پنجشنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۹۳

من به همه چیز این دنیا و وضعیت کنونی آن معترض هستم

من به همه چیز این دنیا و وضعیت کنونی آن  معترض هستم

من به این دنیای تحویل داده شده به ما , معترضم و آنرا نمیخواهم .

من نمیتوانم وارث چنین افتضاحی باشم و همان را برای فرزندم به ارث بگذارم. 

من نه میتوانم تحویل گیرنده آن و نه تحویل دهنده چنین گندی باشم .

نه آنکه من آدم خاص یا تافته ای جدا بافته باشم , نه ....

من یک فرد عادی و خیلی معمولی همانند چند میلیارد نفر دیگر از انسانهائی که بر روی زمین زندگی میکنند , هستم .

من هیچوقت و در هیچ زمینه ای خاص نبودم .

من نه کارخانه ای دارم , نه جز صاحبمنصبان و دولتمردان میباشم و نه حتی در رشته ای از هنر و یا ورزش و یا رشته تحصیلی بخصوصی دارای  مدرک و صاحب عنوان نمیباشم .

یک فرد خیلی خیلی معمولی و عادی ...

پس لطفا این مطلب که نظر و دیدگاه شخصی خودم میباشد را یک اعتراض و نظر یک فرد عادی همچو میلیاردها نفر دیگر که آمده اند و هیچ چیز با آمدن و بودن آنها تغییر نکرد و جز چند نفر هم از حضور او در این دنیا باخبر نبودند و هنگامی که مرد هم هیچ اتفاقی نیفتاد , و انگار که نه انگار ...بدانید و تصور کنید .

ای  بس که نباشیم و جهان خواهد بود  
      
                                   نی  نام  زما  و نی‌ نشان  خواهد بود

زین  پیش   نبودیم و  نبد  هیچ   خلل        

                                  زین پس چو نباشیم  همان خواهد بود

این نوشتار , برداشت شخصی من ,  یک انسان بدنیا آمده در اواخر قرن بیستم وزندگی در قرن بیست و یکم است .

 کسیکه تجربه زندگی در دو هزاره و دو قرن را داراست و آنرا تجربه میکند .

[[ بسیاری از ما که در اواخر هزاره دوم بدنیا آمدیم و اینک در هزاره سوم تاریخ بشریت زندگی میکنیم یا متولد قرن بیستم هستیم و اینک در قرن بیست یکم به زندگی خود ادامه میدهیم , که این تقارن زمانی فقط برای عده معدودی از مجموع انسانهائی که آمدند و رفتند پیش می آید.]]

 و من فکر نمیکنم که این تقارن زمانی به هیچ وجه افتخار و یا تفوقی برای ما باشد چراکه هیچ خوشبختی از این بابت نصیب ما نشده است !

اما اگر کمی به خودمان نگاه کنیم میبینیم که شوربختانه ما وارث یک قرن حماقت و جهالت و توحش و بیداد گری و تخریب و جنایات پیشینیان و پدران خود هستیم .

یک قرن که چندین برابر تمام دوران از اولین تمدن انسانی , ما دنیا را آلوده و طبیعت را تخریب و دیگر حیوانات را منقرض و و به اندازه تمام آن هزاران سال به یکدیگر ستم و در حق هم جنایت کردیم و از یکدیگر کشتیم .

آبها را آلوده و سمی کردیم , بر روی خاکهای حاصلخیز آسفالت ریختیم و برج و آسمانخراش زدیم , جنگلها را از بین بردیم , هوا را آلوده و غیر قابل تنفس کردیم , کوه ها را برای ساختن جاده صاف کردیم , مراتع سرسبز و زیبا را تبدیل به شهرک ها و ویلاها و خانه های ییلاقی کردیم , نسل چندین حیوان و جانور  را بر انداختیم.

[[ پیشینیان ما  در کمال بلاهت در حالی که اسلحه در دست داشتند  و لبخند احمقانه ای هم میزدند در حالیکه یک پای خود را بر لاشه حیوان زبان بسته گذاشته بودند عکس یادگاری میگرفتند و آنرا شجاعت و افتخار میدانستند  و یا با بلاهت هر چه تمامتر برای اثبات این جنایت  سر آن حیوانات را کنده و خشک نموده و به دیوار خانه خودشان میکوبیدند !]]

 و هنوز با رذالت و پستی تمام آنها را گرفته و داخل یک قفس کوچک انداخته ایم تا در ازای مقداری پول به دیدن آن جانوران بخت برگشته رفته تا از وجود دیگر جانداران در دنیای اطراف خود باخبر شویم و به کودکانمان جانورانی آزرده و افسرده و بیمار و غمگینی بغیر از خودمان  نشان دهیم   !!

و این در حالیست که  دسته دیگری از آنها که بسیار از ما نیز باهوش تر میباشند از این رفتار ما چنان به تنگ آمده اند که بصورت دسته جمعی خودکشی میکنند !

در این یک قرن ما حتی به خودمان هم رحم نکردیم و برای زیاده  خواهی و فرونشاندن شهوت قدرت و جنون برتری داشتن , دست به کشف دنیاها و سرزمین های دیگر در دایره بسته و محدود همین کره خاکی زدیم!
( احمقانه نیست که میگویند کشف امریکا , مگر امریکا در همین کره زمین محدود و بسته نبود و نیست , و قبل از کلمب وجود نداشته و کسی آنرا ندیده بوده جز اروپائی ها ! کاشف امریکا و کاشف پنیسیلین چقدر فرق دارد ؟) 

 و بومیان بی آزار و صلح طلب و قانع و بی ادعا را یا نسلشان را برانداختیم ( در نیوزلند و استرالیا و جزایر ) و یا  آنها را در غل و زنجیر کردیم و همچو احشام به یکدیگر فروختیم و تجارت انسان و یا برده داری که بزرگترین ننگ بشر و بشریت محسوب میگردد را به راه انداختیم.

و چون به سادگی و پاکی و بی آلایشی و انسانیت آنها رشک میبردیم رنگ پوست را بهانه برتری و تفوق کرده و آنرا ملاک انسانیت قرار دادیم و بدینوسیله همنوع خودمان را تحقیر کردیم که واقعا این تفکر و رفتار عرق شرم و خجالت را بر پیشانی هر انسانی مینشاند.

 و اوج این بیشرمی و پلیدی در آنجاست که چند ده میلیون از آنها را بخاطر انتقال به سرزمین های دیگر در بین راه بعلت کمبود غذا و آب و و امکانات بهداشتی کشته و جنازه آنها را به دریا ریختیم !

و تا همین شصت سال پیش نیز نشستن آنها بر یک نیمکت و یا رفتن به یک مدرسه و حتی سوار شدن و استفاده از اتوبوس برای آنها ممنوع و در صورت سرپیچی  مستوجب کیفر و بازخواست و تنبیه و گاهی مرگ بود!

و دین و مذهب نیز تقریبا همیشه دستی و نقشی در  این جنایات و پلیدی ها و پلشتی ها  داشته و از آن حمایت نموده و به آن جنبه شرعی داده و اسلام که خود را یکی از بهترین و پیشرفته ترین و انسانی ترین دین از ادیان ابراهیمی میداند , هنوز برده داری را جایز میداند و آنرا نفی نکرده و منسوخ و محکوم نمیداند !!

که البته بجای خودش از این ادیان الهی و رحمانی که بیشترین بدبختی امروزه بشر از جهانبینی پست و غیر انسانی و پلید آنهاست سخن خواهم گفت .

من برای توجیه کامل شما و خلاصه کردن مطلب به ذکر چند نکته بسیار ساده و پیش پا افتاده که همه ما در روزمره گی خود با آنها سر و کار داریم قناعت میکنم  تا شما نیز به خوبی بدانید که ما وارث چه هستیم و پدران و پیشینیان ما برای ما چه گذاشتند و ما چه میکنیم ؟

یکی از دستاوردهای قرن گذشته بلائی بنام سیگار است !

دقت کنید محصولی که بر روی پاکت محتوی آن با خطی خوانا و با زبانی بسیار ساده و همگان فهم نوشته شده : مصرف سیگار برای تندرستی زیان آور است و استعمال آن سبب بیماری و سرطان و در آخر موجب مرگ شما میگردد , با تشکر شرکت marlboro یا Winston یا Lark  و KENT  و اشنو ویژه و هما فیلتر دار ....

و بعد باز هم کارخانه آنرا تولید ( تولید بیماری و مرگ ) میکند و دولت و حکومت هم کاری به آن ندارند و ما مردم هم احمقانه بابت بیمار کردن و سرطان گرفتن و کشتن خودمان پول میدهیم و آنرا میخریم و از فروشنده تشکر هم میکنیم !!!!

و جالب اینجاست که تا چندی پیش بصورت علنی این کارخانجات مرگ , ساپورت و تامین کننده مالی گروه های ورزشی دنیا بودند و در استادیوم ها تبلیغ محصولاتشان را میکردند ؟!؟!؟!


محصول دیگر قهوه و مصرف آن است ;


آیا احمقانه نیست که برای از بین بردن تلخی یک نوشیدنی مجبور شویم انقدر در آن شکر بریزیم تا قابل نوشیدن شود و در آخر هم ما مبتلا به دیابت و مرض  قند شویم؟
جالب اینجاست که برای توجیه این بلاهت با حذف شکر تظاهر به علاقه و دوست داشتن مزه تلخ میکنیم!!


محصولی که گاهی پزشکان از عواقب و ضرر  و زیان های آن میگویند و معده ها و پیچش و دردهای آن گواه بر این مدعا هست!

 و گاهی برخی دیگر از خواص و تاثیر آن بر کنش مغز داد سخن سر میدهند که میدانیم آن هم با دریافت وجه و برای تبلیغ  شرکتهای سازنده و وارد کننده آن میباشد!

کیلومتر شمار و نشانگر سرعت در اتومبیل !


سرعت و شتاب برای یک اتومبیل و خریدار آن , مطلبی مهم و اساسی و در خور توجه است و هرچه کیلومتر شمار آن دارای رقم ها بالاتر و اعداد بزرگتری باشد در رضایت خریدار و فروش آن محصول توست فروشنده نقش مهمی دارد !


دقت کردید که در تمام اتومبیل ها سرعت ها بالاتر از ١٥٠ کیلومتر و گاهی تا ٢٠٠ تا ٢٥٠ کیلومتر نیز میباشد و این اعداد در صفحه نمایشگر سرعت نیز قید شده و دیده میشود در حالیکه ما در تمام دنیا هیچ اتوبان و جاده ای نداریم که اتومبیل بتواند با آن سرعت حرکت کند و سروکارش با قانون نیفتد و اتومبیل ها فقط در برخی از بزرگ راهها  مجازند که با سرعت  ١٢٠ کیلومتر در ساعت حرکت کنند!!

و بی تردید اگرکسی بالاتر  از این سرعت حرکت کند با پلیس و قبض جریمه سر و کار خواهد دا شت !!

خوب اگر سرعت مجاز در تمام دنیا زیر ١٢٠ کیلومتر در ساعت است , چرا سازندگان آن اتومبیل را برای سرعتی بالاتر از آن طراحی میکنند و میسازند ؟!!

که یا سازندگان به قانون بی توجهی  و دهن کجی میکنند و یا پشت گوش خریداران را  مخملی میبینند و آنها را خر تصور میکنند !!

و چرا تابحال هیچ دولت و حکومتی به سازندگان آن تذکر نداده که طبق قانون رفتار کنند و اتومبیل بسازند ؟ 

و در خاتمه این بخش و پایان این قسمت ,  شما را دعوت به تماشای  بزرگترین و پیچیده ترین دستاورد علمی پیشینیان و پدران خودمان میکنم ,خواهش میکنم که به کاربرد این دستاورد بیشتر فکر کنید و  کمی به کارآئی آن در مورد قدرت تخریب و کشتار انسانها بیاندیشید ؛


               


    افلاک که جز غم نفزایند دگر    

                                       یک کم نکنند تا نگذارند دگر

   نا آمدگان  اگر بدانند  که ما     

                                      از دهرچه میکشیم  نایند دگر 
                                              (( حکیم عمر خیام نیشابوری))  

هیچ نظری موجود نیست: