شنبه، فروردین ۰۱، ۱۳۹۴

من حافظ را دوست دارم چون ...

                                      من حافظ را دوست دارم چون ...

「‫آرامگاه حافظ‬‎」の画像検索結果

به  گزارش ایسنا ، در روز 29 اسفندماه 93 آرامگاه حافظ با 58 هزار و 105 نفر رتبه نخست بازدید کنندگان را به خود اختصاص داد. و آرامگاه حافظ شیرین سخن در حافظیه شیراز رکورد دار بازدید مسافران نوروزی شد .

[[ به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در روزهای پایانی سال 93 و از 25 تا 29 اسفند، بیش از 66 هزار و 297 نفر از آرامگاه خواجه اهل راز، حافظ شیرازی، بازدید کردند و با این آمار، حافظیه رکورد بازدید مسافران نوروزی را شکست.راساس این گزارش، از این تعداد بازدید کننده، 14 هزار و 192 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید، 13 هزار و 317 نفر از مجموعه سعدی و 11 هزار و 736 نفر از مجموعه جهانی پاسارگاد دیدن کردند.بنابراین گزارش آمار ارائه شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش 53 درصدی همراه بوده است.]]

حالا شاید اینجا چشم این متعصبین مذهبی و برادران ارزشی و حزباللهی از حدقه بزنه بیرون و رگ گردنشان باد کند که چرا مردم بجای اینکه بروند مشهد خدمت امام رضا رفتن سر قبر یه شعر آسمان جل شرابخوار؟

 و امام رضا که قربون آهوهاش برم کجا و شمس الدین محمد شیرازی کجا ؟

من به این برادران ریشو و بیشعور خودم چند نکته کوچک را گوشزد میکنم که امیدوارم با همون چند تا سلول فعال مغزی خودشون بتوانند پی به این نکته های بسیار بسیار ساده و قابل فهم ببرند و بفهمند که  : 

(( این من << من >> تمام آن کسانی هست که به زیارت حافظ رفتند و میروند , نه شخص خود من ...))

من حافظ را دوست دارم چون لازم نیست که به پابوسش برم و خدمتشان برسم همینجوری سرزده میرم پیشش ...

من حافظ را دوست دارم چون اهل افاده و تجمل نبود و گنبد و بارگاهش از طلا نیست و با کفش تا سر مزارش میرم ...

من حافظ را دوست دارم چون مثل خودم خاکی هست و اهل تکلف و ریا نیست و منتی هم سر کسی نداره ...

من حافظ را دوست دارم چون لازم نیست که قبل از رسیدن به مزارش هزار و یک ادا و اطوار و شکلک از خودم در بیارم ...

من حافظ را دوست دارم چون به زبان خودم و به زیباترین شکل آن یعنی شعر  با من حرف میزند ...

من حافظ را دوست دارم چون ادعا نمیکند که میتواند معجزه بکند شفا بدهد و کور مادرزاد را بینا کند ...

من حافظ را دوست دارم چون کسی را به مقبره او غل و زنجیر نمیکنند و آخرش هم هیچ نتیجه ای نگیرند ...

من حافظ را دوست دارم چون طبعش بلنده و پول گدائی نمیکنه و چشمش به النگو و انگشتر طلای زنها نیست ...

من حافظ را دوست دارم چون لازم نیست مثل دیوونه ها با گریه و زاری و زوزه کشیدن صداش کنم ...

من حافظ را دوست دارم چون هموطن و هم ولایتی خودم هست و با خودم هم درده ...

من حافظ را دوست دارم چون نه بخاطر اینکه شفاعت من را در اون دنیا بکنه و زیارتش هم ثواب محسوب بشه ...

من حافظ را دوست دارم چون آرامگاهش جای بخور بخور و گدائی از مردم و دکان دین و ایمان فروشی نشده ... 

من حافظ را دوست دارم چون اگر مخالفش هم باشی و مسخره اش هم بکنی طرفدارانش نمیریزند سرت و زندانی و محکوم به اعدامت نمیکنند ...

من حافظ را دوست دارم چون برای روشن کردن بارگاهش شبانه روزی خدا کیلو وات برق مصرف نمیکنه ...

(( حالا اینکه آرامگاه بقیه حضرات نه پول برق میدهند و نه مالیات پرداخت میکنند بماند ...))

و من حافظ را دوست دارم چون آنقدر آدم درستی بوده خوب و پاک و سربلند زندگی کرده که نه در زمان خودش و نه حتی پس از مرگ با اسمش هیچکس نتوانسته سواستفاده بکنه و و دیگران را گول بزنند و بتوانند از او دکان بسازند و با او و اسم او کاسبی راه بیاندازند و آرامگاهش را تبدیل به مکانی برای یک عده تنبل مفتخور و تن لش در بیاورند و ادعا کنند که با توسل به او در این دنیا و آن دنیا رستگار میشوی ...

حالا فهمیدی چرا حافظ را دوست دارم و شب عید به دیدنش میرم و شادی عیدم را با او تقسیم میکنم ؟؟!     

「‫آرامگاه حافظ‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: