراقب باشیم که چه جوابی در آینده به شهدا باید بدهیم و نباید دچار خودباختگی شویم.]]

 پس حق را به همانهائی بدهید که :
در پاسخ فریاد و اعتراض من می‌گویند تو چرا معترض هستی. تو که در طی این چند سال حسابی خورده‌ای و برده‌ای.... حق دارند !

     


 

آقای حاتمی کیا اگر این فیلم [  چ ] شما بر خلاف توقعتان پر مخاطب نشد , تقصیر فرهادی و دیگر هنرمندان دوپاسپورته نیست!!

فقط بدانید که دور آوینی ها و چمران ها و دفاع مقدس و ارزشها و خون شهدا گذشته و کسی برای آنها تره خرد نمیکند .


همه که مثل شما علاقه ای به ساختن فیلمی از زندگی ماجراجوئی بنام مصطفی چمران  یا (( چ )) که با پول بورسیه شاهنشاهی در بیروت و لبنان درس ترور و خرابکاری و آرتیست بازی میدید و با گرفتن مدرک و تخصص و آمدن به ایران بجای خدمت , مانند چه گواراهفت تیر بدست شد ,  
و آخر هم معلوم نشد که او را خودی ها از عقب زدند یا با ترکش مین به شهادت
 و نوشیدن شربتش نائل شد اسمی در کرد و الگوی شما ها شد ندارند و راغب نیستند . 

آقای حاتمی کیا چرا بجای ساختن و علم کردن یک مرده و مرده پرستی , فیلمی درباره اعتیاد و یا مانند فیلم جدائی سیمین از نادر مربوط به دلایل و عوامل طلاق که درد فعلی جامعه امروز میباشد را نمیسازید؟


دانستن زندگی چمران به چه درد جوانان بیکاری که از سرخوردگی یا به دامن اعتیاد میغلتند و یا برای همان دو پاسپورته شدن خوراک کوسه های سواحل نیوزلند و استرالیا میشوند , میخورد و کدام درد آنها را درمان میکند و التیام میبخشد ؟ 


 

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر «انتخاب» , ابراهیم حاتمی کیا گفت:
یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد. این بحثی که امروز مطرح شده و افراد و هنرمندان دوپاسپورته در فرهنگ وجود دارند نگران کننده است.تو مثلاً ارزشی هستی. اما شهید آوینی تعارف نداشت و همواره با شهامات تمام، فیلمساران را نقد می کرد.من همیشه به این فکر می‌کردم که فیلم‌هایم با انبوه مخاطب همراه باشد اما اینکه این امر تبدیل به دغدغه اصلی‌ام شود مورد توجه نبوده است...

هیچ نظری موجود نیست: