جمعه، بهمن ۳۰، ۱۳۹۴

نافرمانی دینی , نافرمانی مذهبی

                         نافرمانی دینی , نافرمانی مذهبی



بی تردید اگر ما یک راه برای خلاص شدن از وضعیت موجود داشته باشیم , آن راه نافرمانی دینی هست .

بدون شک اگر ما بخواهیم با جدیت به حاکمان دینی حاکم بر خودمان نشان دهیم و به آنها بفهمانیم که از راه و روش آنها ناراضی هستیم و آن را نمیپسندم و نمیخواهیم , تنها یک راه وجود دارد و آن راه نافرمانی مذهبی میباشد .


مطمئن باشید زمانیکه در یک نظام مدنی مردم میتوانند با نافرمانی مدنی قدرت حاکم را وادار به قبول خواسته خود بکنند در یک نظام دینی و مذهبی نیز مردم میتوانند  با نافرمانی دینی و مذهبی آنها را وادار به شنیدن و پذیرش خواسته های برحق خود بکنند .


اما در اینجا نباید نافرمانی دینی را با سرپیچی از احکام دینی اشتباه گرفت و یا نافرمانی مذهبی را با بی توجهی و بایکوت کردن مراسم مذهبی یکی دانست .


خیر , ابدا چنین نیست و کلیه کسانیکه معتقد به احکام دینی و پایبند به مراسم مذهبی میباشند میتوانند بدون ذره ای خلل , کاملا به احکام دینی و به کلیه مراسم مذهبی در خانه های خودشان  معتقد و پایبند باشند فقط بخاطر اعتراض در هیچکدام از مکان ها و مراسم های وابسته به حکومت و قدرت شرکت نکنند .


برای مثال ,


شما از فقر و گرانی و تورم موجود در جامعه خسته و ناراضی هستید و میبینید که هیچ گوشی هم بدهکار اعتراض شما به وضعیت موجود نیست... ,

خوب , آیا بهترین راه این نیست که نماز را در خانه خودت بخوانی و تنها شرط بازگشت به خانه خدا را مشروط به رسیدگی مردان خدا به بیچارگی و بدبختی خلق خدا کنید؟


تا پیشنماز و آخوند مسجد محل شما , مثل همیشه اعتراض و ناراحتی شما را با یک ؛ درست میشود انشالله ...پاسخ ندهد و سرسری نگذرد.


بلکه با نرفتن خود باید کاری کنید تا بداند که بفهمد که این اعتراض کاملا جدی هست و صدای آنرا به گوش مراجع بالاتر از خود برساند.


یا شما از این همه دزدی و اختلاس و دادگاه های نمایشی و حکم های آبکی و متهمین الفبائی دلزده و ناراضی و دلگیر هستید , کافیست که چند بار نماز جمعه نروی و آنرا در خانه خودت بخوانی تا اینبار نه تو بدنبال آنها بدوی تا حرفت را بگوش آنها برسانی بلکه آنها به خدمت شما خواهند آمد و از شما خواهش میکنند که دلیل نیامدن خودتان را بگوئید و حرف دل خودتان را بزنید .


 آیا میدانید که برای تمام آیات و مراجع و روحانیون و آخوندها هیچ چیز وحشتناک تر از خالی بودن مسجد و هیئت ها و تکایا در ایام محرم و مراسم عزاداری نیست ؟


بیائید یکبار و فقط یکبار برای نشان دادن اعتراض و ناراحتی خودتان از این وضعیت نادرست و وحشتناک و بخاطر عدم رسیدگی به مشکلات جامعه  , مراسم عزاداری محرم را در خانه های خودتان برپا کنید و نشان دهید که با دین و مذهب هیچ مشکلی نداشته و به آن پایبند و معتقد هستید ولی از روش و راه و کارکرد کسانیکه لباس دین را در بر کردند و مدعی هدایت جامعه از راه مذهب هستند و خود را صاحب دین میدانند ناراضی هستید و خواستار رسیدگی جدی به مشکلات خودتان و مردم میباشید. 


مطمئن باشید که امام حسین از نرفتن شما به تکیه و هیات و مراسم های حکومتی و عزاداری شما در خانه به هیچ وجه دلگیر نمیشود.


همان بهتر که مراسم و مجالس روحانیتی که بجای رسیدگی به فقر و فحشا و طلاق حاصله از حکومت خودشان برای بدحجاب بودن جریمه تعیین میکند و با آن کاسبی راه می اندازد , سوت و کور باشد .


 باور کنید برای یک آخوند هیچ چیز دردناک تر و هیچ تنبیهی موثر تر از خالی بودن مجلس موعظه و نبودن شنونده در مجلس سخنرانی او نیست .


بدانید برای آخوندی که معضل خشکسالی و کم آبی را ((  که ریشه در مدیریت نادرست و ناشایسته و نالایق دارد )) در نماز نخواندن میداند و با گناه نکردن میخواهد آنرا حل کند , بهترین تنبیه نرفتن به مجالس سخنرانی و کم محلی و بی توجهی به او میباشد.


تاکید میکنم که برای رساندن صدای اعتراض خود و برای شنیدن مشکلات مردم و رسیدگی به آن,  برای روحانیون و سردمداران دینی ومذهبی این نظام هیچ راهی جز نافرمانی دینی و نافرمانی مذهبی نیست و وجود ندارد ,


چرا که گفته اند :    ظهور جملهٔ اشیا به ضد است ...  

 باز هم خدمت آندسته از جیره خواران و کاسه لیسانی که از قبل پاچه خواری و گرم کردن این مجالس و مراسم به نان و نوائی رسیدند میگویم که منظور از نافرمانی دینی سرپیچی و بی توجهی به احکام دینی نیست و نافرمانی مذهبی هم انجام ندادن مراسم و شعائر مذهبی و نادیده گرفتن آن نمیباشد , پس لطفا آدم باشید و حرف بفهمید و جارو جنجال و , وای مصیبتا  و وااسلاما و وای دینا , الکی راه نیاندازید . 


 

هیچ نظری موجود نیست: