پنجشنبه، مهر ۲۴، ۱۳۹۳

یادم رفته بود که رفاه یعنی چه و به چه درد میخورد ؟

            یادم رفته بود که رفاه یعنی چه و به چه درد میخورد ؟

      

داشتم به عزت و اقتدار و پیروزی بزرگی که رهبران جمهوری اسلامی مدعی هستند  دستاورد بزرگ آنها برای مردم ایران هست فکر میکردم که به این نتیجه رسیدم , مطمئنا باید  این پیروزی بزرگ و عزت و اقتدار و افتخار یا از رفاه مردم باشد و یا برای مردم رفاه به ارمغان بیا ورد...

 که متوجه شدم , خودم معنی رفاه را یادم رفته یا شاید اصلا معنی آنرا نمیدانستم و هنوز هم نمیدانم ؟!

 پس رفتم دنبال معنی رفاه و فکر کردم شاید بعضی از شما هم یادتان رفته باشد که رفاه چه هست و به چه میگویند و به چه درد میخورد و چه کسانی باید در فکر رفاه مردم باشند ؟

رفاه :لغت نامه دهخدا

رفاه . [ رَ ] (ع مص ) فراخ و آسان شدن زندگانی کسی . (منتهی الارب ) رَفاهیَة. (المنجد) (اقرب الموارد). رَفاهَة. (المنجد). زندگانی فراخ و به عیش ...
رفاه :لغت نامه دهخدا
رفاه . [ رَ ] (ع اِمص ) آسودگی و استراحت . (ناظم الاطباء). || ناز و نعمت . (از ناظم الاطباء). || فراخی عیش . (ناظم الاطباء) (آنندراج ) (غیاث ا ...

رفاه :فرهنگ فارسی معین
(رَ) [ ع . ] (اِمص .) آسودگی ، تن آسانی .

رفاه : فرهنگ لغت عمید
(اسم مصدر) [عربی: رَفاه] [refāh] ۱. فراخ شدن و آسان شدن زندگی.۲. فراخ‌عیشی؛ تن‌آسانی؛ آسودگی؛ رفاهت.

رفاه :فرهنگ واژگان مترادف و متضاد
آسایش، آسودگی، بهبود، ترفه، ترفیه، تنعم، راحتی، شادکامی، نازپروردگی، ، نعیم

رفاه :فرهنگ واژه های فارسی سره
آسایش

رفاه : در ویکیپدیا
رفاه (به انگلیسی: Welfare)، تأمین یک سطح حداقلی از نیک‌بود (نشاط)[۱] و حمایت اجتماعی برای همهٔ شهروندان است.
در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته، علاوه بر سازمان‌های خیریه، گروه‌های اجتماعی غیررسمی، گروه‌های مذهبی، و سازمان‌های دولتی، رفاه عمدتاً توسط دولت تأمین می‌شود.
رفاه ممکن است مستقیماً توسط دولت‌ها یا بنگاه‌های آنان، توسط سازمان‌های خصوصی، یا توسط ترکیبی از آن‌ها تأمین شود. اصطلاح دولت رفاهی[۲] بمنظور توصیف دولتی که در آن اکثر خدمات رفاهی توسط حکومت ارائه می‌شود استفاده می‌شود.

و متوجه شدم که این عزت و اقتدار و پیروزی بزرگ و افتخار نه تنها  باعث رفاه حال ما مردم نشد , بلکه کلی هم دردسر و بدبختی و گرانی و فقر بر ما تحمیل کرده !!

پس این عزت واقتدار و پیروزی بزرگ به چه درد ما میخورد ؟

و آیا اگر من این عزت و افتخار و اقتدار و پیروزی را دم دکان کاظم آقا بقال ببرم بجای آن  به من یک بسته آدامس یا یک عدد تخم مرغ میدهد ؟

من فکر میکنم که حتی اگر عزت و افتخار و اقتدار و پیروزی بزرگ همه ٧٧ میلیون نفر جمعیت ایران را هم ببریم یک سیر رفاه که نه , حتی یک ماچ خالی هم به جای آن به ما نمیدهند !!

حالا اینها به چه درد این ملت میخورد من نمیدانم ؟؟!

 

هیچ نظری موجود نیست: