دوشنبه، اسفند ۱۸، ۱۳۹۳

از حذف نقش خلیج پارس تا دعوت از نویسنده کتاب خلیج العربی...

از حذف نقش خلیج پارس تا دعوت از نویسنده کتاب خلیج العربی... 




قبول کنیم که از کاندیدا ها (( مخصوصا آخوندها )) ودولتهائی که قبل از انتخابات و منتخب شدن ! سنگ ایران و ایرانیان را بر سینه میزنند , باید خیلی بیشتر بترسیم و به آنها با شک و تردید بیشتری نگاه کنیم !

نمونه بارزش همین دولت تزویر و ناامیدی حسن بنفش میباشد که به ریاست آخوند حسن کلید دار وعده های کیلوئی داد و کلید نشان داد و ادعای تدبیر داشت و وعده امید داد و ...

ولی میبینیم که نه تنها در وضعیت اقتصادی و معیشت مردم کاری نکرد و فقط قیمت ها را بالاتر برد و برای حذف یارانه ها به گدائی و التماس افتاد...

بلکه در زمینه های ملی و فرهنگی هم جگر کنسرت گذاران را خون کرد و نوازنده های زن را خانه نشین کرد و تیراژ کتاب را به ۱۵۰۰ جلد رساند و حالا با حذف نقش خلیج پارس از روی اسکناس ۵ هزار تومانی ! از نویسنده کتاب خلیج العربی دنیل پاتس دعوت نماید تا در سیزدهمین همایش سالانه باستان‌شناسی کشور حضور پیدا کند.

(( یعنی کاری که حتی محمود احمدی نژاد هم نکرد ))

دنیل توماس پاتس، پروفسور باستان‌شناسی خاورمیانه دانشگاه سیدنی با وجود همه انتقادات مطرح، ‌در سیزدهمین گردهمایی باستان‌شناسی ایران حضور یافت و سپس تلاش شد تا این چهره مشهور به جعلِ نام خلیج‌فارس به نفع اعراب، به عنوان چهره‌ای علمی مورد توجه قرار داده شود و همزمان از عذرخواهی او سخن به میان آید؛ اما آیا واقعاً توماس پاتس عذرخواهی کرده است؟!

امسال نیز ادعا شد او عذرخواهی کرده و به نقل از او نوشته شد: «۲۵ سال پیش در حالی که من مشغول کار در عربستان بودم، مطلبی را نوشته و در آن از خلیج عربی نام برده‌ام در حالی که سال‌های سال است من در ایران مشغول کار بوده و کتاب‌ها و ملاقات متعددی درباره ایران نوشته‌ام که در این مقالات از خلیج فارس نام برده‌ام.
 من فکر می‌کنم که ایرانی‌ها نباید نسبت به این مسأله اینقدر ناراحت و عصبی باشند! 

نباید اینقدر تعصب داشته باشند!!

آن‌ها باید با ملایمت با این مسأله برخورد کنند!!!

و این تنها مربوط به من نیست. بیشتر باستان‌شناسی که در کشورهای عربی کار می‌کنند، مجبورند ‌از نام خلیج ع ر ب ی استفاده کنند. البته من در دانشنامه ایرانیکا که در نیویورک منتشر می‌شود، در مقاله‌ای اصطلاح خلیج فارس را به کار برده‌ام. این مقاله در سال ۲۰۰۴ تهیه شده است‌»؛

در هیچ بخشی از این گفتار عذرخواهی مشاهده نمی‌شود که هیچ ...!

بلکه این کتاب با امضای این نویسنده و بدون کوچک‌ترین اصلاحاتی منتشر می‌شود و این یعنی نویسنده همچنان به آنچه نوشته معتقد است و حرفش را پس نگرفته ...!! ( منبع خبر : تابناک )



و همچنین به گزارش «تابناک»، اسکناس پنج هزار تومانیِ ایران در سراسر جهان، با تصویری از «خلیج فارس» به گردش درمی‌آمد و نقش بستن این تصویر بر پول کاغذی ملی ایران، یک حرکت مهم در راستای تأکید مستمر و مداوم بر اهمیت و حقیقت «خلیج فارس» محسوب می‌شد و رضایت افکارعمومی را در پی داشت؛ اما همزمان با هشتاد سالگی دانشگاه تهران، طرح سردر این دانشگاه با رنگ بنفش، جایگزین طرح انرژی اتمی و ‌البته طرح خلیج‌فارس گشت و این طرح در مراسم هشتادسالگی دانشگاه رونمایی شد !!

من که در ضد ایرانی بودن تمام آخوند ها هیچ شکی نداشتم و حالا هم ندارم , ولی بجاست که آنهائی  که حسن و کلید و بنفش را قبول داشتند و دارند از ایشان بپرسند : حاج حسن تو هم ؟! 

「hassan rouhani」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: