سه‌شنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۳

دلایل و چگونگی بحران سازی مدیران و مسئولین برای مردم

دلایل و چگونگی بحران سازی مدیران و مسئولین برای مردم

   

آیا کسی میتواند یک ایرانی را معرفی کند که  از ٢٢ بهمن سال ١٣٥٧ تا همین حالا و تا این لحظه , روزی را بدون بحران شب کرده و گذرانده باشد ؟

ولش کن ....بگذریم , 

اما بیائید به یکی از جدیدترین بحرانهای  جمهوری اسلامی که من تا یادم می آید وجود داشته نگاهی بیاندازیم و آنرا با عقل خود تحلیل و ریشه یابی کنیم و اگر راهکاری هم بنظر مان  رسید ارائه دهیم!

[[  قائم‌مقام وزیر نیرو از بحران آب در ۱۲ شهر کشور و آماده‌باش وزارت نیرو برای تامین آب در تابستان امسال خبر داد و گفت: وزارت نیرو از ابتدای اردیبهشت‌ماه در حال آماده‌باش است و همه موارد مربوط به این ۱۲ شهر را به
دقت بررسی کرده است.......]]

اول از همه ببینیم واژه (  بحران ) به چه معنا هست و در کجا کاربرد دارد ؟

بحران = بحران پیشامدی است که بصورت ناگهانی و گاهی فزاینده رخ می‌دهد و به وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای فرد، گروه و یا جامعه می‌انجامد. بحران باعث بوجود آمدن شرایطی می‌شود که برای برطرف کردن آن نیاز به اقدامات اساسی و فوق‌العاده است. ( ویکیپدیا )

آیا کمبود آب و خشکسالی در کشور ما پیش آمدی ناگهانی بود و یکهو بصورت فزاینده در آمد ؟

و آیا تاکنون برای این پیش آمد ناگهانی همیشگی و دائمی ,  تاکنون اقدامات اساسی و فوق العاده ای صورت گرفته است ؟

با توجه به  معنا و گزینه های لازم برای بوجود آمدن یک بحران , چون گفته قائم مقام وزیر نیرو در مورد بحران آب با معنا و شرایط یک بحران همخوانی و هماهنگی ندارد پس ما دچار بحران آب نشدیم و نیستیم !

بلکه برای ما بحران آب ساختند و خودشان هم بدقت آنرا بررسی کرده اند و میخواهند آنرا به ما القاء کنند و ما را بحران زده کنند و در شرایط بحرانی قرار دهند تا بلکه ما به اختلاس ها فکر نکنیم و بیشتر فکر ما به جای اختلاس جدید ٦٥٠ میلیون یوروئی جدید , مشغول پر کردن دبه ها و تانکر ها و جاساز کردن آب باشد .

        

اما...

 ما نه دچار بحران آب , بلکه دچار کمبود آب و ذخایر آبی هستیم و این را محصلین دبیرستانهای بورکینافاسو و جزایر قناری و بومیان گینه نو هم میدانند و در کتاب جغرافی آنها هم نوشته شده و فقط مسئولین ما هستند که این مطلب را نمیدانند چرا که بجای درس جغرافی ودر دوره دبیرستان , آنها در حوزه مشغول تحصیلات حوزوی بودند و روایات پسر عموی همسایه خاله امام نقی اینها را در مورد فواید دعای ندبه و اثر آن بر رفع یبوست را میخواندند و مطالعه میکردند .

     

 
پس بهتر است بجای گفتن بحران آب بگویند: مشکل کمبود آب بعلت بحران مدیریت و یا همان بی کفایتی مدیرانه یا ناشایسته سالاری ...
 نخندید , شوخی نمیکنم !

طرح انتقال آب خزر به کویر لوت را فراموش کردید ؟

البته ما توقع نداریم که مدیران ما همانند مدیران ژاپنی باشند و آب تمام ساختمانها را به سه دسته تقسیم کنند و با سه لوله کشی ,  لوله های مخصوص آب توالت ها که غیر قابل شرب و استحمام است و لوله مخصوص آب حمام و دستشوئی که فقط غیر قابل شرب است و برای شستشو کاربرد دارد و لوله آب آشپزخانه که آب آن برای نوشیدن و آشپزی میباشد و اینچنین تقسیم بندی شده است را از فردا برای ما طراحی و اجرا کنند تا ما هم بخاطر رضای خدا  آب آشامیدنی و آب شستن ماشین و آب پر کردن آفتابه برای دفع نجاست و شستن مقعد مان یکی نباشد و تفاوتی باهم داشته باشند .


 نه ما چنین توقعی از مدیران دزد و اختلاس گر و رشوه بگیر انقلابی خودمان نداریم , بلکه فقط آرزو داشتیم یکی از آنها , فقط یکی از آنها فکرش به آنجا میرسید و قد میداد که با یک دهم ٦٥٠ میلیون یوروی دودره و هاپولی شده , سفارش چند دستگاه تصفیه آب مانند همانهائی که محمد رضا شاه فقید به ژاپن سفارش داد و بعد از انفجار نور و آمدن فرشته های عمامه بسر ,  عربها آنرا بز خری کردند و دارند از آن استفاده میکنند را بدهند و آنرا بخرند و مشکل بی آبی را برای ما تبدیل به آماده باش بحران آب نکنند. همین , تمام .//


   

خیلی جالب هست که جناب استاد دکتر" محمد جواد خانجانی" - دکتری مهندسی منابع آب- پس از دوهفته سخنان مرا تائید کرده و حتی به واژه بحران که به اشتباه بودن آن برای کم آبی اشاره کردم را هم اشاره کرد وایشان هم آنرا نادرست میداند ,

استاد ؛ من که گفتم و قبول نکردند.... ,
امیدوارم شما بگی و قبول کنند .....

نسخه یک استاد دانشگاه برای حل مشکل کم آبی ‌کشور

 یک استاد تمام دانشگاه شهید باهنر کرمان معتقد است: ساخت سد کمکی به حل مشکل آب در طولانی مدت کمکی نخواهد کرد و راه حل شیرین کردن آب دریاست.

دکتر" محمد جواد خانجانی" - دکتری مهندسی منابع آب- در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، با بیان این مطلب اظهار کرد: بحران کم آبی و به کارگیری لغت بحران برای مسئله آب شاید یک عمل(گفتمان) جایزی نباشد، زیرا وقتی مواجه با کمبود هر کالایی می‌شویم کلمه "بحران" را بکار می‌بریم و قطعا قضیه بی محتوا خواهد شد.

http://www.isna.ir/fa/news/93030803724/نسخه-یک-استاد-دانشگاه-برای-حل-مشکل-کم-آبی

                                                          یا...

تامین آب شرب ۱۲ کلانشهر، حاد است/ طرح جداسازی آب شرب از آب بهداشتی

 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از حاد شدن تامین آب شرب در ۱۲ کلانشهر کشور خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه با دستور ویژه رئیس جمهور، اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب شهرهای دارای تنش به جریان افتاده است، از مطالعه طرحی خبر داد که در صورت نهایی شدن، جداسازی آب شرب از آب بهداشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 

هیچ نظری موجود نیست: