یکشنبه، اردیبهشت ۱۴، ۱۳۹۳

رهنمودهای یک مرجع تقلید شیعه قم به دولتمردان جمهوری اسلامی

رهنمودهای یک مرجع تقلید شیعه قم به دولتمردان جمهوری اسلامی


یک خبر را در روزنامه و یا یک سایت میبینیم و با نگاهی به تیتر آن خیلی راحت و سرسری از آن میگذریم , اما بیائید و یکبار هم که شده به یک خبر گیر بدهیم و از آن سرسری نگذریم و کمی راجع به آن فکر کنیم , مثل این خبر :

[[  به گزارش عصر ایران به نقل از مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه پنجشنبه در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران این وزارتخانه اظهار کرد: یکی از دعاهایی که من همیشه بیان می‌کنم این است که خدایا مشکلات این مملکت را حل کن. این وظیفه همه ماست که در این مسیر با فعالیت و عمل و دعا پیش برویم.

 http://www.asriran.com/fa/news/333762/دولت-شجاعت-بیشتری-در-یارانه‌ها  ]]

نگاه کنید خیلی ساده ,  یک وزیر با جمعی از مدیران در شامگاه و شب جمعه , که دیگران برای احیای سنت مبارک و پسندیده و واجب (( شب جمعه ))  در منازل  و در نزدیکی تخت و یا رختخواب تشریف دارند , به دیدار یکی از مراجع بزرگ عالم تشیع , استاد برجسته حوزه , مفسر بزرگ قرآن , مرجع تقلید شیعیان رفته اند !

حالا چرا یک وزیر دولت آن هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مدیران خود با صرف هزینه (( نباید فکر کنیم که آنها با محافظان و مباشران و ملازمان خود رفتند ترمینال و  بلیت اتوبوس خریدند و به قم رفتند و در بین راه هم فقط کیک و نوشابه خوردند)) از کیسه بیت المال  باید نزد ایشان بروند؟

که  اگر خبرگزاری مهر و عصر ایران هم فهمیدند و دانستند ,  ما هم  میدانیم و میفهمیم !!

اما حتما کار واجبی بوده که اینها شب جمعه ای منزل و عیال خودشان را ول کردند و به قم رفتند , یا شاید صیغه ای هایش خوشگل تر بودند ؟؟

حتما کار مهم و واجبی بوده , وگرنه دولتمردان ما که در روزهای عادی هم که هیچ کاری انجام نمیدهند,  پنج شنبه آنهم شامگاه برای چه باید به قم و نزد این مرجع بروند ؟

اما آنطور که از اظهارات این مرجع دستگیر ما شد این است که ؛ بنظر می اید آنها دچار مشکلی بودند که به قم رفتند چون مکارم شیرازی به آنها می گوید :

[[    یکی از دعاهایی که من همیشه بیان می‌کنم این است که خدایا مشکلات این مملکت را حل کن !!  این وظیفه همه ماست که در این مسیر با فعالیت و عمل و دعا پیش برویم !!! ]]

 

جدا ایشان خیلی زحمت میکشند و به مردم و مسولین لطف دارند که از خدا میخواهند که مشکلات مملکت را حل کند وما هم از ایشان بسیار ممنونیم , فقط اگر قرار است که خدا مشکلات ما را حل کند , پس دیگر چه نیازی به یک مشت وزیر و مدیر مفتخور و بیعار داریم ؟

و اگر قرار است که با دعا کاری پیش برود دیگر چه نیازی به فعالیت و عمل هست و اگر باید کار با فعالیت جلو برود دیگر چرا وقت خودمان را برای خواندن دعا تلف کنیم ؟

و باز این مرجع و نور چشم فیضیه قم میفرمایند :

[[  با بیان اینکه آبروی همه ما با هم گره خورده است گفت:

نمی‌شود در یک جامعه‌ای که بیچاره هست عده‌ای خوشبخت باشند. باید کاری کنیم جامعه به سوی پیشرفت برود.]]

در باره آبرو , خودتان فکر کنید ببینید آبروی یک مدیر در شهر فلان و در مقام فلان چه ربطی به آبروی یک مرجع تقلید در شهر قم دارد و چرا به هم گره خورده اند ؟

 اما اینکه نمیشود در یک جامعه که کلی هم بیچاره وجود دارد عده ای خوشبخت باشند , اما ما خیلی قشنگ میبینیم که شده و هست , پس چرا نمیشود ؟

حالا اگر شده باشد باید به سوی پیشرفت برود ؟؟

پیشرفت چه ربطی به اختلاف و تبعیض طبقاتی دارد ؟

 خوب حالا بخواهیم به پیشرفت برود , باید چه کار کنیم ؟

 باید هلش بدهیم ؟

یا آنرا به عقب ماشین ببندیم و آنرا بکشیم و به پیشرفت برویم ؟

شما بفرمائید چه کار کنیم؟

 چون اگر جناب وزیر و مدیران بلد بودند و میدانستند که باید تابحال به پیشرفت رسیده بودیم و شاید اصلا آنراهم  رد کرده بودیم.....

و یا باز آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یارانه‌ها نوعی باتلاق و گرداب است , گفت: بالاخره کاری شده و من به یکی از مسئولان محترم گفتم وقتی این کار را سابق کردند چرا شما‌ها خاموش بودید. کاری شد و سکوت هم شد و حالا باید برای خلاصی از آن فکری کرد.

به کدام مسول گفتید ؟ کی و در کجا گفتید ؟

اسم آن مسئول چیست و چه سمتی دارد ؟

از کجا فهمیدید که آن مسئول محترم است که به او این حرف را زدید ؟

سابق یعنی کی ؟

اگر آن مسئول که شما میگوئید محترم است پس چرا سکوت کرده ؟

آیا همه مسئولین محترم سکوت میکنند تا در باتلاق و مرداب  فرو برویم ؟

آیا شما هم محترم هستید ؟

که میگوئی : کاری شد و سکوت هم شد و حالا باید برای خلاصی از آن فکری کرد!!

همین ...

کاری شد و سکوت ...

حالا بفرمایید برای خلاصی از آن چه فکری میکنید ؟

فقط باید بگویم آن چیز که یقه شما را گرفته همان یارانه و حق مردم یا همان حق الناس میباشد که شما میخواهید ازشر آن خلاص شوید ...

                و من تبع الفاتحه مع الصلوات... 

     

هیچ نظری موجود نیست: