جمعه، اسفند ۱۵، ۱۳۹۳

پرسشی از خانم مهرانگیز کار در مورد مقاله ( زن هراسی دستاورد انقلاب )

پرسشی از خانم مهرانگیز کار در مورد مقاله ( زن هراسی  دستاورد انقلاب )

با سلام و درود به خانم مهرانگیز کار ,

هر چند من نتوانستم جواب سوال خانم مسیح علی نژاد را که درهنگام اعمال حجاب [ یا هنوز بدنیا نیامده بود و یا در روستایش چهاردست و پا راه میرفت ] ( نقل به مضمون ) را در نوشته شما پیدا کنم , اما مطمئنم که همه زنانی که در تظاهراتها و راهپیمائی ها , چه با روسری و چادر و چه بی چادر و بی حجاب  شرکت کردند , درست همان لحظه که برای اولین بار فریاد زدند: 

( استقلال - آزادی - [ جمهوری اسلامی ] )

چه دانسته و یا ندانسته و چه خواسته یا ناخواسته , حجاب را قبول کردند و با حجاب شدند !

حال , چه با چادر و مقنعه و مانتو و روسری خواه حتی فقط با یک نوار باریک...!

وپس از آن فقیهان بقیه احکام اسلامی را هم آرام آرام به اجرا گذاشتند و اعمال کردند و زنان شاغل را خانه نشین کردند اما ...

اما این زنان ,  به فرموده شما 

[[ به خانه ها باز گشتند. ترشی انداختند، مربا پختند، سالاد اولویه درست کردند و با رستوران ها وارد کسب و کار شدند. جمعی به هر مشقتی بود خود را انداختند آن سوی مرز. ناگهان بخش هائی از فرهنگ زنان ایرانی که از مشروطه به بعد شکل گرفته بود در کشورهای غربی پایگاه هائی درست کرد و ماندگار شد. با این وصف هرگز نسل ... ]]  

هرگز نسل شما به فکر تربیت صحیح فرزندانشان و ساختن و پرورش دادن نسلی که با حجاب مخالف و به ارزش های زن احترام بگذارند و آنرا بپذیرند نبودند و نشدند , تا بنابر همان آموزش و تربیت و مطابق خواسته و بنابر میل شما , راجع به زنان جور دیگری فکر کنند و به زنان با چشم دیگری نگاه کنند.

  که اگر چنین کرده بودید اینک همان فرزندان ۳۶ ساله ( به سن انقلاب حساب میکنیم )  در داخل دولت و ادرات و بودند و  اکثرا چرخهای نظام را میچرخانند و در نظام فعال بودند و مطمئنا شما زنان هم امروز حال و روز دیگر و خیلی بهتری داشتید !

خانم کار , 

شما ۳۶ است که مشغول مبارزه هستید و چالش حجاب هم هنوز وجود دارد , 

خوب , نتیجه چه شد ؟

شما چه دستاوردی داشتید ؟

آیا بغیر از این است که نه تنها هنوز هم همان حجاب را دارید , بلکه از رفتن به ورزشگاه ها هم محروم شدید ؟ !!

آیا فکر نمیکنید که با مسئله حجاب شما را فریب دادند و سر کار گذاشتند و پی نخود سیاه فرستادند ؟

چرا که اگر در طی ۳۶ سال به دنبال هر چیز دیگری که میخواستید و میرفتید به آن رسیده بودید و اگر خودتان هم نمیرسیدید حتما فرزندان درستی که به میل خودتان تربیت کردید و پرورش دادید باید برای شما به ارمغان می آوردند... !

آیا فکر نمیکنید که بجای مبارزه با حجاب بهتر است به فکر تربیت یک نسل باشید , نسلی که ...

خانم کار , 

آیا به نظر شما عجیب نیست که پس از انقلاب آمار دختران تحصیل کرده و دانشگاهی بسیار بالا رفت و رشد صعودی عجیبی پیدا کرد ولی بجای آنکه این تحصیلات قانونا در بالا بردن سطح درک و زندگی آنها تغیری ایجاد کند و آنرا بالا ببرد , در نهایت شگفتی سبب توقعات و رفتارهایی همچون مهریه های عجیب و غریب , طلاق بخاطر تجربه استقلال مادی , رواج خرافات و فال قهوه و کف بینی و رمالی و جادوگری , عمل های بینی و زیبائی , بالا رفتن سن ازدواج , سزارین بجای وضع حمل طبیعی و اینک اعتیاد به مواد مخدری که روزبروز گسترش بیشتری در بین زنان و دختران می یابد و شیوع پیدا میکند ,  شده و به چشم میبینیم  !؟ 

سخن را کوتاه میکنم و فقط با ذکر این نکته که این انقلا ب بجز زن هراسی یک دستاورد دیگر هم برای زنان داشت و آن مرد ستیزی میباشد .

با تقدیم احترامات  مصطفی نیک کردار 

دوستانی که مایل هستند متن کامل مقاله ( زن هراسی دستاورد انقلاب )را بخوانند :

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-4dcd284053.html  مراجعه بفرمایند . 


این مطلب عینا به قسمت نظرات سایت  http://www.roozonline.com/persian/contactus.html?tx_powermail_pi1%5BmailID%5D=296&tx_powermail_pi1%5BsendNow%5D=1&cHash=e83feee50a2803c65f207d15ec2ae1ab#c296  ارسال شد .

هیچ نظری موجود نیست: