دوشنبه، تیر ۱۶، ۱۳۹۳

مقایسه ایران و ژاپن از دیدگاه آخوند بیسواد نقویان

مقایسه ایران و ژاپن از دیدگاه آخوند بیسواد نقویان

     

جناب آقای نقویان , آخوند خوش سر و زبان ولی بیسواد و ناآگاه من از
شما خواهش میکنم که دیگر هیچ وقت و هیچ چیز دقت کن [ هیچ چیز ] 
ژاپن را با ایران و بالعکس مقایسه نکنید!

مخصوصا اگر از روی شنیده ها باشد .


مرد حسابی از بالای منبر جمعیت مقابل خود را چه میبینی ؟

یک گله گوسپند ؟ یکردیف قوطی حلبی ؟ یک مشت نفهم و احمق ؟
که هرچه به زبانت می اید و میگوئی !!

ای بنده مفلوک خدا هر آدمی ١٣ میلیارد سلول مغزی دارد , حالا گیریم که تو سه میلیارد کمتر  , دیگر ده میلیارد سلول مغزی که داری؟

نمیخواهی از صد هزار تای آن استفاده کنی ؟

انیشتین ٥ الی ٧ درصد از توا ن مغزی خود استفاده کرد , بقیه آدمها را  میگوئیم  ٢ درصد , تو حتی نمیخواهی یک درصد فقط یک درصد از مغزت را بکار بیندازی؟

ابله , چطور مربیان کودک میتوانند ده کودک  را بر روی نه صندلی بنشانند؟
و آنها را هم تهدید به تنبیه دست جمعی بکنند ؟

ژاپن را با کجا و ژاپنی ها را با چه کسانی مقایسه میکنی ؟

با مراجع یا آخوند ها و طلاب  فیضیه قم ؟

آخر این حرف است که تو میزنی ؟

[[ سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین نقویان را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب برجسته درباره مهربان بودن مردم با هم سخن گفته و نکات مهمی در این زمینه یادآوری کرده است.

  من شنیدم گاهی در کشور ما می‌خواهند برای کودکان مسابقه بگذارند، نه صندلی می‌گذارند و ده بچه؛ بعد سوت می‌زنند که بچه‌ها بدوید. هرکس صندلی گیرش نیامد، او را خرک می‌کنیم و از رویش می‌پریم. معمولاً چه کسی صندلی گیرش نمی‌آید؟ آنکه ضعیف تر، نحیف تر، ناتوان تر است و خدا روی حکمتی او را مقداری ضعیف آفریده و ما هم (با این عمل) یک ضربه دیگر به سرش می‌زنیم تا او اولین فهمی که پیدا کرد، با خدا در بیافتد و از او قهر کند که «خدایا! تو حق مرا خوردی. تو برای من کم گذاشتی. از بندگانت هم هرکس رسیده، بر سر من زده است» به فکر خودکشی یا سرقت می‌افتد.
وی می‌افزاید: من شنیدم در ژاپن این گونه نیست. نه صندلی می‌گذارند و ده بچه و می‌گویند بچه‌ها بدوید، هرکسی صندلی گیرش نیامد، هر ده تای شما را جریمه می‌کنیم. اینها می‌دوند و همدیگر را می‌کشند که بیا کنار من. دوباره یک صندلی را بر می‌دارند و می‌شود هشت صندلی و دوباره به همان ده کودک می‌گویند که اگر کسی صندلی گیرش نیاید، هر ده تای شما را جریمه می‌کنیم. کودکان دو تا دوتا همدیگر را می‌کشند که روی یک صندلی بنشیند. چقدر این (رویکرد) خوب است.]]

 خبر :
http://www.tabnak.ir/fa/news/413351/فیلم-ژاپنی‌ها-با-کودکانشان‌-چه-می‌کنند-و-ما-با-کودکانمان-چه-می‌کنیم 

مرد ناحسابی حتی صاحبکاران بیرحم کودکان محروم کار بورکینا فاسوئی هم چنین کاری با بچه ها نمیکند , چه برسد به معلمان و مربیان کودکان ژاپنی !!

فکر نکنی من هم مثل خودت از گاز متراکم شده در معده ام حرف میزنم , نه ...بیشتر از دهسال با مهد کودک ها و مدارس ژاپن از مقطع ابتدائی تا دبیرستان در تماس مستمر بودم .

و هرگز چنین صحنه ای که تو میگوئی [[ وآنرا چقدر هم خوب میدانی]]  ندیدم و نشنیدم !


مگر مربیان ژاپنی مثل تو خر مغزشان را گاز گرفته یا الاغ به کله آنها جفتک زده که چنین کار احمقانه ای بکنند؟


خودت یکبار دیگر آنچیزی را که گفته ای مرور کن :

نه صندلی میگذارند و به ده بچه میگویند که هر کدام بر یک صندلی بنشینید و اگر کسی گیر نیاورد هر ده نفر را جریمه میکنیم ؟!!

خوب معلوم است که نمیشود , این دیگر کجایش خوب است که یک کار نشدنی را همراه با تهدید در مغز کودک کنیم ؟

همین خودت بیا اینکار را در همان مسجدی که منبر میروی بکن , اگر هر ده بچه نیامدند و جلوی تو نایستادند و به تو نگفتند که : حاجی خر خودتی ما ده نفریم نمیشه رو نه تا صندلی بشینیم ...

هرچند که  شک دارم که مغزت بکشد و فهمت به آن برسد و بتوانی بفهمی واین مطلب را درک و  هضم کنی ولی نکته ای را به تو میگویم :

در مدارس ژاپن چیزی به نام جریمه , تنبیه , تجدیدی , مردودی, اخراجی , و ...ندارد و جز تشویق هیچ راه دیگری نمیشناسند و نمیکنند.

و درست همان است که نه صندلی میگذارند و بین بچه ها رقابت ایجاد میکنند که زودتر به صندلی برسند و آنرا بگیرند .

البته تو تقصیری نداری وقتی بزرگترهای تو قانونی با محکومیت حبس چند ساله برای بچه دار نشدن بگذارند , از تو منبری بیسواد چه توقعی میشود داشت ؟    

 

هیچ نظری موجود نیست: