دوشنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۴

چرا فکر میکنید که آزادی شما اینجا و در نزد ماست؟!

       چرا فکر میکنید که آزادی شما اینجا و در نزد ماست؟! 


در تصویر فوق اعتراض تعدادی از جوانان ایرانی در کمپی واقع در یکی از جزایر یونان که در وضعیتی بلاتکلیف بسر میبرند را مشاهده میکنید .

حالا یکدقیقه خودتان را بجای یک دولتمرد یا مسئول یا نظامی یونانی و یا مامور اداره مهاجرت مقصد این جوانان ایرانی و یا اصلا یک آدم بیطرف بگذارید و این عکس را نگاه و به نوشته های آنان دقت کنید .


آنها به زبان بین المللی انگلیسی که برای همه مردم دنیا قابل خواندن و قابل فهم است بر روی تکه های کارتن نوشته اند :


ما مردم ایران فقط آزادی میخواهیم !


مردم ایران گرسنه نیستند !!


به نژادپرستی نه میگوئیم !


ما آزادی میخواهیم !


ایرانیان گرسنه نیستند !!


فقط آزادی...!!!


خوب دقت کنید ...


تعدادی جوان که در کشور شان جنگ نیست , همراه با تعدادی دیگر از مردمی که در کشور آنها جنگ است با به خطر انداختن جانشان از راه دریا و بصورت غیر قانونی و بدون مجوز به کشوری که خودش با شدیدترین مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکند و یکی از بدهکارترین کشور های اروپائی میباشد و در حال فروپاشی است , وارد شدند و برای دولت آنجا ایجاد مشکل کرده اند و هزینه بر روی دست آنها گذاشته اند .


در عین حال این جوانان مدعی هستند که در کشورشان گرسنه نبودند و گدا گشنه هم نیستند و فقط بخاطر (( آزادی )) خودشان را با آن سختی ها و خطرات به آنجا رسانده اند و خودشان را در این وضعیت انداختند و در  هوای بدست آوردن (( آزادی )) اینک در کمپی اسیر شدند و حتی آب و غذای کافی هم ندارند !!


حال اگر شما مامور سازمان حقوق بشر و یا مامور اداره مهاجرت و یا یکی از دولتمردان دولت ورشکسته کشور یونان و یا یکی از محافظین و ماموران آن کمپ بودید در مقابل این صحنه چه عکس العملی از خود نشان میدادید؟


و در مورد این افراد چه فکری میکردید ؟


و با آنها چه برخوردی میکردید و چه تصمیمی در مورد آنها میگرفتید ؟!


و آیا به نظر شما  این جوانان و هموطنان گرامی در مقابل این پرسش ها چه جوابی دارند بدهند و این گفته ها و نوشته های خودشان را چگونه توجیه میکنند ؟؟!


منظور شما کدام (( آزادی )) هست ؟


و اگر فقط آزادی میخواهید و از جانب تمام ایرانیان نیز سخن میگوئید , پس چرا اینجا هستید؟


 آیا فکر میکنید که وجود شما در اینجا و یا کشور دیگری روند آزادی و آزاد کردن کشورتان را تسریع و تضمین میکند ؟


آیا شما فکر میکنید که آزادی مورد نظر شما و آزادی همان مردمی که در آن نوشته ها از آنان یاد کردید را در اینجا و یا در هر کشور دیگری در بسته بندی و در داخل سوپر مارکت ها میفروشند و عرضه میکنند ؟ 


و اصلا چرا فکر میکنید که آزادی شما اینجا و در دست ماست و شما هم حتما باید بیایید اینجا و آنرا از ما بگیرید؟

هیچ نظری موجود نیست: