سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۴

تمایل به نژاد پرستی یا شوق به داشتن یک هویت ملی !؟

       تمایل به نژاد پرستی یا شوق به داشتن یک هویت ملی !؟

  「‫نژاد پرستی‬‎」の画像検索結果

در گرما گرم اظهار نظرها پیرامون رفتار ماموران فرودگاه جده عربستان و حمله نظامی این کشور به یمن و اظهارات تند جمعی از ایرانیان در پایگاه های اجتماعی  و دنیای مجازی در مورد اعراب , سبب شد تا برخی از روشنفکران و روشنفکر نماها آن را توهین به قومیت ها و بروز نشانه هائی از تمایل ایرانیان به نژاد پرستی بدانند و بکنند و در مذمت آن قلمفرسائی کنند و حتی نسبت به آن هشدار بدهند و آنرا خطری بزرگ متصور شوند و نشان بدهند !

پس بجاست که در اینجا از این دایه های دلسوزتر از مادر و کاسه های داغتر از آش و این روشنفکران سطحی نگر بپرسیم که :


آیا در تاریخ این مرز و بوم نمونه ای از نژاد پرستی در مردم این سرزمین سراغ دارید که برای اثبات حرف خود به آن تکیه کنید ؟

آیا در تاریخ پر فراز و نشیب این کهن دیار حتی یک نمونه از رفتار و برخورد نژاد پرستانه ایرانیان با دیگر اقوام و ملل وجود دارد که برای مدرک و دلیل حرفها و نظرات پوچ خودتان ارائه دهید ؟!

آیا در کل تاریخ هیچ نشانه ای از برده داری و تجارت و خرید و فروش برده , که یکی از اشکال و مظاهر زشت نژاد پرستیست در ایرانیان وجود دارد و هیچ رد پائی از ایرانیان در این تجارت زشت و مذموم دیده شده است و موجود میباشد ؟

آیا تاکنون در ایران هیچ سیاهپوستی بخاطر رنگ پوست خودش مورد آزار قرار گرفته و به آتش کشیده شده است ؟

آیا تا قبل از جمهوری اسلامی , از مردم ایران رفتار نژاد پرستانه ای با قوم  یهود که در دنیا مورد اذیت و آزار ملل گوناگون قرار گرفته اند , به چشم میخورد و سراغ دارید ؟

آیا میتوانید نمونه ای , مانند رفتار اروپائیان با سرخ پوستان آمریکا و یا قتل عام بومیان استرالیا و نیوزلند توسط انگلیسی ها و یا رفتار نازی ها با یهودیان , از ایرانیان و مردم ایران زمین به ما نشان بدهید و به آن استناد کنید تا بتوانید از تمایل به نژاد پرستی در ایرانیان وحشت زده بشوید و نسبت به بروز آن هشدار بدهید؟

「‫نژاد پرستی‬‎」の画像検索結果                 「‫نژاد پرستی‬‎」の画像検索結果
 
چرا تا یک اظهار نظر تند بر علیه اعرابی خود آغازگر این توهین و تحقیر بر علیه ایرانیان بوده اند را میبینید و میشنوید , بلافاصله آنرا به نژادپرستی و توهین به اقوام در نظر میگیرید و منسوب کرده  و  آنرا در بوق و کرنا میکنید ؟

و چرا آنرا نوعی تمایل به داشتن یک هویت ملی مستقل و دفاع ازملیت و علاقه به نام کشور خود و تعلق خاطر به زادگاه خودشان  , از جانب جوانانی که به یمن این طرز فکر و بینش و عملکرد اشتباه شما به بی هویتی دچار شده بودند , نمیبینید و  محسوب نمیکنید و نمیدانید ؟


آیا تعداد بیشمار انتخاب نام ها و اشکال و نمادهای کهن در دنیای مجازی توسط همین جوانان , برای شما نشانه هایی  از همین تمایل و اشتیاق به داشتن یک هویت مستقل ملی بدور از آمیزه های دینی و مذهبی نیست ؟


و حتما باید چنین واکنش هائی را توهین و تحقیر نسبت به اقوام و نشانه هائی از نژاد پرستی تصور کنید و به خورد ما  بدهید ؟
 

     

「‫نژاد پرستی‬‎」の画像検索結果      「‫نمادهای کهن‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: