دوشنبه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۹۳

منبع درآمد یک طلبه و آخوندی که یارانه هم دریافت میکند!

منبع درآمد یک طلبه و آخوندی که یارانه هم  دریافت میکند! 
 

شما از هر آخوند و بچه آخوندی بپرسید که درآمدش چقدر است و آیا کفاف زندگی او را میدهد یا خیر؟

با چنان آه و ناله و ننه من غریبم و شکوه و شکایتی مواجه میشوید که از پرسش خود پشیمان میگردید و اگر کمی مختان هم عیب داشته باشد به او کمک هم میکنید!

اما طلاب با چنان سوزی میگویند: فقط همان مبلغ ناچیز شهریه که جگر شمر هم بحالشان کباب میشود...

اما همین بچه آخوندهائی که از کم بودن مبلغ شهریه ناراضی و نالان هستند اصلا توجه ندارند که آنها پول یامفتی بنام شهریه دریافت میکنند , در حالیکه دانشجویان بیچاره برای هر ترم دوبرابر مبلغ شهریه آنها را پرداخت میکنند!

و در اصل شهریه ای که میگیرند همان پول زحمت و اضافه کاری پدران و امساک و صرفه جوئی مادران فداکار همان دانشجویان میباشد ( که امیدوارم کوفتتان شود )

اما ...

شهریه طلبگی نیز تا زمانی که طلاب ارتباط خود را با حوزه های علمیه ادامه دهند، به آنها تعلق می گیرند که رقمی بین 100 تا 300 هزار تومان است.

( این رقم مربوط به دی ماه سال ١٣٩٢  میباشد و با بالا رفتن تورم حتما این مبلغ نیز تا حالا بالاتر رفته ...)

[[  از روی دانشجویان بسیار شرمنده هستم ولی باید بگویم : صمد حاج جباری در گفتگو با خبرگزاری مهر ضمن اعلام تحصیل ۲۸ هزار طلبه و دانشجوی خارجی در ایران گفته است این دانشجویان در دانشگاه های کشور از جمله در دانشگاه جامعه المصطفی قم مشغول تحصیل هستند !!]]

 (( و آنها به دلار و یورو شهریه دریافت میکنند ! ))

                    


*  "مسجدداری" یکی دیگر از منابع درآمدی روحانیون و طلاب به شمار می آید. مسجد داری بیشتر مربوط به نمازجماعت مغرب و عشاء می شود و مبلغ متوسط دریافتی روحانیون برای یک وعده مغرب و عشاء نیز هم اکنون پانصد هزار تومان است.


* "نماز و روزه قضا" هم از منابع درآمدی برخی طلاب و روحانیون است. هم اکنون عرف یک سال نماز و روزه قضای یک نفر که از دنیا رفته و ورثه آن اقدام به واگذاری آن می کنند به طور متوسط یک میلیون و پانصد هزار تومان است که نهصد هزار تومان آن مربوط به نماز و ششصد هزار تومان آن برای یک ماه روزه قضا است.
  


* اقامه نمازجماعت ظهر و عصر در شرکت ها و ادارات دولتی ، یکی دیگر از منابع درآمدی روحانیون است. در حال حاضر مبلغی که به عاوینی همچون "حق القدم " و یا هزینه ایاب و الذهاب به روحانیون برای اقامه نماز ظهر و  عصر پرداخت می شود نیز حدود 500 هزار تومان است.

* بعد از مسجد داری نیز سخنرانی در هیئات و یا مساجد میباشد و  مبلغی که به عنوان حق القدم و یا هزینه ایاب و الذهاب برای سخنرانی نیز به روحانیون پرداخت می شود نیز در تهران به طور متوسط 50 هزار تومان است.

منبع خبر : http://www.parsine.com/fa/news/174496

حالا خودتان همینطور سرانگشتی یک حساب و کتاب بکنید تا ببنید که این آه و ناله ها همه فیلم است وفقط  برای سیاه کردن مردم است.

اما فکر نکنید که تمام شد !

نخیر ...

* خمس : خمس به بخشی از سود اختصاص می‌یابد، یعنی اگر کسی در سال ده میلیون درآمد داشت و ده میلیون نیز هزینه داشت (البته اصراف نکند)، خمسی به او تعلق نمی‌گیرد، اما اگر مانده‌ای داشت، مشمول خمس می‌گردد!

* زکات : نیازی به توضیح ندارد !

* سهم امام : مراجع تقلید همان‌طور که بخشی از خمس را به امور فوق در جامعه اختصاص می‌دهند، درصدی از سهم امام را نیز به جهت تعطیل نشدن تبلیغ و گسترش دین و البته گسترش کمّی و کیفی آن و نیز پرورش یافتن افرادی که متخصص مسائل دینی باشد قرار می‌دهند !

منبع :  http://robatnews.ir/tag 

اینها را هم میگیرند و باز هم مینالند ولی فکر نکنید که تمام شد ...نخیر !

* کمک دولتی بعنوان هدیه !

* کمک شهریه مراجع ( مثلا چندی پیش مکارم شیرازی به هر نفر طلبه ٥٠ هزار تومان کمک شهریه داد )

حالا حساب کنید که آقایان یارانه هم میگیرند و دم هم نمیزنند و به روی مبارک خودشان هم نمی آورند ...

اما یکی از هزینه های دولت برای همین آخوند ها را که مشتی از خروار است  ببینید :

د‌‌‌‌ولت میتینگ «آزاد‌‌‌‌ی 2» را برگزار می‌کند‌‌‌‌ اما به شکلی د‌‌‌‌یگر و این‌بار د‌‌‌‌ر قم.هزینه برگزاری این میتینگ‌ها به کنار، قصد‌‌‌‌ و نیت د‌‌‌‌ولت از اصرار برای برگزاری هفته‌ای یک میتینگ آن هم د‌‌‌‌ر فرصت کوتاه باقی ماند‌‌‌‌ه تا انتخابات سوال‌های زیاد‌‌‌‌ی ایجاد‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌ه است. میتینگ آزاد‌‌‌‌ی با هزینه‌ای بیش از 500‌میلیون تومان و همایش هم‌اند‌‌‌‌یشی با هزینه‌ای حد‌‌‌‌ود‌‌‌‌ 300‌میلیون تومان. محفلی با 500 روحانی که برای هریک حد‌‌‌‌ود‌‌‌‌ 600‌هزارتومان هزینه خواهد‌‌‌‌ شد‌‌‌‌، فرصت مناسبی د‌‌‌‌ر اختیار د‌‌‌‌ولت می‌گذارد‌‌‌‌ تا شکست میتینگ آزاد‌‌‌‌ی را جبران کند‌‌‌‌. میتینگ آزاد‌‌‌‌ی به بهانه تقد‌‌‌‌یر از خاد‌‌‌‌مان سفر‌های نوروزی د‌‌‌‌ر ورزشگاه صد‌‌‌‌‌هزار نفری برگزار شد‌‌‌‌ ولی با اقبال عمومی همراه نبود‌‌‌‌. با وجود‌‌‌‌ تبلیغات فراوان و حتی سازماند‌‌‌‌هی استاند‌‌‌‌اری‌های کشور برای فرستاد‌‌‌‌ن میهمان به این همایش، بیش از 40‌هزار نفر د‌‌‌‌ر همایش د‌‌‌‌ولت حاضر نشد‌‌‌‌ند‌‌‌‌.

        

 منبع : http://fararu.com/fa/news/148797

باید اول بحال دانشجویان و بعد بحال خودمان  زار زار گریه کنیم که با این بریز و بپاش ها دولت شرط گران نکردن بنزین را انصراف از دریافت یارانه اعلام میکند.... 

هیچ نظری موجود نیست: