شنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۹۴

دید در شب برنامه ای با کارائی و کارکرد همان داروی نظافت !

  دید در شب برنامه ای با کارائی و کارکرد همان داروی نظافت!


شاید برنامه دید در شب رضا رشید پور در نگاه اول  برنامه ای مستقل و انتقادی و در راستای خواسته های مردم بنظر برسد و ما هم گمان کنیم که این برنامه دردهای ما را بازگو میکند و حرف دل ما را به صورت مستقیم و بدون هیچ تعارفی به مسولان و نمایندگان و هنرمندان و ...میزند.

ولی اگر به نتیجه و هدف این برنامه دقت کنیم این سوالات و گفتگوها را که ما تندتر و بی پرده تر از آن را هر روزه در تاکسی و مترو و اتوبوس میبینیم و میشنویم , در اصل حکم  و نقش  داروی نظافت (( یا همان واجبی خودمان  )) برای تطهیر و زدودن اعمال قبیح و رفتار های زشت  و گفتار های زائد و جنایات و خیانت های مهمانان خود ( مخصوصا مهمانان سیاسی ) را دارد و بازی میکند .


زیرا ما بوضوح شاهد آن هستیم که در عمل مدیر و مجری برنامه با  نیمه کاره گذاشتن پرسشهایی که در صورت سماجت و پیگیری به دروغگوئی و مغلطه و ریاکاری و تظاهر و نادانی طرف مقابل ختم میگردد و مشت او را باز میکند... ,


 به مهمان خود اجازه دفاع کردن و ماله کشیدن و گفتن هر دروغ و بهانه ای را برای توجیه اعمالی که برای مردم پرسش است و مشتاق شنیدن پاسخی درست به آن میباشند را میدهند و راه فرار را برای او باز میگذارند .

و مهمانان سیاهکار و زرنگ هم با قیافه ای معصوم و حق بجانب و با آوردن دلایلی تکراری و غیر موجه کاملا خود را بیگناه و مبری از اتهامات وارده مینمایند!!


 و انگار نه انگار که همین موجود ,

که از معذب بودن و حالت چهره اش میشود فهمید که یا بنابر دستور مجبور به حضور در این برنامه شده و یا بخاطر نتیجه شیرین و کم دردسر و پر استفاده نشستن و پاسخ دادن به سوالاتی که هر شخصی در حالت عادی  و بدون دوربین از آنها بکند با واکنش تند خودشان یا محافظانشان مواجه میشود , دارد  ساعتی این گفتگو و مجری را تحمل میکند خودش یکی از مقصرین اصلی و بوجود آورنده همین مشکلات و معضلات مردم هست و وضعیت فعلی  نیز  حاصل وجود چنین افرادی در راس کار میباشد !!

و در آخر برنامه هم شاهد هستیم که آقا با سلام و صلوات , واجبی کشیده و سفید و تمیز و صاف و براق از زیر دوش تعارفات مرسوم و معمول بیرون می آیند و ما را به شرکت در انتخابات و سپس به خدای بزرگ میسپارد و مجری هم ما را به شرکت در نظرسنجی مشکوک و مبهمی که نه میدانیم کی و در کجا نتایج آن را  اعلام میکنند و نه مجری چیزی در این مورد میگوید و نه معلوم است برای کدام نهاد گرفته میشود , دعوت میکند !!

که در اینجا باید گفت برادر من آقای رشید پور ,

شما اگر قصد پرسش و پاسخ گرفتن و روشنگری دارید  پس چرا بیشتر پرسش های اساسی و بدرد بخور را نیمه کاره رها میکنید ؟


و اگر از نزدیک شدن به خط قرمز و عواقب آن میترسی و یا از ریختن آبروی نداشته مهمان خودت وحشت داری  و یا برای ادامه برنامه خودت نگرانی , خوب عزیز من مگر آزار داری که چنین سوالاتی میپرسی و خودت را اذیت میکنی ؟؟


و از همه مهمتر , چرا و با چه عقلی با این سوالات نصفه و نیمه این پست فطرت ها را پررو تر میکنی؟


حالا گور پدر دل ما هم کردند که آرزو به دل ماندیم شما بیخ یک سوال اساسی را بگیری و با سماجت خشتک طرف دروغگو و سیاهکار را بر سرش بکشی ...


اجازه دهید مثالی بیاورم :


در همین برنامه و گفتگوی آخر دید در شب با علی مطهری , حرف به حفظ ارزش ها در روابط بین المللی جمهوری اسلامی کشیده میشود و مطهری هم مساله کمک به فلسطین , که یکی از پرسش ها همیشگی و عدم رضایت مردم میباشد را یکی از اصول و ارزش ها و خط مشی غیر قابل تغییر نظام  عنوان کند و دفاع از مسلمین تمام دنیا را وظیفه شرعی و انسانی و الهی جمهوری اسلامی نشان دهد!


 و زمانیکه رشید پور حرف دل مردم  که :


اگر ما موظف به کمک به تمام مسلمانان هستیم پس چرا تمام دشمنان ما همین کشور های اسلامی و برادران مسلمان هستند ؟


و چرا همیشه این کمکها بصورت یکجانبه و فقط از طرف ما میباشد ؟


و ما در تاکسی و اتوبوس و همه جا از این قبیل سوالات میشنویم  را عنوان میکند ,


باز هم علی مطهری همان پاسخ ابلهانه و تکراری کمک به مسلمین واجب و لازم است و وظیفه ما میباشد را میدهد و هیچ دلیل عقلانی و توجیه قابل قبول دیگری از او نمی شنویم !

 و رشید پور هم با سکوت خود اجازه میدهد که مطهری از این خیانت نظام به کشور و مردم با همان استدلال ها ی همیشگی و احمقانه  , تمام قد  دفاع کند و سپس با عدم پیگیری و سماجت و درخواست پاسخی درست و مردم پسند از علی مطهری با نیمه کار گذاشتن سوال و طرح سوال دیگری , اینطور به بیننده القا میکند که دلیل مطهری قانع کننده بوده و او قبول کرده است!  


و یا  باز در همان برنامه , با پیش کشیدن  " پفیوز "  گفتن به کوچک زاده توسط علی مطهری , همان علی مطهری که مدعی پایبندی به ارزش های اسلامی و مبانی اسلام است آنهم در هنگام نطق و از بلندگوی مجلس  و خانه ملت , به او اجازه میدهد با حرفهای بی سر و ته زدن  و مغلطه کردن و تبری جستن از قبح این گفتار و رفتار , بدون گردن گرفتن اشتباه خود  با همان حالت طلبکار و یله داده در مبل حتی بدون یک عذر خواهی خشک و خالی  خودش را پاک و مطهر گرداند و قضیه را ماله بکشد و ماستمالی کند !!

 و دوباره یکی دیگر از زائدات زهار آقایان در سکوت رضا رشید پور از بین میرود ...!


رضا رشید پور حتی نخواست و یا نتوانست که به  " عالیجناب " علی مطهری بفهماند :


که ای مرتیکه الاغ , توکه  ادعای مسلمانی میکنی و برای پیدا شدن چارتا شوید موی زنان و حجاب خودت را جر میدهی و آنرا حکم خدا و اسلام و واجب الاجرا میدانی و ادعای تربیت و بزرگی میکنی , نباید از بلندگوی مسجد چنین توهینی میکردی و چون چنین کاری کردی پس حالا بیا و به اشتباه خودت اعتراف کن و بخاطر این عمل زشت خودت از مردم معذرت بخواه ...


البته رشید پور در برنامه های قبل عین همین روش و رفتار را هم در مورد آن بدکاره الهام چرخنده  و آن آخوند بدترکیب شجونی و آن مرتیکه جنایتکار اوباش غرضی و آن مارمولک اقتصادی جزایری بکار برد و تکرار کرد  !!    


اما در کل ,


آقای رشید پور بداند که این شیوه و روش گفتگوهای ناتمام و پرسشهای بی پاسخ و بی نتیجه ایشان , در ما این تصور را بوجود می آورد که دید در شب  تطهیر کننده گناهکاران  و خائنین و جنایتکاران است .


و مجری خوش چهره و خوش بیان و مسلط  و دوست داشتنی دید در شب هم نقش شوینده یا همان دلاک را برای لیف و کیسه و کشیدن واجبی برای از بین بردن پشم و پیل اضافه و زدودن موهای زهار اعمال نابخشودنی مشتریانش بازی میکند .


هیچ نظری موجود نیست: