پنجشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۳

یک حلال شرعی شما و نحوه برخورد برادران امر به معروف با آن !

یک حلال شرعی شما و نحوه برخورد برادران  امر به معروف با آن !



من فکر میکنم بهتر است این آقایانی که عشق به امر بمعروف و نهی از منکر دارد خفه شان میکند اول فکری بحال این موضوعات (( ماشالله هزار ماشالله کم هم نیست !)) که صد جور حکم و فتوای مختلف در باره آن صادر شده بکنند و تکلیف مردم را مشخص کنند , بعد بروند به مردم گیر بدهند ...!

یکی از این موارد :
 
ازدواج زن مسلمان با كافر  و ازدواج مرد مسلمان با زن غير اهل كتاب در اسلام میباشد .

[[ علماء شيعه و سنّي اتّفاق بر اين دارند كه ازدواج زن مسلمان با كافر حرام است و فرق نمي‌كند اهل كتاب باشد مثل مسيحي و يهودي، يا اهل كتاب نباشد. و نيز ازدواج مرد مسلمان به طور مطلق با زن كافر غير كتابي به اتّفاق همة مسلمين حرام مي‌باشد. امّا در مورد زن‌هاي اهل كتاب علماء شيعه و مراجع تقليد قائل به جواز ازدواج موقّت با آنان مي‌باشند.(1) و در ازدواج دائم با آنان اقوال مختلف است. ]]

خوب اگر علمای شیعه و سنی با هم اتفاق نظر دارند , پس اینها چه میگویند ؟


برخي از علماء و مراجع تقليد مثل امام خميني ـ رحمة الله عليه ـ و آيت الله بهجت و آيت الله اراكي و آيت الله فاضل لنكراني و ابن البرّاج عقد دائم با آنان را جايز نمي‌دانند.(2)

 آيت الله سيستاني عقد دائم با زن اهل كتاب را بنابر احتياط لازم جايز نمي‌داند.(3)
 آيت الله خويي و آيت الله تبريزي ترك ازدواج با زن مسيحي و يهودي را احتياط مستحب مي‌دانند.(4)

آيت الله گلپايگاني ـ رحمة الله عليه ـ و آيت الله صافي گلپايگاني جواز ازدواج دائم با آنان را خالي از قوّت ندانسته ولي در صورت تمكّن از ازدواج با زن مسلمان، ازدواج با آنان بر طبق فتواي آنها كراهت شديده دارد.(5)

امّا اهل سنّت ازدواج دائم با زنان اهل كتاب را حلال مي‌دانند.(6)

آیا , عقد دائم با آنان را جايز ,  با  بنابر احتياط لازم جايز  , با   احتياط مستحب  , با خالي از قوّت + كراهت شديده , با  حلال در فقه اسلامی یک معنی دارد و یکسان هست؟

اگر هم نظری و اتفاق نظر بین نظر علما  و مراجع و آیات عظام حالا چه شیعه و چه سنی , بر این نمط باشد و اینجوریاس ...

پس اختلاف نظر هاشون چی هست و چه جوریاس ؟

(( حالا زن کافر کتابی !! با زن کافر غیر کتابی چه فرقی دارد و ازدواج یکساعته ٥٠ هزار تومانی با آن یکی چرا جایز نمیباشد و در طی آن یکساعت چه چیزهائی عرش خدا را میلرزاند و اسلام را به خطر می اندازد بماند ....))

خوب , تصور کنید  که شما بخاطر فریب شیطان را نخوردن و قصد  گناه نکردن به  نیت حالی بخودتان دادن البته با حکم شرعی ازدواج یکساعته پنجاه هزار تومانی از خانه میزنید بیرون...,

سر کوچه  یک ریشوی بیشعور بسیجی مقلد خمینی و بهجت و لنکرانی را میبینید و او هم میخواهد در این مورد شما را امر به معروف کند , نظر ایشان میگوید : 

عقد دائم با آنان جايز نیست !

شما هم تشکر میکنید و میگوئید : بله , حتما , خیلی ممنون از راهنمائی تون  ...!

چند قدم که رفتید جلوتر یک راس از همان بسیجی ها که مقلد صافی گلپایگانی هست جلوی شما را میگیرد و از حکم قبلی نهی از منکرتان میکند و به شما میگوید :

هر چند خالی از قوت نیست  اما  كراهت شديده دارد ...!

و شما هم میگوئید : چشم ! سایه سرکار عالی کم نشه ...!

سوار یک ماشین میشوید و به سمت مقصد در حرکت هستید که ...

ناگهان در ایست بازرسی برادران عشق اسلحه و عقده گیر دادن شما را پیاده میکنند و پس از آنکه از رنگ چشم جدتان و شماره شورت پدر بزرگ و دور کمر مادربزرگ و سایز پای مادر و با پای چپ یا پای راست رفتن پدر تان  به هنگام دخول به مستراح کاملا پرس و جو کردند  ,  بعد میپرسد :

حالا این وقت شب داری کجا میری و پرده ات چیه و چند نفرید و وقتی فهمید ....

و چون این یکی بیشعور ریشو مقلد خوئی و تبریزی هست , حقنه به معروف تان میکند  و میگوید :
  
احتياط مستحب  است است و باید با احتیاط و با نیت مستحب بکنید ...!!

شما که خسته شدید و دیگر طبیعت شما افسرده شده و همان کنج اتاق را از این همه مصیبت بهتر میدانید با لبخندی مصنوعی میگوئید :

تقبل الله برادر , مستفیض مان کردید و دست خیر تو پاچه ات ...!!

  

و از چنگ آنها رها میشوی و ماشین سر کوچه مورد نظرت نگه میدارد و پیاده میشوی و هنوز قدم به داخل کوچه نگذاشتی که ...

ناگهان دو راس از همان برادران ریشوی بیشعور با یک هوندا  ١٢٥ میپیچند جلویت و میچسبانندت به دیوار و شروع میکنند استنطاق و تفتیش عقاید و احتمالا پس از چند مشت و لگد وقتی فهمیدند نیت شما چیست؟؟؟؟

چون قد الاغ نمیفهمند و سواد اکابری هم ندارند و همه چیز را حاج آقا باید بگوید و صلاح بداند و دستور بدهد ,  به شما میگویند :

ما این چیزا رو نمیدونیم...!!!

یاالله راه بیفت میریم پایگاه از حاجی بپرس اون بهت میگه ...!

که شما میگوئید : آخه برای چی و کجا بریم ...؟

ولی دوتا مشت امر به معروفی و چند تا لگد نهی از منکری دیگه وادارتان میکند که بگوئید : خب باشه , باشه بریم .....

و شما که به عشق در آغوش گرفتن حلال و شرعی یک بدن معطر نرم خوش بو از خانه بیرون زدید , مجبور میشوید سوار موتور آنها و در میان لالنگ سفت دو برادر بد بو که دهانشان هم بوی گند میدهد بشوید و بنشینید و درحین رفتن به پایگاه و میان نعره های بسیجی جلویی و عقبی که با فریاد دارند بیخ گوش شما نعره میکشند با هم حرف میزنند....

 به این  فکر کنید که عجب غلطی کردم و  این شیطان کجاست تا من دست و پایش را ببوسم و از او خواهش کنم که مرا فریب بدهد و گمراه کند و گور پدر بهشت هم کردند و به خودتان و جد و آبادتان و مسلمان و کافر و بسیجی و سکولار و زمین و زمان لعنت بفرستید و حرص بخورید , یا  .....



بقیه مهملات در باره این احکام احمقانه را میتوانید در اینجا بخوانید : 

http://www.parsine.com/fa/news/195174/چرا-

هیچ نظری موجود نیست: