پنجشنبه، اسفند ۱۴، ۱۳۹۳

ما کجائیم در این بحر تفکر , تو کجا ؟

                             ما کجائیم در این بحر تفکر , تو کجا ؟

「‫ما کجاییم در این بحر تفکر , تو کجا‬‎」の画像検索結果

خبر بسیار عادی و ساده و بدون هیاهو و جاروجنجال است و نه کسی برای کسی خط نشان کشید و نه جناحی جناح دیگر را محکوم کرد و نه پایه های حکومتشان لرزید و نه رعشه بر پیکر نظامشان افتاد... ,

خیلی راحت همانند یک شهروند عادی !

[[ دادگاه ترکیه رجب طیب اردوغان را به جرم اینکه به یک مجسمه‌ توهین کرده و آن را "هیولا" خوانده به پرداخت 10 هزار لیره‌ محکوم کرد.ه گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، رجیب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سال 2011 مجسمه بزرگی را که توسط محمد اکسوی، مجسمه ساز ترکیه‌ای ساخته و در شهر قارص،‌ واقع در شرق ترکیه نصب شده بود "هیولا" خواند و گفت که "این مجسمه هنر و زیبا شناسی را زیر سوال برده است."به دنبال این اهانت اکسوی نیز از اردوغان شکایت کرد و دادگاه ترکیه اردوغان را که در آن زمان نخست وزیر این کشور بود، به پرداخت 10 هزار لیر ترکیه(تقریبا 4000 دلار) جریمه کرد و از وی خواسته است از اکسوی دلجویی کند.]]

「‫اردوغان به جرم اهانت جریمه شد!‬‎」の画像検索結果

آنوقت رئیس جمهور سابق ما جمعی میلیونی از مردم زنده را خس و خا شا ک مینامد و هفته پیش به همین کشور و به نزد همین شخص میرود و در مراسم سالگرد یکی از بزرگانش شرکت میکند !!

و در همین کشور خودمان که جمعی به فرهنگ اسلامی آن سر سپرده اند و جمعی دیگر به تاریخ آن دلخوش کردند وآن یکی خودش را با آمریکا مقایسه میکند و این یکی سودای سوئد کردن ایران را در سر دارند ,

آخوندی که باید از ریش و سبیل سپیدش خجالت بکشد به مردم بزغاله و گوساله میگوید و صاف صاف میگردد و هیچ نهادی هم به او نمیگوید که روی سرت عمامه است و بالای چشمت ابروست  ...!

آیا تصور و خیال  این که شهردار سلماس را بخواهند بخاطر توهین به مجسمه فردوسی دادگاهی و جریمه کنند , در مخیله هیچکدام از ایرانیان خواهد گنجید و آنرا باور میکنند ؟

آیا تابحال یک دادگاه و نهاد و یا مسول و مدیر و دولتمرد از یکی از مجسمه سازانی که آثارشان که همانند فرزنشان میماند ولی یا مفقود شده و یا در روز روشن دزدیدند و بردند دلجوئی کرده است ؟ 

شاید در مملکتی که جوان مردم را روز روشن میگیرند و فردا حتی جنازه او را هم به خانواده اش تحویل نمیدهند و فقط نشانی گورش را به انها درازای دریافت شیرینی میدهند  گفتن چنین چیزهائی و پرسیدن چنین سوالاتی کمی خنده در و مسخره بنظر بیاید !

「‫اردوغان به جرم اهانت جریمه شد!‬‎」の画像検索結果

و آنوقت در همین مملکت عده ای از شرف و عزت دم میزنند ,

و گروهی از اقتدار نظامی و بمب و موشک هایش خر کیف میشوند ,

و جماعتی از تسلط و دخالت در دیگر کشورها سرمست میگردند ,

و دسته ای از فرستادن کرم و حلزون به فضا احساس برتری میکنند ,

و قومی به  اسلامی شدن ورزشگاه ها مینازد و آن را سربلندی میداند,

و قبیله ای به صورت دخترانشان اسید میپاشند و دستگیر نمیشوند ,

و ملتی به اینکه یکروزی , بالاخره یک طوری میشود , دل خوش کرده اند ,

و مردمی به آمدن کسی از تونل زمان برای نجات جانشان منتظرند و دل بسته اند...

و فقط باید گفت : ما کجائیم در این بحر تفکر , تو کجا ؟؟! 

   「‫ما کجاییم در این بحر تفکر , تو کجا‬‎」の画像検索結果                 「‫ما کجاییم در این بحر تفکر , تو کجا‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: