پنجشنبه، بهمن ۱۵، ۱۳۹۴

خانم زهرا رهنورد از خانم آنگسان سوچی یاد بگیرید

        خانم زهرا رهنورد از خانم آنگسان سوچی یاد بگیرید



زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی که بنابر گفته حکومت و هوادارانشان در ( حصر خانگی ! ) بسر میبرند طی یک تماس تلفنی با مادرش در حضور ساعد باقری، شاعر سبز و چند تن دیگر از شاعران فاتحه خودشان و سبز امید را خواند و از مادرش خواست که به دوستان و دوستدارانش پیغام بدهد:

یاد آر ز شمع مرده یاد آر..!

[[   زهرا رهنورد در تماس تلفنی از حصر خانگی با مادرش، از وی خواست که به میهمانانش بگوید: یاد آر ز شمع مرده یاد آر! وی همچنین بعد از این تماس تلفنی، به دخترانش که در محل حصر خانگی با وی ملاقات داشتند، گفت: اما روحمان زنده است، زنده‌تر از همیشه.  منبع وبسایت کلمه ]]


آدم واقعا حیران میماند که چطور به چنین اشخاصی میتوان گفت رهبر یا لیدر یا هر چیز دیگری ....!!


( از طرفداران ایشان میخواهم که خونسردی خودشان را حفظ کنند و رگ گردنشان بیرون نزند و چیزی نگویند تا من سرگذشت یک زن دیگر که او هم در حبس خانگی بود را برایشان بگویم و آنوقت هر چه دلشان میخواهد بگویند .)


روی سخنم با خانم رهنورد است که هنوز چهارسال هم نشده که به اصطلاح در حصر خانگی بسر میبرند و اینچنین وا دادند و خودشان را شمع مرده میپندارند و امید هوادارانشان را  کور و ناامید میکنند .


خانم رهنورد ,


مطمئن هستم که خانم " آنگسان سوچی "  ۷۰ ساله , فعال سیاسی، مدافع حقوق بشر و از مخالفان حکومت نظامی میانمار یا همان برمه سابق را میشناسید و میدانید که ؛


[[ در سال ۱۹۸۸ تظاهرات گسترده دانشجویان هواخواه دموکراسی در میانمار در مخالفت با شورای نظامی حاکم که از سال ۱۹۶۲ بر کشور فرمانروائی می‌کرد فراگیر می‌شود. حکومت میانمار در سرکوب این تظاهرات خشونتی توجیه‌ناپذیر از خود نشان می‌دهد و پس از آن کشتار، آنگ سان سو چی برای هدایت جنبش مخالفان به میانمار باز می‌گردد.

پیام «اتحاد، نظم، عشق» او که ریشه در اعتقاد ژرف به آیین بودا دارد، تمامی ملت را در بر می‌گیرد و اتحادیه ملی دموکراسی او هواخواهان بسیاری در سراسر میانمار پیدا می‌کند ( درست مانند شما و همسرتان که از حمایت میلیونی هوادارانتان برخوردار بودید ).
در ژوئن سال ۱۹۸۹ بعد از چند هفته رخدادهای میدان «تیان آنمن» شورای نظامی حاکم بر میانمار آنگ سان سو چی و دیگر رهبران دموکراسی‌خواه را به بازداشت خانگی محکوم می‌کند. این آغاز دورانی تیره و تار در تاریخ میانمار است که کمابیش تاکنون ادامه یافته است.
اما خانم سوچی در همان بازداشت خانگی , در انتخابات عمومی سال ۱۹۹۰ اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری او توانست ۵۹ ٪ آرای ملی و ۸۱ ٪ کرسی‌های مجلس را از آن خود کند.اما همانگونه که قابل پیش‌بینی بود، نیروهای نظامی از پذیرش نتیجه انتخابات سر باز می‌زدند و قدرت را با نام «انجمن اعاده نظم و قانون ایالتی» (سلوریک) در دست می‌گیرند. شرایطی که تا امروز نیز ادامه دارد.
و پس از آن به مدت ۱۵ سال در حصر خانگی میماند و حتی  درخواست دولت برای رفع حصر و خروج از کشور برای آخرین دیدار با شوهر در بستر مرگش را هم به دلیل آنکه مبادا حکومت اجازه ندهد او دوباره به میانمار بازگردد را قبول نمیکند و نمیپذیرد و نمیرود ...
تا سال ۲۰۱۰ که با سربلندی و افتخار و شرافت از حصر خارج میشود و مورد استقبال مردم قرار میگیرد . ویکیپدیا ]]


بله خانم رهنورد , خانم سوچی ۱۵ سال در حصر میماند و در طی این ۱۵ سال حتی یکبار هم از این حرفها نمیزند و از این ننه من غریبم بازی ها هم در نمی آورد و از این پیام ها نمیدهد و برای دوستان و دوستدارانش زنجموره نمیکند و آنها را به روح زنده و مرده خودش حواله نمیدهد ...


بله ..., خانم زهرا رهنورد از خانم سوچی یاد بگیرید که در مدت ۱۵ سال حصر خانگی اصلا به فکر اعتصاب غذا هم نیفتاد !! 




 

هیچ نظری موجود نیست: