سه‌شنبه، تیر ۳۱، ۱۳۹۳

محسن نامجو و ستایش او ازچه گوارا و شوخی اش با رضا شاه

1محسن نامجو و ستایش او ازچه گوارا و شوخی اش با رضا شاه


محسن نامجو بنابرعادت همیشگی خودش در سایت BBC ( نقل به ادعا ) مطلبی به بهانه قطعه (رضا خان ) نوشته که آنرا  تنقیح ! در رفع سو تفاهم ها و پاره ای از اختلاف نظرها که خودش و برخی دیگر که آنرا بدیهی میدانند , عنوان کرده است.

و گفته : اين يك شوخى با رضاخان بود، جدى‌اش نگيريد...!
 

http://www.bbc.co.uk/persian/blogs/2014/07/140719_l44_nazeran_namjoo_rezakhan_music.shtml

که باید به ایشان بگویم که : باور کن همان شوخی کردم مهران مدیری برای ما بس و کافی بود و باور کن که ما دیگر نمیتوانیم چیزی را به شوخی ببینیم و به شوخی گوش کنیم و یا آنرا به شوخی بگیریم.

چون ما هر چه فکر کردیم مشخص نبود که منظور ایشان از جدی اش نگیرید , نوشته خودش هست یا شوخی زننده اش و یا شخص رضا شاه یا قطعه رضا خان ایشان !  
 
پس  ما آنرا جدی میگیریم و سخن تو را هم جدی میگیریم وشوخی تو را هم جدی میگیریم و رضا شاه را هم جدی میگیریم و این نوشته شما  را هم جدی میگیریم .

    

اما قبل از هر چیز خدمت آقای نامجو باید بگویم که استعمال از واژه نامتداول تنقیح توسط شما ,  سبب تحقیق در مورد آن شد که با توجه به محتوای نوشته شما یقین حاصل گردید که منظور اصلی شما از تنقیح همان تنقیح مناط بوده که شما سهوا و یا عمدا مناط آن را جا انداخته بودید !

[[ تنقیح. فرهنگ فارسی معین. (تَ) [ ع . ] (مص م .) 1 - پاکیزه کردن . 2 - اصلاح کردن کلام از عیب و نقص  میباشد , 
و
 تنقیح مناط (اصول ) ؛ ثبوت علیت مشترک بخاطر تعمیم حکم متعلق بموضوعی مخصوص بر موضوعات دیگر با الغای خصوصیات آن موضوع بدان نحو که آن خصوصیات را در حکم دخالتی نباشد، مثلاً شارع حکمی را به سببی برای موضوعی تشریح کرده است و در ضمن آن حکم اوصافی هم موجود است ، هرگاه چنان باشد که با حذف آن اوصاف علت اصلی که موجب تشریح حکم است از میان نرود عین آن حکم را در موارد دیگر تعمیم میدهند و این تعمیم را تنقیح مناط گویند.]]


که با تایید و تاکید نسبت به دفاع از قطعه مذکور در نوشته خودتان که کاملا آنرا بسط و تعمیم داده اید , بدون شک همان تنقیح مناط درست میباشد نه تنقیح خالی ...

                

در مورد گلایه ها و شکوه ها در مورد توهین ها به اناث شما که خودتان مدعی شدید از جانب تیمسار و سرلشگر و ارتشبدان زمان شاه به شما شد! ( که ما حتی تصور آنکه یک سرجوخه یا گروهبان سه رژیم جمهوری اسلامی اول خودش و درجه نظامی خودش را بگوید و به شما معرفی بکند و بعد به اناث شما توهین کند را درمخیله خود نمیتوانیم بکنیم !)

 و از حق و حقوق هائی که شما و هر خواننده دارند ولی شما برای مخاطبان ذره ای از آن حق و حقوق را قائل نشدید و در نظر نگرفتید...!

و ادعا در باره فهم موسیقی منتقدین در باب دستگاه شور و همایون و چند مضراب و بلوز و راک و پاپ  ...
( که هنوز به اعتقاد من قطعه دهه شصت بدون موسیقی شما زیباترین و پخته ترین و بهترین  کار شماست) !

و یا ادعای رقصیدن با قطعه رضا خان که کامنت های بسیاری در مورد آن داشتید... ,



پس منهم  شما را به خواندن با دقت و بدون حب و بغض همان کامنتهای زیر نوشته خودتان که دوستان در نهایت ادب و احترام و با آگاهی از موارد دلخواه شما به آن پاسخ داده اند و برایتان گذاشته اند و نوشتند دعوت میکنم تا کاملا بر گاف ها و  اشتباهات و مغلطه هائی که در این نوشته کردید و داشتید وا قف شوید و به تضاد گفته های خودتان پی ببرید ...

فقط از شما خواهش میکنم که چند لحظه خودتان را بجای من بگذارید و قضاوت کنید اگر دوست داشتید پاسخ دهید که چطور یک خواننده جوان ایرانی میتواند در باره یک چریک مبارز اهل آمریکای جنوبی که هیچ کاری  و هیچ خدمتی هم برای او و کشورش نکرده و اصلا شاید نمیدانسته پایتخت ایران کجاست و در کدام منطقه جغرافیائی قرار دارد !

به زبان غیر مادری اسپانیائی و هم به زبان مادری سرزمین خودش در مدح اوآواز بخواند و اورا مدح و ستایش کند و برایش فاتحه بخواند ,
 ولی  در باره یکی از پادشاهان خدمتگزار سرزمین خودش از بدترین و زشت ترین کلمات استفاده کند برایش آواز هزل  بخواند  و اورا به تمسخر بگیرد و به او توهین کند و ...... ,


بعد توقع داشته باشد که دیگران آنرا یک شوخی بدانند و آنرا به شوخی بگیرند و جدی اش نگیرند ؟!

 و حتی سفارش کند که با آن آواز قر کمر بدهند و شلنگ تخته بیاندازند ؟

 فقط دوستانه میگویم : آقا محسن , عزیزم  , جانم ,  باور کن خودتی...  

  
 

هیچ نظری موجود نیست: