پنجشنبه، آذر ۰۵، ۱۳۹۴

معمای شاه یا معما کردن شاه ؟

                                           معمای شاه  یا  معما کردن شاه ؟



در حالیکه به برکت دسترسی آسان به کتب و آرشیو فیلم ها و دیگر منابع و اسناد و مدارک موجود در مورد پنهان ترین و ریزترین و خصوصی ترین زوایا و جوانب زندگی و پادشاهی و حکومت محمد رضا شاه پهلوی سبب شده که شخصیت او یکی از شناخته ترین شخصیت ها و دوران حکومت او یکی از روشن ترین دوران تاریخ معاصر ایران باشد ,
صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اجیر کردن شخصی بنام " محمد رضا ورزی " که سابقه تحصیل و مدرک تحصیلی او در مورد کارگردانی و فیلمسازی در هاله ای از ابهام وجود دارد , اقدام به ساخت سریالی بنام " معمای شاه " کرده که فقط  انتخاب تیتر و نام سریال در مورد پوشیده و پنهان بودن زندگی شاه , نشانگر عدم درستی و صداقت و میزان بلاهت و نا آگاهی کارگردان و دست اندر کاران ساخت این مجموعه
می باشد ؟!

حال آقای محمد رضا ورزی که هیچ مدرکی از میزان تحصیلات کلاسیک و آکادمیک ایشان در زمینه هنر و سینما و کارگردانی و فیلمسازی در دست نیست و در هیچ موتور جستجو گری یافت نمیشود و با سابقه ای که بنابر ادعای خودشان :


[[  من کار فیلمسازی را به صورت آماتوری با سینمای هشت شروع کردم آن موقع نگاتیو، هشت میلیمتری بود . این کارگردان عنوان کرد: من در مقطع دبیرستان تئاتر کار کردم و  اجراهای ده روزه و یک هفته ای داشتیم که این کار نیز باعث علاقمندی من به این حرفه شد. کار فیلمسازی را به صورت جدی تر با یک کار تقریبا هشتاد دقیقه ای برای شبکه یک به اسم «فیلسوف ری» شروع کردم البته قبل تر از آن کار کودک انجام می دادم. یادم هست یک جنگ کودک سال 69 بود که تولید کردم و سالها بعد از آن یعنی در سال 73 اولین کار تولیدی خودم را ساختم ...]]


منبع خبر :
http://www.shomanews.com/NewsDetail/249931/%D9


چطور مدعی ساخت این سریال و بازگوئی قسمتی از تاریخ این کشور شده و با کدام عقل و شهامتی چنین چیزی را متقبل شدند , خدا میداند ؟؟!

 
آیا جناب ورزی میتوانند به ما بگویند که چه زوایای پنهان و پوشیده ای در شخصیت و زندگی وحکومت محمد رضا شاه فقید وجود داشت که ایشان با هزینه های میلیاردی از بودجه صدا و سیما بخواهند آنرا برای ما به تصویر بکشند ؟

و اصلا ایشان از کدام معما حرف میزنند و کدام معما را میخواهند برای ما حل کنند؟!


برای بالا بردن آگاهی و سطح معلومات جناب ورزی  ؛ 


[[ معنی کلمه و واژه معما  در لغتنامه دهخدا : معما. ۞ [ م ُ ع َم ْ ما ] (ع ص ، اِ) پوشیده شده . || نابینا کرده شده . || مکان پوشیده .  به اصطلاح کلامی که به وجه صحیح ...]]


آیا انتخاب تیتر و نام  " معمای شاه " برای این سریال یک تقلید ناشیانه و ابلهانه , بخاطر استقبال کم نظیر و موفقیت آمیز از کتاب " معمای هویدا " ی آقای عباس میلانی محقق و پژوهشگر ارزشمند تاریخ معاصر ایران نیست؟ 


 و آیا ساخت این سریال پر هزینه هم بنوعی برای مبارزه و تخریب  کتاب " نگاهی به شاه " آقای میلانی و بخاطر تحریف تاریخ نیست ؟


و اما بدانید که در مورد محمد رضا شاه فقید فقط این معما وجود دارد که واقعا شاه چه داغی بدل اینها گذاشته که پس از ۳۷ سال از پایان دوران حکومتش و گذشت ۳۵ سال از مرگ او , اینها هنوز دست از تخریب او و تحریف دوران زمامداری او بر نمیدارند...؟!    





 

هیچ نظری موجود نیست: