دوشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۳

ناآگاهی مسئولین جمهوری اسلامی از تاریخ در مورد حرکت نظامی اخیر ترکیه

    ناآگاهی مسئولین جمهوری اسلامی از تاریخ در مورد حرکت  نظامی اخیر ترکیه

 「‫حفاظت‎از قبر سلطان‎سلیمان‎در سوریه/‬‎」の画像検索結果

در حالیکه مسئولین و دولتمردان جمهوری اسلامی از ورود تانک ها و سربازان ترک به شمال شهر حلب واقع در سوریه (( که بخاطر حفظ مقبره سلیمان شاه پدربزرگ عثمان غازی بنیانگذار سلسله عثمانی صورت گرفته )), مکدر و نا راضی میباشند و گویا اصلا خبر ندارند و در تاریخ نخوانده اند که مقبره سلیمان شاه بر اساس پیمان‌ نامه‌هایی که پس از سقوط امپراتوری عثمانی وضع شد، بخشی از قلمروی ترکیه در خاک سوریه محسوب می‌شود.

این آرامگاه پس از سقوط امپراطوری عثمانی اشغال و سوریه توسط فرانسه، ترکیه به عنوان وارث عثمانی طی قرارداد آنکارا و قرداد لوزان این منطقه را جزیی جدا نشدنی از خاک ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود. در سال ۱۹۳۸ ساختمانی بزرگ در آن منطقه بناگردیده و ژاندارمری ترکیه در محل مستقر می‌شود و ارتش ترکیه مسئول حفاظت از آرامگاه را بر عهده می‌گیرد.

در سال ۱۹۷۳ دولت سوریه با ساخت سد بروی دریاچه اسد موجب زیر آب رفتن آرامگاه و روستاهای اطراف گردید. دولت سوریه با هماهنگی با ترکیه قبل از بهره‌برداری ساختمان ژاندارمری و آرامگاه و همچنین روستای کاراکوزک را به محلی امن منتقل کردند.

منبع خبر : ویکیپدیا : tp://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%87%  

    「‫حفاظت‎از قبر سلطان‎سلیمان‎در سوریه/‬‎」の画像検索結果

پس بهتر است آقایان برای بشار جان نگران نباشند و جارو جنجال راه نیاندازند تا بی سوادی خودشان را عیان کنند و دستمایه تمسخر و خنده دیگر همتایان خودشان شوند !

هر چند که این حرکت ترکها عرق شرم بر پیشانی من نشاند که ترکها برای پدر بزرگ بنیانگزار سلسله عثمانی که جنایتهای بیشمار آنها و مخصوصا سلطان سلیم ملقب به بیرحم هنوز در یاد همسایگان آنها میباشد  , چنین ارج و قربی  برای پدر بزرگ آنها قائل شود و بخاطر جسد و جنازه و مقبره او خاک کشوری را ضمیمه خاک خودش سازد و حتی ساختن سد برای آبادانی کشورشان را باید منوط و به شرط انتقال مقبره و پاسگاه و روستاهای اطراف آن شود تا به مکانی مطمئن وامن تر منتقل گردد. 

بعد ما مقبره خدمتگزارترین و خوش نامترین پادشاهان خود را ویران کنیم و یا به زیر آب سد می فرستیم و آنها را (( بلکه در واقع خودمان را )) نزد جهانیان خوار و خفیف و بی ارزش می کنیم و تاریخ کشور خودمان را از بین می بریم .

و نادانی چون خمینی و ابلهی همچون خلخالی دست به ویرانی آنها بزنند و احمقانه ندانند که تخم کینه و ویرانی مقابر خود را در دل مردم میکارند و بعمل می آورند ...

چرا که گویند : هر دست که دادند همان دست گرفتند ...  

 「‫مقبره پادشاهان خود را ویران کنیم‬‎」の画像検索結果             「‫مقبره رضا شاه‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: