شنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۳

تکرار جهالت چند صد ساله بدون حتی یک دقیقه تفکر

           تکرار جهالت چند صد ساله بدون حتی یک دقیقه تفکر

    

(( خواهش میکنم تمام مطلب را بخوان و بعد قضاوت و اظهار نظر کن ))

آیا آن کسانی که هر سال در عزاداری محرم شرکت میکنند و بر سر و کول خود میزنند و گریه میکنند و سالها ست که این کار را تکرار میکنند , نشسته اند دقیقه ای به این کار خود فکر کنند ؟

آیا تابحال دقیقه ای به اینکه چرا و به چه دلیل گریه میکنند فکر کرده اند ؟
آیا واقعا خود را متدین و دیندار تصور میکنند و اینکار را انجام مراسم دینی خود میدانند ؟

آیا اینکار را موافق نظر خداوند  و در راه رضای خدا میدانند؟

اگر خدا پرست و خدا باور هستند پس باید بدانند که خدای قادر و عالم آنها ناظر بر هر حرکتی هست و هر چه خواسته و مشیت اوست همان میشود و اوست که تمام سرنوشت ها را تعیین کرده و زندگی و مرگ همه ابناء بشر به دست و به خواست و مقدر و مقرر او میباشد و بدون اجازه او برگی از درخت نمی افتد و او نیز چنین مقدر کرده که حسین و یارانش بدینگونه کشته شوند و و پایان زندگی آنها هم بدین شکل باشد!

پس اوست که خواست حسین اینگونه کشته شود , اوست که شمر را برای بریدن سر حسین آفرید و خلق کرد , اوست که مقدر کرد تا زینب و خانواده حسین اسیر شوند , اوست که از روز ازل واقعه کربلا را تعیین کرد , پس دیگر چه جای گریه کردن بر حسین و لعنت فرستادن بر شمر میباشد ؟

آیا به مقدرات و مشیت الهی اعتراضی دارید؟

آیا بر کارهای باریتعالی ایراد میگیرید و نظر خودتان را از مشیت الهی برتر میدانید ؟
مگر خداوند بهشت را پاداش این کار حسین و یارانش نکرد ؟

آیا از رفتن حسین و یارانش به بهشت مکدر و دلگیر هستید ؟

یا دوست نداشتید که حسین به والاترین مقام یعنی شهادت برسد و از آن دلخور هستید ؟

پس چرا بجای رضایت به مشیت الهی و خوشحالی از رسیدن حسین به مقام والای سیدالشهدائی و جشن و سرور بخاطر رفتنش به بهشت برین بر سر و صورت خود میزنید و سیاه به تن میکنید و عزاداری میکنید ؟

 

این چه عقلی هست که برای حسین که آمرزیده و برگزیده خدا هست خیرات بدهید و طلب مغفرت کنید ؟

این چه انصاف است که بر یزید و شمر بیچاره که اوامر خدا را اجرا کردند و خواست او را براورده کردند فحش بدهید و لعنت بفرستید ؟

این چه کار است که هر ساله بیائید و در میان خیابان و نعره بزنید و عربده بکشید که < وای حسین کشته شد > ؟

آنکس که حسین را میشناسد میداند او کی کشته شد و آنکس که نمیشناسد برایش فرقی ندارد که او کشته شد , شما هم که میدانید حسین کشته شد و خدا هم بهتر از همه شما میداند و خودش مقدر کرده که حسین کشته بشود , پس دیگر اینهمه داد و فریاد و عربده کشی برای چیست ؟

و اگر میخواهید که یاد و خاطرش را زنده نگهدارید که این گریه و زاری و بر سر و
سینه زدن و ناراحتی ندارد و مثل آدمهای فهمیده و با شعور در بهترین مسجد مجلس ختمی بگیرید و خرمائی بخورید و صلواتی بفرستید و خلاص ...

و اگر مشکلی با کشته  شدن حسین در کربلا دارید و از آن ناراحت هستید بروید یقه خدا را بگیرید , نه آنکه خودتان را بزنید !

نه آنکه ده شب سر و کله ما را ببرید و خرج بیخود بکنید و از اینکار شما هم نه هیچ تغییری در سرنوشت حسین ایجاد بشود و نه هیچ سودی  به حسین و خانواده او برسد!!



و اینکار های شما که علنا مخالفت با خواست و مشیت الهی میباشد و بنوعی دخالت بیجا در مقدرات الهی هست و نه تنها هیچ خیر و صوابی ندارد و محسوب نمیشود بلکه بعلت تمرد در مقابل خواست خدا و مشیت الهی مستوجب عذاب و عقوبت است.

ای مردم , کمی بنشینید و عاقلانه فکر کنید , دلیل نمیشود که چون پدران و نیاکان ما مرتکب اشتباهی شدند و خطا کردند ما هم همان اشتباه و خطا را ابلهانه تکرار کنیم .

و این درست نیست که برای کاسبی و منفعت طلبی و گروه بازی و خواسته ها و هوسها و امیال شخصی و خودنمائی ,  ده شب خدا و پیغمبر و نوه پیامبر را بازیچه خودمان بکنیم و کارناوال راه بیاندازیم .
خداوند همه را ببخشاید و به راه راست هدایت کند



   

هیچ نظری موجود نیست: