جمعه، آبان ۱۵، ۱۳۹۴

کمیته امداد امام خمینی , درآمدهای میلیاردی با خدماتی در حد مشاوره !

  کمیته امداد امام خمینی , درآمدهای میلیاردی با خدماتی در حد مشاوره !


از آنجا که آقای سید پرویز فتاح در مصاحبه با ایسنا ادعا کردند :

[[ اساسی‌ترین کار کمیته امداد خدمات مشاوره‌ای است و تاکید بر خدمات مشاوره ای در این نهاد باعث آن شده که کمتر از یک درصد از ازدواج‌های صورت گرفته در کمیته امداد منجر به طلاق شود.]]


همین سبب شد که بطور اجمالی تحقیقی در مورد این کمیته که از نامش پیداست که باید مددکار و یاور محرومان باشد بکنیم .

 یکی از نهادهای موازی و بی حساب و کتاب در جمهوری اسلامی کمیته امداد امام خمینی میباشد که :


(( سعید ستاری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، میزان کمکهای مردمی در سال ۱۳۹۱ را بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.[۳]


در سال ۱۳۹۰، ماهانه ۱۵ میلیارد تومان در بخش صدقات جمع‌آوری شده است.[۲]


طبق اعلام دفتر آمار کمیته امداد در آذر ۱۳۹۲، درآمد کمیته امداد امام از محل صندوق‌های صدقات سال گذشته [سال ۱۳۹۱] حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است.[۴]
همچنین در آبان ۱۳۹۳، کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد که ماهیانه بیش از ۲۱ میلیارد تومان صدقه در ایران جمع‌آوری می‌شود.[۵]  ویکیپدیا ))


البته این مشتی از خروار میباشد ولی اصل درآمدها و بودجه و اعتبارات طبق ماده هشت اساسنامه این کمیته :


[[ ماده هشت, منابع مالي امداد امام عبارت است از:
الف ـ عنايات مقام معظم رهبري مدظله العالي.
ب ـ اعتبارات و كمك‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران.
ج ـ هدايا و كمك‌هاي مردمي، مؤسسات، سازمان‌ها و نهادهاي داخل و خارج از كشور.
د ـ صدقات، نذورات، زكوات، انفاقات، هبه و ثلث و موقوفموفقیت های چشمگیری اتي كه به نام امداد امام وقف مي‌شود.
هـ ـ درآمد حاصل از فعاليت‌هاي اقتصادي شركت‌ها و مؤسسات وابسته براساس سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري مدظله العالي.
و ـ فروش اموال ( منقول و غيرمنقول). 

 
منبع : http://www.emdad.ir/central/moarefi/asasname.asp ]]

با توجه به چند رقم میلیاردی کمکهای مردمی و صدقات و بدون احتساب بودجه و اعتبارات دولتی به این نهاد , لطفا به گفته رئیس این کمیته توجه بفرمایید :


[[ سید پرویز فتاح در نخستین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر که صبح امروز در مجتمع کمیته امداد برگزار شد، ضمن اشاره به آنکه جامعه هدف کمیته امداد افرادی هستند که بسیار آسیب‌پذیرند و در نتیجه نیاز به حمایت بیشتری دارند، گفت: بدون تردید خدمات روانشناسی و مشاوره هزینه کمتری را برای مجموعه امداد دارد و ما می‌توانیم با این روش به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم. ]]




توجه فرمودید چون حرف مفت زدن و وعده و وعید الکی دادن هزینه کمتری دارد ایشان میتوانند پیشاپیش به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند !!


اما به نکته بسیار جالبی که خود ایشان اقرار کرده است و به زبان خودش گفته است توجه کنید:


[[   وی در ادامه ضمن بیان آنکه در حال حاضر مردم نیکوکار حمایت‌های بسیاری را از جامعه هدف کمیته امداد انجام می‌دهند، گفت: هم‌اکنون 208 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که 800 هزار حامی از این ایتام حمایت می‌کنند و در واقع به ازای هر یتیم 3 یا 4 حامی وجود دارد. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه به اجرای طرح محسنین اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز 340 هزار حامی برای حمایت از بچه‌های بدسرپرست آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.


منبع خبر :
http://www.isna.ir/fa/news/94081408315/کمتر-از-یک-درصد-ازدواج-ها-در-کمیته-امداد  ]]



خیلی جالب است که با وجود این همه کودکان خیابانی و کودکان کار که هر روزه ما در خیابانها و سر چهار راهها میبینیم ایشان مدعی هستند که  ۲۰۸ هزار یتیم تحت پوشش و حمایت کمیته امداد هستند ولی پولش را مردم میپردازند و مردم به آنها کمک میکنند !!


حالا خودتان حساب کنید وقتی ایشان از ۲۰۸ هزار یتیم اینگونه حمایت میکنند و آنها را تحت پوشش قرار میدهند , هزینه چند ازدواج را متقبل شدند و و چند مراسم عقد و عروسی را تحت پوشش داشتند که آمار طلاق آنها کمتر از یک درصد شده است ؟


 آیا در این مملکت یک شیر پاک خورده نیست و پیدا نمیشود که برود و ببیند آن بودجه و اعتبارات دولتی و آن چند صد میلیارد تومان درآمدها کجا و به جیب چه کسانی میرود و در کجا خرج و هزینه میشود ؟!!


که آقای سید پرویز فتاح در کمال وقاحت و بیشرمی در باره یک نهاد امدادی که از اسمش پیداست که باید امداد و کمک رسانی کند نگوید :


[[  در مجموعه امداد خیلی نگران توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف نیستیم و اصل را بر حمایت معنوی و توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف کمیته امداد گذاشته ایم، زیرا معتقدیم قطعاً با ارائه خدمات حمایتی و درمانی و روانشناسی می‌توانیم از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم. ]]


یعنی تمامی کارمندان و پرسنل کمیته امداد دوره های گفتار درمانی و روانشناسی را دیده اند و مدرک این کار را دارند که ایشان بخواهند با  ارائه خدمات حمایتی و درمانی و روانشناسی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند که ایشان به دروغ چنین ادعائی میکنند ؟!


  

 

هیچ نظری موجود نیست: