پنجشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۹۱

انتخاب نام مستعار برای کاربری در دنیای مجازی

(از دوستان نکته سنج استدعا دارم که نوشته رو با دقت بیشتری بخونن , این برداشت و نظر شخصی من هست و هیچ پیشنهادی به هیچ کسی ندارم و نمیکنم )
در دنیای امروز همه یا درصد بالایی از مردم خیلی دوست دارند مشهور بشن و اسمشون سرزبونها باشه و برای رسیدن به قله شهرت چه کارها که نمیکنن.
 
ولی در دنیای  مجازی (کاری به کار دنیا نداریم )ما ایرانیها هم خیلی شایع هست و یک دلیلش هم میتونه محدودیت کامپیوتر برای تداخل هم نامها باشه / اما اسمهایی که نداریم و واقعی هم نیست خیلی زیاد دیده میشه , حالا دلیل این انتخابها چی هست نمیدونم .
 
اما کلا میتونه یا امنیتی باشه یا جنبه شوخی و یا مزاحمتی داشته باشه که در سایتهای غیر سیاسی منظورم نیست و قاطعانه در مورد سایتهایی که مخالف رژیم هستند و مبارزه سایبری میکنن منظورم هست که از همه بیشتر و رایجتر هست.
 
اسم مستعاریا نام کاربری غیر واقعی به دلیل ترس یا امنیت یا نفوذ و درکل پنهان کردن نام و هویت اون شخص هست / و بدی این موضو هم در همینه که دوست و دشمن رو نمیشه تشخیص داد .
 
اما واقعا اون کسی که ادعای مبارزه داره میتونه برای زندانیها یا سازمانها و گروههای حقیقی و اشخاص مبارز با نام واقعی / پیام یا نقد یا هواداری و یا مخالفت بکنه ؟ چنار ۱۲۳۴ و گل آفتابگردون بوداده ۴۳۵ یا مخالفی با چشمان خون گرفته یا فریاد آزادی ناشناس ۷۷۷ از نظر حقوقی وحقیقی نداریم .
 
حالا سوال اینجاست که اگر میترسی چرا میکنی ؟ اگر میکنی چرا با نام غیر واقعی میکنی ؟ (این افتخار هست که یک مبارز با نام واقعی خودش شناخته بشه ) / اگر مساله امنیتی هست و از اون هراس داره که عقل سلیم میگه بشین به این کارا کار نداشته باش .
 
اون کسانی که در اوین و جاهای دیگه دربندند هم امنیت رو میفهمیدن و خوب درک میکردن .
 
و ثابت شده اون کسی که از گفتن و آشکار کردن اسمش میترسه در مراحل عملی و حضوری هم ترس داره و یا نیست ویا از سر کنجکاوی در گوشه وکنارها سرکی میکشه و بند کتانی ها روهم سفت بسته و در کل روی این آدما نمیشه حساب کرد.
 
و همچنین اسباب مضحکه و خنده افراد رژیم هست و کلا این آدمهارو مخالف هم حساب نمیکنن .(به کامنت های این افراد دقت کنید )
 
باز هم میگم که این برداشت و نظر شخصی من هست و هیچ پیشنهادی به هیچ کسی ندارم و نمیکنم .(اسم واقعی من در شناسنامه و کلیه مدارک و در خانواده و کل آشنایان فقط مصطفی بوده و هست )

هیچ نظری موجود نیست: