جمعه، مهر ۱۱، ۱۳۹۳

مستند انقلاب ٥٧ از تلویزیون من و تو -٤

                         مستند انقلاب ٥٧ از تلویزیون من و تو -٤

 

بی مزد بود و منت هر خدمتی که  کردم  
                                یا رب  مباد  کس  را مخدوم  بی عنایت

اگر میخواهید ذات خودمان را , ما ایرانی ها را بشناسید , در قسمت چهارم و زمانی
 که بختیار مرحوم کابینه خودش را به شاه فقید معرفی میکند و شاه با آنها دست
 میدهد را با مراسم های قسمت اول این مستند مطابقت کنید !

 در آن مراسم ها هر کسی سعی میکرد از نفر قبلی برای تعظیم به شاه,  بیشتر دولا شود و خودش را خم کند ولی در آخرین دیدار شاه از کابینه نخست وزیر بختیار , وزرا هر کدام سعی میکنند که از نفر قبلی کمتر خم بشوند جوری که نفر آخر فقط دست میدهد  و سرش را تکان میدهد  ...!!

و ببینید شاه پس از دست دادن با نفر آخر دستهایش را به چه حالتی تکان میدهد !!



محمد رضا پهلوی هم یک انسان بود و هر انسانی دچار خبط و خطا میشود و او هم نیز این قاعده مستثنی نبود و اشتباهاتی داشت , ولی بیائید و انصاف را رعایت بکنید و اول از همه بگویید :

 که او را نسبت به کدام پادشاه قبلی ایران و یا نسبت به کدام رهبر و رئیس جمهور بعدی و یا نسبت به کدام شاه و رئیس جمهور و شیخ و ملک و خان کشورهای دور و بر خودمان سنجیدید  و مقایسه کردید که اینچنین او را به باد انتقاد و تهمت و توهین و دیکتاتوری و ناتوانی و سرسپردگی گرفتید وهمچنان میگیرید ؟

آیا هیچکدام از کشورهای منطقه رهبر و پادشاه و رئیس جمهوری داشت و یا همین حالا  دارد که با محمد رضا شاه پهلوی بتوانیم مقایسه بکنیم و او را قابل قیاس با شاه فقید بدانیم ؟

کدام یک از کشورهای منطقه و همپای ایران در جهان ((  مثل عربستان و عراق که حتی از ایران هم بیشتر نفت میفروختند))  , رشدی سریعتر و خدماتی زیربنائی بیشتر و سطح رفاهی  بالاتر و و امکانات و آزادی برای جامعه و قدر و ارج قربتی در نزد جهانیان بیشتر از ایران داشتند؟

بیائید خدمات و خطاهای او را جمعبندی کرده و با دیگر روسای همزمان خودش مقایسه کنید آنگاه دهان به انتقاد و تهمت و توهین باز کنید...

 و یا میتوانید سکوت کنید و قضاوت را به تاریخ که بهترین داور است بسپاریم .

آیا در میان تمام شخصیتهای این مستند شما یک فرد میهن پرست و شجاع و مقاوم و بر پا ایستاده و پر تلاش بغیر از شاپور بختیار دیدید ؟

   

فقط محض رضای خدا دقت کنید و ببینید بغیر از مرحوم شریعتمداری و مرحوم بختیارکدام یک از موافقان و مخالفان شاه توانستند و میتوانند چهارتا کلام حرف را بدون تپق و هن و هون کردن و درست و بدون غلط بر زبان بیاورند؟

کدام یک بغیر از شاپور بختیار میهن پرست بودند تا جاییکه در آن شرایط حتی دوستانش و هم مسلکانش بزرگان و سنجابی و فروهر او را با خنجر از پشت زدند و تنهایش گذاشتند ولی او ایستاد و بخاطر ایران چشمپوشی کرد و هیچ نگفت .

براستی که در تاریخ ایران هیچ سالی همچون سال پنجاه هفت قحط الرجال نبود و ایران تا آنزمان اینچنین تجمع بزرگی از دغلکاران و خیانتکاران و سیاهبازان و دلقکان و بزدلان  را بخود ندیده بود و حتم دارم که دیگر هم نخواهد دید...

یک نکته بسیار شگفت آور ولی حزن انگیز دیگر آن  است که :

خیلی دوست داشتم که بدانم در آن شبی که فقط امیر عباس هویدا تنها مهمان زندان بزرگ اوین بود او شب را چگونه گذراند و به چه  می اندیشید؟

 

تصور کنید زندان به آن بزرگی و با آن همه سلول و اتاق , آن شب فقط یک در بسته داشت , در سلول امیر عباس هویدا کسیکه ١٣ سال سمت نخست وزیری را دا شت.

و هویدا آن شب را تنهای تنها در زندان اوین بسر برده و به صبح رسانده است  ...  

و نکته دیگر آنکه واقعا جا دارد و بسیار با مسما و برازنده است که بجای

 ابراهیم یزدی  بگوئیم : سنگ پای یزدی  

                               
                    
     



هیچ نظری موجود نیست: