سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۴

یک درس اخلاقی بزرگ از یک آمریکائی برای مسئولین و نمایندگان مجلس اسلامی

 یک درس اخلاقی بزرگ  از یک آمریکائی برای مسئولین و نمایندگان مجلس اسلامی 

「‫رونی کلمن‬‎」の画像検索結果

رونی کلمن سیاهپوست آمریکائی و قهرمان پرورش اندام نشان داد که نه تنها قهرمان است بلکه یک پهلوان با وجدان و اخلاق مدار نیز میباشد .

 مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان بر روی حساب اینستاگرام خود پستی در خصوص حضور رونی کلمن در ایران منتشر کرد :


[[ "رونی کلمن را بی محاسبه آوردیم و با هیاهو هم ردش کردیم ولی یک نکته جالب داشت شبی که می خواست برگرده از هفده هزار دستمزدش فقط پنج هزارتا برداشت گفت من برنامه ای اجرا نکردم حق من همین قدر است".]]

واقعا مسئولین و مدیران و نمایندگان مجلس و دولتمردان باید از این آمریکائی جوانمرد و منصف و باشرف و با وجدان خجالت بکشند و درس بگیرند !

آقایان مسئولین و مدیران و دولتمردان و نمایندگان مجلس و وزرا و صاحب منصبان ,

آیا یکبار , فقط یکبار شده که در هنگام دریافت حقوق و مزایا و ... غیره , دست نگهداری و کمی با خودت فکر کنی که آیا این حقوق واقعا حق تو هست ؟

و آیا به اندازه آن حقوق کار کردی و وظیفه خودت را بانجام دادی ؟


آیا زمانیکه همچون دلقک ها در مجلس و در خیابان ( مرگ بر آمریکا ) میگفتی , فکر میکردی یک آمریکائی از  تو خیلی با وجدان تر و با انصاف تر و با گذشت تر و مسلمان تر است ؟


آیا با دیدن این حرکت قبول میکنید که یک ورزشکار آمریکائی از همه شما بیشتر میفهمد و حق و ناحق سرش میشود ؟


خوب به گفته او دقت کنید , و آنرا به خاطر بسپارید , آن انسان واقعی در هنگام رفتن بدون بازگشت ( با آنهمه بلائی که بر سرش آوردند ) , در حالیکه ۱۷ هزار دلار  دستمزد تعیین شده اش بود و اگر همه را هم بر میداشت هیچکس تعجبی نمیکرد دست و دلش نلرزید و گفت : 

 (( من برنامه ای اجرا نکردم حق من همین قدر است ))

「‫رونی کلمن‬‎」の画像検索結果

یعنی ای نا مسلمانان , ای از خدا بی خبر ها , ای تسبیح بدست گرفته ها , ای جای مهر بر پیشانی زده ها , ای مدعیان خدمت , ای بی لیاقت ها , ای دشمنان خدا و خلق خدا , ای نخورده های ندید بدید , ای دزد های بیشرف و ای دون طبعان سفله و پست ,  با آنکه این مبلغ قید و تعیین شده بود , چون کاری نکردم و برنامه ای اجرا نکردم  , پیش خودم و خدای خودم شرمنده خواهم شد اگر از حق خودم بیشتر بردارم.

و با مناعت طبع و بزرگواری و با شرافت اخلاقی و وجدانی پاک مبلغی را که حق خودش میدانست را فقط برداشت و رفت ...

و اینکار را در مقابل خبرنگاران و دوربینها و تلویزیون و غیره نکرد که که بگوئیم :


دارد ریا و تظاهر میکند که رای برای دوره بعدی نمایندگی خودش جمع کند .

رونی کلمن را نیازی نبود به بهشت زهرا ببرند تا برسر قبر از فداکاران واز جان گذشتگان فاتحه بخواند اوخودش مظهر ایثار و الگوی بی نیازی و گذشت بود...  

هر چند میدانم شما در چنان منجلابی از چشم هم چشمی و رقابت در کم کاری و دزدی و مال اندوزی و رانت خواری و رشوه گیری فرو رفتید که گمان نمیکنم بتوانید چنین رفتارهائی را ببینید و بشنوید , ولی یکبار , فقط یکبار هنگام دریافت حقوق , لحظه ای به این فکر کن که :

 چه نانی به خانه خود میبری و به زن و بچه خودت میدهی و آیا واقعا آن حقوق حق تو هست ؟

درود خدا بر آن ورزشکار با مرام و با اخلاق و سربلند 

     
           و ننگ و نفرین بر شما راهزنان بی وجدان و سیه رو و سرشکسته

「‫رونی کلمن‬‎」の画像検索結果

  

هیچ نظری موجود نیست: