سه‌شنبه، اسفند ۱۹، ۱۳۹۳

سنگ قبر بایزید بسطامی را هم دزدیدند !

                        سنگ قبر بایزید بسطامی را هم دزدیدند ! 



به گزارش ایرنا، بخشی از سنگ قبر بایزید بسطامی عارف قرن سوم هجری و از بزرگان تصوف در شهر بسطام شهرستان شاهرود از توابع استان سمنان به سرقت رفت.

البته نباید زیاد تعجب کرد , زیرا در مملکتی که شبانه سنگ قبرهای نویسندگان و اعدامیان و اقلیت های مذهبی را میشکنند و خرد میکنند , دزدیدن سنگ قبر بایزید بسطامی چندان چیز عجیبی نیست !!

بدون شک باید فکر آنکه دزدیدن این سنگ قبر کار قاچاقچیان اشیاء عتیقه و میراث فرهنگی باشد را از سر بیرون کنیم...

چرا که این سنگ قبر فقط به درد صاحبش میخورد و بس.

و من فکر نمیکنم که هیچ عتیقه باز و کلکسییونری خواهان سنگ قبر یک عارف و صوفی باشد چرا که بی تردید دوستان و همکارانش هم اورا لعنت میکنند و رابطه خود را با چنین  شخصی قطع میکنند و میبرند...

و به احتمال یک در میلیارد اگر کسی هم آنرا بخرد بهیچ وجه نمیتواند از آن هیچ بهره ای ببرد و استفاده ای کند و بنابر این پول چندانی هم بابت آن نمیپردازد که ارزش دزدیدن و زندان و عقوبتش را داشته باشد  !!

پس باز هم میرسیم به همان کسانیکه مجسمه ها را از پارکها میدزدند و همچون کفتاران نیمه شب ها سنگ قبر کشته شدگان و نویسندگان مغضوب و اقلیت های مذهبی را میشکنند و ویران میکنند .

و باید بگردیم و جستجو کنیم و ببینیم کدام مرجع تقلید و یا امام جمعه و یا نماینده ولی فقیه استان سمنان و شهرهای شاهرود و بسطام اخیرا بصورت علنی و یا محفلی از همجوار بودن مقبره بایزید بسطامی به امامزاده محمد اظهار نارضایتی کرده و بیضه اسلام را در خطر دیده و آیا فتوائی راجع به آن از خودش در کرده است یا نه ؟!

این حدس من زمانی به یقین صددرصد تبدیل میشود که شکسته ها و تکه های این سنگ قبر را در بیابانهای اطراف بسطام و یا شاهرود پیدا کنند !!

البته یک حدس ضعیفتر هم وجود دارد و آن اقدام خودسرانه دو راس از بسیجی ها و یا حزب الهی های آنجاست که نام ( بایزید ) را اشتباها با ( با - یزید , یعنی همراه یزید ) اشتباهی گرفتند و تصور کردند که که بایزید بسطامی با یزید بن معاویه در قتل حسین بن علی همراه و همکار بوده و به خونخواهی حسین سنگ قبرش را دزدیده باشند !

( نخندید , جدی میگویم , از این ابلهان هر چه بگوئید بر می آید ...

ولی از همین الان به شما میگویم که شک نکنید که کار کار همین تند رو های افراطی حزب الهی و بسیجی آنجا میباشد , باور نمیکنید ؟

پس صبر کنید ببینیم گندش از کجا در می آید ...؟

[[  از سرکوب دراویش گنابادی هم غافل مباشید !!!! ]]

بایزید بسطامی ملقب به سلطان العارفین بزرگ ترین عارف قرن سوم هجری و از بزرگان اهل تصوف و از مشهورترین عرفای ایران است.
「‫بایزید بسطامی‬‎」の画像検索結果

「‫بایزید بسطامی‬‎」の画像検索結果



هیچ نظری موجود نیست: