پنجشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۹۱

منطق روزه , مشت , حرف حساب

منطق روزه , مشت  , حرف حساب
 
گفتم : چرا روزه میگیری ؟ گفتا:خوب مسلمانم دیگه !
 
گفتم : دلیلش برای خودت چی ؟      
 
گفتا:که حکم رسول و دین هست! گفتم :که حکم علم و خرد بهتره /
 
گفتا:برای همدردی و درک گرسنگان ! گفتم :لذت سیری براش بهتره /
 
گفتا: برای سلامتی و بدن خوبه ! گفتم:ورزش و خوب خوردن بهتره / 
 
گفتا: روحیه جمعی و تعاون میده ! گفتم:دست رشته و والیبال بهتره /
 
گفتا: که خدا گفته و امر کرده ! گفتم:شخصا ابلاغ فرمودند ؟
 
گفت: گیر بهم نده ، حالتو میگیرم ! گفتم:دعوانداریم ,  فقط میپرسم /      
 
گفتا:چی میگی حال ندارم ! گفتم :بخاطر روزه گرفتنت هست /
 
اینبار مشت محکمی به شونم زد و گفت :
تو انگار حرف  حساب نمیفهمی و رفت ؟
 
منم حیرون این شدم که ;
مشت زدن چه جور حرف حسابی هست و دستور زبان داره یا نه ؟
و فعل و فاعل و مفعول کجای جمله هست ؟

هیچ نظری موجود نیست: