چهارشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۹۴

یک پرسش و چند نوع اسلام ؟

                                          یک پرسش و چند نوع اسلام ؟
 
「‫پاسخ متفاوت مراجع تقلید درباره روش اعدام‬‎」の画像検索結果

خبرگزاری ایسنا که معلوم نیست آیا از روش های معمول اعدام که همان بر دار کشیدن است بعلت یکنواختی خسته شده و یا یکی از خبرنگاران شیر پاک خورده آنرا برای جامعه مناسب ندانسته روش اعدام به طریقه تزریق سم ( یا همان تزریق کشنده ) را که بنابر ادعای بسیاری از صاحب نظران انسانی ترین روش اعدام است را بنوعی از طریق استفتاء به شش بزرگ آخوند که به اصطلاح مرجع تقلید میباشند و مثلا از بقیه آخوند ها بیشتر بارشان هست و میفهمند پیشنهاد داده و پرسیده...

 ولی جالب اینجاست که هرچند همه آنها سر در آخور اسلام دارند و از یکجا میچرند و منبع فتاوی آنها از یک اسلام میباشد و هر شش نفر آنها مدعی اسلام و اسلام شناسی میباشند جوابهای مختلف و متفاوتی دادند که یا باید بگوئیم یک جای اسلام اینها میلنگد و خراب است و یا هیچکدام از آنها حالیشان نیست و نمیفهمند و و بنابر وضعیت مزاجی و خلق آنروز خودشان باد گلو را حکم اسلام میکنند و دروغ میگویند و از خودشان افاضتی در میدهند و به خلق الله حقنه میکنند !!

چرا که اگر یکی بگوید جایز است و دیگری بگوید جایز نیست , بدون شک یکی از آن دوتن اشتباه میکند و هیچ نمیفهمد و الکی مرجع تقلید شده و برای خودش دمبک و دستک درست کرده و دکان باز کرده است .


عقل سلیم حکم میکند که اگر منبع و سر چشمه آبی یکی باشد هر شش نفر آنها باید یک جور آب در دبه خود پر کنند و داشته باشند و ارائه دهند.


نه یکی آب هویج و آن دیگری آب معدنی و دیگری آب زیپو به خورد خلق خدا بدهند !؟!


「‫پاسخ متفاوت مراجع تقلید درباره روش اعدام‬‎」の画像検索結果

پس به سوال و به پاسخهای آنها دقت کنید :


به گزارش ایسنا، شفقنا برای نخستین بار روش اعدام با تزریق سم را مورد پرسش از علمای شیعه قرار داده است. در این خصوص، مراجع عظامی شیعه دیدگاه‌های متفاوتی ابراز داشته‌اند که هر کدام نکات حائز اهمیتی ( این را نگوئی چه میخواهی بگوئی ؟!) گوشزد می‌کند.

حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، صادق روحانی، موسوی اردبیلی، سبحانی و صانعی به پرسش‌های شفقنا درباره حکم اعدام با تزریق سم پاسخ داده‌اند.


متن این پرسش‌ها و پاسخ‌های مراجع تقلید شیعه بدین شرح است:


نظر به آنکه برای اعدام شیوه‌های مختلفی وجود دارد، آیا در شرع برای اعدام در هر محکومیتی شیوه مخصوصی تعیین شده است؟

اگر کسی بنا به تشخیص قاضی محکوم به اعدام شده است و در شرع برای آن محکومیت شیوه مخصوصی از اعدام تعیین نشده است، آیا می‌توان با تزریق سم حکم اعدام را اجرا کرد؟

پاسخ حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی:

در صورتی که نوع خاصی از قتل در لسان دلیل وارد نشده باشد، در فرض وجود مصلحت، حاکم شرع می‌تواند شیوه مذکور را انتخاب کند.


ترجمه  : [ من  نمیدونم چرا اینها نمیتوانند به زبان آدم حرف بزنند خوب بگو : ] اگر قتل ا نوع خاصی که ذکر نشده باشد اگر حکم شرع صلاح بداند جایز است .)
 
پاسخ حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:


در صورتی که شیوه خاصی برای اعدام در شرع تعیین نشده باشد، باید این کار به شکل مرسوم و متداول اجرا شود و غیر آن جایز نیست.

( حالا خوبه پدر و پدر بزرگش هم جهود بودند ها ....! )

پاسخ حضرت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی:

در بعضی موارد شیوه خاصی برای اعدام مشخص شده، مثل «رَجم» ولی در مواردی که شیوه خاص تعیین نشده، در صورتی که حاکم شرع مصلحت بداند، اعدام با تزریق سم چنانچه موجب زجر بیش از حد معمول و متعارف در اعدام‌ها نباشد، مانعی ندارد.


( این یکی اصلا نمیدونه چی هست یعنی نمیدونه از سنگسار , رجم , و رو هوا جون کندن و تیر خوردن هم خیلی کم زجر تر هست ! )

پاسخ حضرت آیت‌الله العظمی سیدمحمدصادق روحانی:

شارع مقدس در کیفیت اعدام مطلقاً می‌فرماید: باید به نحوی باشد که خیلی دردناک نباشد و با شمشیر تیز آن هم در گردن که شاید کم‌اذیت‌تر است، دستور قصاص را داده است؛ و با الغای خصوصیت می‌توان نتیجه گرفت که حکومت باید نوعی را اختیار کند که کم‌اذیت‌تر است.


( این هنوز تو کوچه پس کوچه های کوفه تو زمان حجاج بن یوسف سیر میکنه ....)

پاسخ حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

اعدام با تزریق سم جایز نیست. والله العالم

( این یکی قول میدم قضای حاجت بیخ خفتشو گرفته بود و زودتر میخواست از دست یارو خلاص شه و بره خلا ... یاد نوشته اول مطلب افتادم که میگفت هر کدام بنوبه دارای نکات حائز اهمیتی هست , خوب این کجاش حائز اهمیته ؟ )

پاسخ حضرت آیت‌الله العظمی یوسف صانعی:

در حدودی که مجازات آنها قتل است، معیناً مانند زنای با محارم یا مخیراً مانند قتل محارب، اجرای مجازات قتل به نحو ذکرشده به خاطر اطلاق ادله قتل در آنها مانعی ندارد و اما در بقیه حدود که یا مجازات قتل وجود ندارد یا از ادله‌اش استفاده می‌شود که قتل باید به نحو خاص باشد، کشتن به نحو ذکرشده جایز نمی‌باشد.

( این یکی خودش هم نفهمید چی گفت و باید براش دیلماج بیارن تا حرفهای خودشو براش ترجمه کنه ... )

توجه فرمودید دوستان ؟

این تازه یک مسئله  ساده و پیش و پا افتاده بود !!

اونوقت ما میگیم چرا در مملکت همه چیز بهم ریخته و خر تو خر هست ؟؟!

برای دوستان عزیزی که اطلاع زیادی در باره این روش اعدام ندارند :

تزریق کشنده به کشتن افراد از طریق تزریق بیش از حد دارو یا سم گفته می‌شود. این روش بیشتر به عنوان نوعی از اعدام استفاده می‌شود ولی گاهی اوقات از آن در اتانازی نیز استفاده می‌شود.
این روش به عنوان جانشین روش‌های دیگر اعدام ازجمله تیرباران و دار زدن و خفگی با گاز، به عنوان روشی انسانی تر مطرح شده‌است.
مواد سدیم ساپیونتال (داروی بیهوش کننده)، پانکرودیم برمید (فلج کننده وباز دارنده تنفس)، و پتاسیم کلرید (باز دارنده ضربان قلب) به ترتیب به فرد اعدامی تزریق می‌شود.[۳] یک دستگاه ثبت ضربان قلب به شخص اعدام شونده متصل می‌باشد تا زمان مرگ مشخص شود.

برخی از افراد پیشنهاد دادند که تنها از ماده بیهوش کننده به جای ترکیب سه ماده استفاده شود ولی مسئولین امر با رد این موضوع اعلام کردند که درصورت استفاده از یک ماده ممکن است اعدام ۴۵ دقیق طول بکشد درحالی که متوسط زمان اعدام بوسیله تزریق سه ماده تنها ۱۱ دقیقه می‌باشد.
برخی ازمقامات قضایی آمریکا معتقدند که این روش انسانی‌ترین روش اعدام در بین روش‌های موجود می‌باشد. مقامات قضایی جمهوری خلق چین ضمن تآکید به استفاده هرچه بیشتر از این روش اعلام کردند که این روش انسانی تر از روش معمولی اعدام درچین یعنی تیر باران باشد. ( ویکیپدیا )

「‫روش اعدام با تزریق سم‬‎」の画像検索結果
 

هیچ نظری موجود نیست: