یکشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۳

گدائی , دلیل دیگری برای به خارج رفتن ایرانیان

گدائی ,  دلیل دیگری برای به خارج رفتن ایرانیان

   

تا بحال دلایل بیشماری مانند مشکلات اجتماعی و سیاسی و تحصیلی یا برای بهتر زندگی کردن و یا ....
از مهاجران و مسافران ایرانی به کشور های دیگر دیده ایم  ویا از زبان خودشان یا دیگران  شنیده بودیم , اما جدیدا دلیل دیگری هم برای خارج رفتن ایرانیان پیدا شده , دلیلی که عرق شرم بر پیشانی ما مینشاند و برگ ننگین دیگری از حکومت جمهوری اسلامی  در تاریخ ایران محسوب و ماندگار میگردد  جای میگذارد  , گدائی !!

بله , تکدی گری یا همان گدائی کردن , اخیرا جمعی از هم میهنان ما بخاطر فقر و نیاز به کشورهای حاشیه خلیج پارس و یا کشورهای خاور دور رفته و در آنجا به تکدی گری پرداخته اند که دستگیری آنها سبب فاش شدن ملیت و سپس مایه بی آبروئی  برای ایرانیان و ایران گشته است .

درد آور تر از همه داشتن مدرک و مهندس مکانیک بودن یکی از آنهاست ....

خواندن این خبر را برای آندسته از کسانی که با گذاشتن اخبار و پست از میزان خلافکاری و جرم و آمار آن در دیگر کشورها , به تطهیر فقر و خلاف در ایران میپردازند را شدیدا  توصیه میکنم , تا بگردند و انقلتی هم برای این آبروریزی پیدا کنند ... 

[[  به گزارش «تابناک» : در کشورهای عربی نیز برخورد با متکدیان، عادی است؛ البته در ماه رمضان به واسطه افزایش متکدیان، این برخوردها در کشورهای مسلمان و مشخصاً در کشورهای حاشیه خلیج فارس شدت می‌گیرد و متأسفانه منجر به انتشار چنین اخباری می‌شود که تنها نام یک ملیت در آن برجسته می‌شود: ایرانی.

بی‌گمان در میان متکدیان دستگیر شده در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و عمدتاً در امارات، شمار چشمگیری با تابعیت آفریقا و همچنین با تابعیت همین کشورها به چشم می‌خورند و شکی نیست که تنها ذکر نام ایران، حکایت از همان عناد همیشگی دارد، ولی واقعیت آنکه خبرهایی چون دستگیری یک خانواده گدا با تابعیت ایرانی در امارات، دور از واقعیت نیست و چنین چهره‌ای را برخی از ایرانی‌ها سال‌هاست ‌به نمایش گذا‌شته‌اند.

تکدی‌گری برخی از ایرانی‌ها در دیگر کشورها به دورانی باز‌می‌گردد که تب سفر به ژاپن برای یافتن شغل‌های پست بالا گرفته بود و گروهی در میانه سفر به مالزی یا اندونزی تغییر جهت می‌دادند و ساکن در کنار در مساجد جاکارتا شدند؛ جایی که در این ماه رمضان بیش از 6000 متکدی دستگیر شدند. درآمد گدایان در مالزی، اندونزی، امارات متحده عربی و قطر به عنوان میزبان بیشترین متکدیان خارجی بالا و وسوسه‌کننده است، به گونه‌ای که میان دستگیرشدگان یک مهندس مکانیک بوده است.

یکی از دستگیرشدگان در دوبی فقط در 21 دقیقه، 700 درهم برابر حدود 600 هزار تومان از تکدی‌گری به دست آورده بوده و به همین دلیل، بسیاری از جمله برخی از ایرانی‌ها به قصد تکدی‌گری راهی این کشورها می‌شوند و حال برخی‌شان مشمول برنامه‌های مقابله جویانه شده‌اند؛ اما آیا حقیقتاً چهره ایرانی تنها پانصد هزار تومان ارزش دارد و باید برای چنین رقم‌هایی، ایرانی با چهره «گدا» به جهان معرفی شود؟

چنین رفتاری به کدام بخش از فرهنگ ایران ارتباط دارد و چگونه می‌توان در برابرش سکوت ‌کرد؟

سوای نقدی که به این افراد وارد است، این نگاه وجود دارد که بسیاری از این اشخاص اگر نیاز نداشتند به این کشورها نمی‌رفتند تا در دیار غربت ‌تکدی‌گری کنند. واقعیت این است ..]]
 منبع خبر : 
http://www.tabnak.ir/fa/news/419935/گدا-چهره‌ای-که-از-ایرانی-به-اعراب-خلیج‌فارس-نشان-می‌دهیم

هیچ نظری موجود نیست: