چهارشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۳

یک عکس و چند نکته ...

                    یک عکس و چند نکته ...

 
چند نکته در این عکس وجود دارد که از چند نظر قابل تامل است :

١- از نقطه نظر شخصیتی : حالت این عکس بیشتر به اسکورت و محافظت از سرکرده  باندهای مواد مخدر کلمبیائی  یا گانگسترهای آمریکائی و یا رهبران مافیا شبیه هست تا تیم محافظ یک وزیر امور خارجه ... 

٢- از نقطه نظر امنیتی : این عکس آنطور که از ظواهرش پیداست در ایران و گویا از نزدیکی محل سکونت ظریف گرفته شده و حالت آن نشانگر عدم امنیت کافی و احتمال بالا برای ترور یک وزیر امور خارجه در کشور خودش است.
 چرا که داشتن مسلسل و انگشت روی ماشه و حالت نگران  و تعداد محافظان نشان از آن دارد که احتمال حمله مهاجمین با افراد زیاد متصور است بنابر این کلت که اسلحه معمولی محافظین است آن  کارائی
لازم را ندارد و چون محافظان و تعداد آنها و نوع سلاح را سازمان امنیت بنابر اطلاعات و تهدیدات و اخبار دریافتی از جاسوسان خود تنظیم و مشخص میکند خود نشانگر عدم امنیت کافی در پایتخت و حوزه تحت نظارت آنها میباشد . 

٣- از نقطه نظر سیاسی ؛  چنین تمهیداتی برای حفاظت از جان ظریف در خاک کشور خودش حاکی از آن است که وی مهره باارزش و غیر قابل تعویض و بدون جانشینی هست که باید تا آخر این بازی حضور داشته باشد و با تائید و اعلام رضایت چند باره مقام عظما از افراد و نتایج این تیم و نشست ها پس خطر و احتمال ترور نمیتواند از جانب چلمن های ارزشی  و یا گروه های خودسر باشد.
 و همچنین با حال و روزگار زار و آشفته و پریشان سازمان مجاهدین این احتمال نمیتواند از جانب آنها هم نمیتواند باشد.
 و با آگاهی از روابط پشت پرده ایران با امریکا و اسرائیل و عدم سابقه آنها در  ترور مستقیم اشخاص در خاک ایران و رضایت از پیشبرد اهدافشان با نشست و گفتگو , این احتمال از جانب آنها هم منتفی میباشد .

از نقطه نظر قدرت و ساختار آن ؛ هرچند که در ظاهر ساختار قدرت در ایران ساده بنظر می آید اما با دیدن چنین صحنه هائی پی میبریم که تنها بازیگران صحنه سیاست ایران دارای قدرت تام  و از افراد  اصلی نیستند .
پس  هستند دستها و کسانی که چنان قدرتی دارند که از ترس آنها برای محافظت از جان وزیر امور خارجه ای که به کرات  به تایید رهبری یعنی بالاترین مقام در ساختار قدرت رسیده  در ام القرای خودشان چنین  صحنه های را بوجود بیاورند و ما نیز شاهدش  باشیم!!

در حالیکه در خارج و در مکان نشست ها شاهد قدم زدن ظریف با طرفین گفتگو آنهم در کنار رودخانه و دلی دلی کنکنان و در حال  تفرج  هستیم !

                   
      

به شباهت اسلحه و حالت محافظان در این دوعکس دقت کنید !!

 
      

هیچ نظری موجود نیست: