چهارشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۳

احمقانه ترین توجیهی که در عمرم دیدم و خواندم !

    احمقانه ترین توجیهی که در عمرم دیدم و خواندم !



آیا تابحال مثال عذر بدتر از گناه را شنیده اید ؟

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم بخاطر عاشورا عذری آورد که حیثیت خداوند را هم به زیر علامت سوال برد و بنی امیه را از خداوند مقتدرتر دانست !!
 

به گزارش فارس، یکی از سؤالاتی که پیرامون عاشورا مطرح می‌شود، این است که :

محرم جزو ماه‌های حرام است، پس چرا امام حسین(ع) در این ماه جنگ کرد؟

اصلاً فلسفه اینکه خدا خواست تا واقعه عاشورا در این ماه باشد،  چیست؟

پاسخ : این ابن زیاد و عمر بن سعد بودند که امام حسین(ع) را در کربلا محاصره کرده و جنگ را آغاز کردند و تلاش امام در جهت ممانعت از وقوع جنگ در ماه حرام در قلب آن از خدا بی‌خبران مؤثر نیفتاد، فلذا امام به دستور قرآن که می‌فرماید: ماه حرام در برابر ماه حرام (اگر دشمنان، احترام آن را شکستند و در آن با شما جنگیدند، شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید) و تمام حرام‌ها (قابل) قصاص است، هر کسی به شما تجاوز کرد، همانند آن بر او تعدی کنید و از خدا بپرهیزید...[6]، در صدد دفاع برآمده و از باب دفاع و مقابله به مثل با آنان جنگید، روی این حساب امام حسین (ع) در کربلا دفاع کرد نه جنگ.[7]

با توجه به توضیحی که در پاسخ بخش اول پرسش داده شد، زمینه و مجال بررسی بخش دوم نمی‌ماند، زیرا نه تنها خواست خدا وقوع حادثه عاشورا در ماه محرم نبوده تا از فلسفه آن سؤال شود، بلکه خواست خدا این بوده که این حادثه در ماه محرم واقع نشود، زیرا خداوند از وقوع جنگ و خونریزی در ماه‌های حرام از جمله محرم کلاً منع فرموده است، این بنی‌امیه و عمّال حکومت آنان بودند که این حادثه تلخ و دلخراش را در ماه حرام به وجود آوردند و وقوع این حادثه تلخ در ماه محرم بر خلاف دستور خدا نشانه دیگری بر نفاق بنی‌امیه است.

منبع خبر :http://www.tabnak.ir/fa/news/445587/چرا-خدا-خواست-واقعه-عاشورا-در-ماه-محرم-باشد

اگر خواست خدا واقعه عاشورا در محرم نبود پس خواست که بود ؟

و آن چه کسی هست که خواست و اراده اش از خواست اراده خدا قویتر است ؟

اگر همه چیز خواست خدا هست و خدا بر همه چیز قادر و عالم هست , پس واقع کربلا هم خواست و کار خدا بوده و اگر خواست خدا نبوده که پس الله هم قادر و عالم نیست و دروغ میگویند !

پس اگر از  روز ازل مشیت الله بر کشته شدن حسین در روز دهم ماه محرم الحرام بوده , دیگر حرام کردن  جنگ و خونریزی در ماه محرم چگونه از جانب الله صادر شده ؟

و با چه عقلی جنگ را در محرم حرام میکند ولی  کشته شدن حسین را را در همان محرم الحرام قرار میدهد؟

و چرا حسین که میدانسته در محرم الحرام جنگ ممنوع است ,, قیام میکند ؟
آیا حسین نمیتوانست دو ماه بعد قیام کند و خون و خونریزی راه نیاندازد ؟

و چرا حسین که میدانست ماه محرم جنگ و قتاله حرام است بخاطر دستور خدا کوتاه نیامد و با یزید بیعت نکرد و برعکس انقدر آدم کشت که خون تا رکاب ذوالجناح بالا آمد؟

تا  آخر جبرئیل دست به دامنش شد که تورو خدا انقدر نکش و بیخیال شو و بگذار سرت را ببرند که با هم  بزنیم تو بهشت....

 

هیچ نظری موجود نیست: