یکشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۱

رضا شاه پهلوی , دیکتاتوری مستبد یا خدمتگزاری سختگیر -1

رضا شاه پهلوی , دیکتاتوری مستبد یا خدمتگزاری سختگیر -1

 
 

کوچکتر از آن هستم  که در مورد بزرگی و خدمات بزرگ رضا شاه بزرگ  سخنی
 بگویم و یا بخواهم در مورد زمامداری او آن  تبلیغی بکنم .

حقیر تر از آن هستم که بخواهم او را تحسین و ستایش بکنم و یا حتی دهان به تملق و چاپلوسی برای او بگشایم و مدحش را بکنم .

قصد سرکوفت و تحقیر شخصیت ها  و رجال قبل یا بعد از او را هم  ندارم  که
هیچکدام  اصلا قابل و در جایگاه قیاس با او نیستند و چنین لیاقتی ندارند .

و در صدد قیاس کارکرد دوران حکومت وی  و مقایسه آن با حکومتهای دیگر
هم نیستم که چنین بی احترامی و بی ادبی در توانم نیست و نشاید.

روی سخنم با مخالفان جزم اندیش و بیسوادان پرمدعا و بیخبران از دنیا و ناآگاه هان از تاریخ و آن روشنفکرنماهای خائن و آن وطنفروشان بی هویت هم نیست .

بلکه روی سخنم با جوانان و آینده سازان ایران میباشد که خادم را از خائن بشناسند و قدرشناس خدمتگزاران به این آب و خاک باشند و ازاو قدر دانی  کنند و در زندگی خود آنها را الگو و سرمشق قرار بدهند .

 درخواست و تقاضایم ازآنها  این است که با تحقیق و مطالعه و و آگاهی کافی و تنها 
با تکیه بر خرد و منطق و استدلال درست خودشان و بدون حب و بغض و یا متاثر شدن از بدگوئی و یاوه سرائی دیگران و یا  تنها به استناد به کنایه و حرف بیگانگان و دیگران , در این آشفته بازار خبری و مغلطه بازار کنونی و تخریب و سیاهنمائی و سیاهکاری  بتوانند بزرگان راستین را از حقیران  ناچیز  تمیز داده  و  تشخیص
 بدهند و خصلت نیک و پسندیده قدر شناسی و قدر دانی را پاس بدارند و در حفظ  و نشر و پخش آن بکوشند .

دوستدار و قدردان خدمتگزاران به میهن باشند و پندار و کردار و راه و روش آنها را سر مشق خود قرار دهند و بر تلاش ها وزحمات و مرارت ها و رنج هائی که در این راه برده اند آگاه شوند تا خودشان  دچار آن زحمات و مرارت ها  نشوند .

 شناخت صحیح از افکار و رفتار بزرگان و پیشنیان خدمتگزار میهن به ما کمک میکند که در برخورد با مشکلات زندگی و یا در مسائل  و معضلات اجتماعی بتوانیم از تجارب آنها بهره ببریم  تا  ملزم به پرداخت هزینه و اتلاف وقت گرانبها ی خود 
برای کسب کردن و بدست آوردن  همان تجربه نباشیم .

 ما میتوانیم با شناخت و آگاهی از تلاش و کوشش و مصائب و رنجهای آنها و با تاسی به آنها  آن نیروی لازم برای فائق آمدن بر مشکلات و مبارزه با دشمنان را  در خودمان بوجود بیاوریم تا  در بزنگاه ها  نا امید ی و یاس بر ما غلبه نکند و 
احساس سرگشتگی نکنیم و دچار آشفتگی نشویم .


ما میتوانیم با  آگاهی از روش زندگی آنها و با دانستن و پی بردن به اهدافشان  ,  پیرو و ادامه دهنده راه آنها شویم  تا  ازگزند  پوچی و بیهودگی و بی هویتی در امان بمانیم و بدان مبتلا  نگردیم.

تا بتوانیم در دنیای بیرحم امروزی خودمان را حفظ کنیم و قدرت و احترام و عزت داشته باشیم و در جایگاه شایسته خودمان قرار بگیریم و از زندگی با رفاه بیشتر و همراه با آرامش و آسایش لذت و بهره بیشتری ببریم .

یکی از خدمتگزاران راستین این دیار و یکی  از فرزندان خلف  مام میهن  و یکی از خودساخته ترین سربازان نگهدار خاک ایران که از یتیمی و فقر و بیکسی و تنهائی به بالاترین جایگاه یعنی  پادشاهی رسید همانا رضا شاه پهلوی میباشد .

دشمنان و وطنفروشان و بیخبران از تاریخ و یاوه گویان بیمقدار و یا دون طبعانی  که با توهین و مخالفت با بزرگان درصدد کسب اعتبار و بزرگی هستند ، میخواهند سری در سرها دربیاورند و به هر بهائی اسمی از خود در بکنند ،

به رضا شاه بزرگ تهمت دیکتاتوری و استبداد و ستمگری و ست نشاندگی و غارت 
و دزدی و  ظلم میزنند !!


 وآنها بدون هیچ شرم و آزرمی  وی را مهره ودست نشانده انگلیس وبیگانگان

معرفی میکنند و با غرض و مرض و تعمد , سعی در تحقیر ایران و نشاندن و کوبیدن مهر ننگ بر پیشانی تاریخ وفرهنگ و حیثیت و آبروی این کهن دیار دارند .


و خواسته یا نا خواسته  و دانسته یا ندانسته با این دسیسه  و یا حماقت میخواهند مردم ایران را بردگانی  ابله و فاقد اراده و نیرو وعقل وهوش و بی تفاوت به سرنوشت خودشان و کشورشان جلوه دهند معرفی بکنند  .

و همچنین با  تلقین  این توهم سلطه اجانب و  تصمیم گیری آنها برای زندگی ما 
 و شکست ناپذیری  و عدم مقاومت در برابر میل و خواست آنها را به ما  تحمیل و  ما را وادار به باور این مهمل و یاوه بکنند.

 تا تخم یاس وبد بینی را در دلمان بکارند که ما هیچ کوششی نکنیم و هر حرکت و تلاشی را بیهوده وبی نتیجه بدانیم تا فقط منتظر لطف ارباب و مرحمت صاحبان خود  بمانیم .//

هیچ نظری موجود نیست: