چهارشنبه، دی ۱۸، ۱۳۹۲

ما نگران امنیت جامعه هستیم و آقایان بفکر سواستفاده جناحی!

ما نگران امنیت  جامعه هستیم و آقایان بفکر سواستفاده جناحی!

  

در حالیکه مردم نگران صلاحیت عقلی و رفتاری کسانی که مجوز حمل سلاح  وحق  استفاده از آن را دارند , هستند و توجه و حساسیت زیاد نسبت به این موضوع ,  نشانگر ترس و نگرانی مردم از بروز و تکرار چنین رفتارهائی در سطح جامعه میباشد, برخی از افراد سرشناس جناح اصولگرا و ارزشی سعی در جناحی کردن و سیاسی نمودن این مطلب دارند.

این نگرانی زمانی به اوج میرسد که معاون فرمانده نیروی انتظامی میگوید :

[[  :«فرد بنا به تشخیص خود از سلاحش استفاده می‌کند و باید جواب‌گوی تشخیص‌اش نیز باشد.» جانشین فرمانده‌ ناجا رسانه‌ها را متهم کرد که این
اقدام کریمی را "بزرگ‌نمایی" کرده‌اند.]]

آیا تیراندازی به سمت ماشین یک زوج جوان در وسط یکی از بزرگترین اتوبان های شهر آن هم در ساعت سه و نیم صبح و فقط بخاطر اشتباه و یا تخلف در رانندگی از جانب یک مداح (( نه مامورین پلیس )) مسئله کم اهمیت و کوچکی هست ؟

اگر گلوله های شلیک شده سبب قتل آن زوج جوان میشد , چه کسی پاسخگو بود ؟

مردم نگران این هستند که از ٥٠٠ هزار نفری که مجوز حمل سلاح دارند و استفاده از آن هم بنابر تشخیص خودشان هست , چند نفر مثل مداح محمود  کریمی بخاطر مسئله پیش و پا افتاده ای چون تخلف رانندگی دست به اسلحه میبرند و به سمت مردم شلیک میکنند ؟  

مردم میپرسند , بنابر چه ضوابطی و طبق چه تعهداتی مجوز حمل سلاح صادر میشود؟

و در صورت بروز چنین حوادثی چه کسی پاسخگو میباشد ؟ 

اما در این میان افراد منسوب به جناح اصولگرا و ارزشی میزان فهم و شعور اجتماعی خود را نشان دادند و ثابت کردند که دارای زاویه دید بسیار تنگ و بسته ای هستند  و فاقد بینش و آینده نگری در تفکر خود میباشند  .

و بجای آنکه معقول و با دیدی باز به این مشکل که ممکن است فردا برای خود و یا خانواده هایشان اتفاق بیافتد , نگاه کنند و برای جلوگیری از تکرار آن تلاش بکنند و چاره ای بیاندیشند , سعی در سیاسی کردن و سو استفاده از این مطلب در  درگیری ها و اختلافات جناحی میکنند و میخواهند از آن برای کسب امتیازبهره ببرند  !

  



 

هیچ نظری موجود نیست: