شنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۱

دیدگاه (۱) کشور ، میهن ، وطن

دیدگاه (۱) کشور ، میهن ، وطن

دیدگاه  مشاهیر ، فلاسفه، دانشمندان:

محدوده‌ای با مساحت مشخص و جمعیّتی که در دین ، زبان ،فرهنگ،ویا نژاد مشترکند و آن را هدایت و از آن دفاع میکنند.حفظ تمامیت آن واجب و جنگیدن و کشته شدن در راه آن از بزرگ‌ترین افتخارات است.//

دیدگاه غرب:

سرزمینی که همیشه و با هر شکلی باید بر وسعت آن بیافزایند و دیگر کشورها را برای آسایش خودشان غارت کنند و از همه کشورها بهتر و برتر و متمدن تر است وحتما نامش در زیر مصنوعات‌شان نوشته شود  مبادا با جای دیگر اشتباه بگیرند. و برای حفظ آن و منافع‌شان دنیا را هم از بین ببرند مجاز می‌‌باشد.

کاربرد: با ساختن عظمت و قدرت پوچ برای آن / از مردمشان بیشتر بهره کشی‌ میکنند.//

دیدگاه جمهوری اسلامی:

قریه یا بلادی از قلمرو اسلام که امانتی الهی است و آبادی یا ویرانی آن به منافع اسلام بستگی دارد  و در اصل غنیمتی است که در جنگ اسلام و کفر بدست آنها افتاده و اکنون مشغول تقسیم غنائم بین خودشان هستند .

و ساختن اتوبان چهار بانده برای امام ناپدید شده ،امام زمان و بخشش قسمتهایی از آن در راه اسلام عزیز بلامانع است !
و آثار باستانی ماقبل ازاسلام نشانه شرک است و اگر برای اسلام افتخاری داشت  خوب و اگرنداشت افتضاح می‌‌باشد, باید آنرا خراب کرد تا مردم ندانند که قبل از آمدن اسلام ، آدمتر بودند ، و گور بابای توریست ودلارشان , چرا که دلار را باید فقط از طریق فروش نفت آن کشور بدست آورد.

کاربرد: پر کردن بانک‌های خارج با چپاول و غارت ذخایر و معادن وتاراج سرمایه های آن ، حتی با فروش قسطی یا معاملات پایاپای با چین و هند و روسیه آنهم در اوج ذلت و رذالت و پلیدی و نامردی همراه با پستی و جهالت کمر به ویرانی آن بستند .

دیدگاه/ من: امانتی بجا مانده از نیاکان که وجب به وجب آن آغشته به خونشان است که در راه نگهداری و حراست از آن از هیچگونه فداکاری و کوششی فرو نگذاشتند. وبرای خود من ;

 چوایران نباشد  مباشد تن‌ من مباد      ...     بدین بوم و بر زنده یک تن‌ مباد 

چرا که در طی‌ قرنها ایرانیان , [[ نیاکان ما ]] از آن پاسداری کردند و در راه نگهبانی و نگهداری از این کهن دیار کشته شدند و جانفشانی کردند و نه برایشان قومیت و گویش و لباس و سلیقه و ...در مقابل حفظ و حراست از خاک ایران مهم بود ونه به آن اهمیتی میدادند ،و ایران را به امانت نیز به ما رساندند و سپردند  .

دیدگاه / شما:؟

هیچ نظری موجود نیست: