پنجشنبه، آبان ۲۱، ۱۳۹۴

فیتیله , ابزار سنجشی برای ما ملت ساده و اقوام زود باور ایرانی !

 فیتیله,ابزار سنجشی برای ما ملت ساده واقوام زود باور ایرانی


                            ( خواهش میکنم لطف کنید و مطلب را تا آخر بخوانید و بعد اظهار نظر کنید )

ما ایرانیان , مردمانی بسیار ساده و زودباور و بسیار حساس و سطحی و دهان بین و غیر منطقی هستیم ( و یا بودیم یا آنکه شدیم , که در هر صورت فرقی در واقعیت و وضعیت فعلی ما نداشته و ندارد !) که پنداری روز به روز از عقل و خرد و منطق و درک و فهم و شعور فاصله بیشتری میگیریم و بیشتر به باتلاق جهل و غرور و حماقت و خودبینی فرو میرویم و ماجرای برنامه تلویزیونی ( فیتیله ) و برخورد ما نسبت به آن , شاهد بسیار خوب و معتبری برای قبول این حقیقت میباشد .

ای ملت ایران , ای اقوام ایرانی , ای هم میهنان و هموطنان , خواهش میکنم بیائید قبل از هرگونه پیش داوری و اظهار نظر و واکنشی نسبت به هر چیز , کمی در مورد آن فکر کنیم و جوانب و اهداف و عواقب آنرا بسنجیم و بعد آنرا تائید و یا تکذیب و یا محکوم کنیم و به خیابان ها بریزیم و خشم و اعتراض خودمان را نشان دهیم...


تا مبادا گذشت زمان به ما نشان دهد و ثابت کند که آلت دست و بازیچه امیال پیدا و پنهان شدیم و با ما همچون موش و خوکچه های آزمایشگاهی رفتار کردند و برای رسیدن به هدفی و یا منحرف کردن اذهان ما نسبت به موضوعی و یا تحت الشعاع قرار دادن خبری با احمقانه ترین دلیل و ساده ترین روش و کم هزینه ترین شیوه ما را وسیله کردند و از ما سواستفاده نموده اند ...


همانطور که گفتم ( ماجرای فیتیله ) دلیل و مدرک بسیار خوبی برای کمی تفکر و تعمق بیشتر نسبت به این حقیقت و در باره این مطلب میباشد .


دوستان خودتان کمی فکر کنید ؛

آیا در صدا و سیمای جمهوری اسلامی که یکی از مهم ترین و با ارزش ترین و بسته ترین ابزارهای حکومتی رژیم میباشد و تحت کنترل شدید و نظارت دقیق و حساب شده ای قرار دارد , حتی یک نفر پیدا نشد که با توجه به حساسیت های قومی موجود در جامعه و آنهم درست پس از بلوای خاطره اکبر عبدی هنرمند با سابقه از سفر به عربستان که کارش به شکایت نماینده مجلس بخاطر توهین نژادی و قومیتی از ایشان کشید , از خودش  بپرسد که :

چرا یک گروه نمایش برنامه کودک و نوجوان با دوازده سال سابقه فعالیت و تجربه کاری برای نشان دادن تفاوت بین نوع و جنس مسواک و خمیر دندان کودکان و بزرگسالان باید چنین نمایش ابلهانه و سخیفی را آنهم با لهجه ترکی ( یا آذری )و نه در یک برنامه زنده بلکه در برنامه ای که قبلا ضبط شده و از تمام نظارت ها و فیلترها و بازبینی ها ی موجود گذشته را انتخاب کند و نمایش بدهد ؟!

آیا میتوان باور کرد که آقای ... و دیگر همکارانش و و نویسنده و تهیه کننده و فیلمبردار و منشی صحنه و نورپرداز و مسئول صدا و افکت و مسول بازبینی و ماموران مسئول وزارت اطلاعات و برادران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی افراد که در تهیه و پخش این فیلم حضور داشتند , حتی به ذهن یکی از آنها خطور نکرده باشد که این نقش و این دیالوگ میتواند سبب تحریک آذری ها و ترک زبانها و حساسیت قومی و نژادی در جامعه گردد؟!!


 


 و آیا ممکن است که تمامی آنها اینقدر از احوال  و اخبار جامعه خودشان بیخبر و ناآگاه بوده باشند؟!!

با اطمینان به شما قول میدهم و میگویم که چنین چیزی غیر ممکن و محال است و هیچ احتمالی در مورد اشتباه و یا بی توجهی و یا قصور و سهل انگاری در مورد تهیه و پخش آن وجود ندارد.


و مطمئن باشید که این برنامه کاملا آگاهانه و حساب شده تهیه و ضبط و پخش شده و با گذشت زمان و با توجه به میزان اهمیت اخبار قبل و مخصوصا بعد از آن و نزدیک بودن انتخابات مجلس و با توجه به شدت و غلظت و اهمیت و برخوردها واکنش های مربوطه , به راحتی میتوان به دلیل پخش و جنجال سازی بر سر این برنامه و نمایش پی برد ...!


هم وطنان عزیز , مطمئن باشید که این برنامه  ها و نمایش ها اصلا و ابدا توهین به ما نیست و بلکه آزمایشات علمی بسیار ساده ای میباشد که برای شناخت بیشتر از کنش و واکنش های جمعی و دریافتن میزان فهم و شعور و آگاهی اجتماعی ما برای تعیین و ترسیم نقشه ها اجرای برنامه های خودشان میباشد .


آیا واقعا فکر میکنید که برای توهین کردن راه ها و روش های بهتر و مطمئن تری  وجود ندارد یا آنها بلد نیستند و بیخبر میباشند ؟!


و آیا به نظر شما این فلاکت و وضعیت موجود و نگهداشتن ما در همین وضعیت بزرگترین و بی ادبانه ترین توهین به ما و شخصیت وقومیت و حیثیت و ملیت و کشورما نیست و نمیباشد؟


و باز هم چند باره خدمت هم میهنان عزیز و گرامی آذری و ترک زبان خودم عرض میکنم که وسیله و بهانه تحریک در مورد شما زبان مادری میباشد وگرنه خودتان بخوبی میدانید که بزرگترین توهین به شما خشک کردن دریاچه اورمیه و شوره زار نمودن خاک حاصلخیز سرزمین پدری شماست...!  


و در آخر اینکه آیا واقعا آنقدر ساده و زودباور هستید که تصور کنید این  برادران و اربابانشان آنقدر احمق و سهل انگار هستند که نفهمند و بخواهند با چنین چیزهای سطحی و نمایش های سخیفی  ما را تحریک و از خواب غفلت بیدار کنند و بر علیه خودشان به تحرک  و تقابل در آورند؟؟


زهی خیال باطل  , زهی گمان خام ...


زیرا باید بدانیم این فیتیله از جنس همان همان  فیتیله معروفی است که گاه و بیگاه  در اظهارات خودشان ابراز میدارند و با آن کارهای دیگرشان را بالا و پایین میکشند و تنظیم میکنند!!
 

 

 

هیچ نظری موجود نیست: